Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag är turredonk, men brukade spela dom där sngracen förut, tycker det är riktigt roligt ( när det går bra) :)

20-100E , dudå? nick?

Ja sng racen är skoj, ganska lätt att casha i dom med så hoppas dom kommer tillbaka snart.

Jag kör lite lägre på 10-20e, har väl rulle för iaf 50e men gillar att köra lite mera safe :-) Tyvärr är ju hoppet på microgaming enormt då det finns 10e och 20e och nästa hopp är 50+5.

Har varit uppe å spelat några 50 ibland men hade föredragit att spela t ex 30+3

• 1 month later...
  • Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag kommer ihåg en gång för länge sen då jag plussade 2 dagar i rad på poker, var väl 2006 nångång tror jag.

Hur många gånger har man inte haft en riktigt riktigt jävla bra dag och monster plussat (för sin nivå) och känt att man troligtvis är topp 5 i världen på poker. Nu ska man bara ta steget och bli super pro och erövra världen, man längtar mer än nåt annat till nästa poker session. Sen blir man så brutalt våldtagen i flera sessioner i rad, setupsen och runner runner bara överlöser varann och man kan faktiskt inget annat än att bara le åt eländet.

Varför är folk pokerproffs? Tur att man inte har dom skillsen för jag hade fan inte pallat att behöva tjäna pengar på poker för att kunna betala hyran.

Förövrigt är livet en fest.. sol, bad, fiske överlöser varann dagligen och jag mår prima..

Bajen vinner svenska cupen och tar sig ut i Europa där dom kommer göra succe, drömma bör man.

Tack och hej

Postad

Såg just när Richard S Johnson vann Scandinavian Masters. Tydligen får en caddie ca 10% av eventuella prissummor så Anders Timell tjäna alltså 300k för att bära lite klubbor. sick

Postad

Utan tvekan värsta poker perioden nånsin i mitt liv, tappat halva sajtrullen på några dagar och då var jag ändå kraftigt överrullad för min nivå.

1-2-3 outarna avlöser varann och jag kan bara sitta och skratta åt skiten, det har verkligen nått en löjlig nivå.

Så arg så jag kokar å precis nu kom nästa 2 outare :cry::evil:

Postad

5 runner runner i röven på mindre än timmes game, tänkte det kunde vara kul att spara någon iaf. Har slutat tro att en hand kan vara död på flop då det blivit motbevisat gång på gång idag!

30becjr.jpg

Fick förövrigt för mig att testa att leva några dagar på bara måltidsersättningar, det höll 1 dygn och till 16 tiden idag sen skrek min mage som aldrig förr och jag öste i mig mat och det var sååååå gooooott. Fattar inte hur människor kan leva på sånt där, never again!

Postad

Lider med dig. Samma sak här också i veckor nu. Får man bra period är det 4-5 sng typ sen på det igen. Min sista utväg är att börja grinda 11€ för 22€ har jag typ inte rulle för längre.:shock:

Postad
Lider med dig. Samma sak här också i veckor nu. Får man bra period är det 4-5 sng typ sen på det igen. Min sista utväg är att börja grinda 11€ för 22€ har jag typ inte rulle för längre.:shock:

Trist hoppas det vänder för dig!

Själv går jag i massa olika tankar nu hur jag ska göra. Jag kan inte vinna just nu hur stor favorit jag än är, poker är vidrigt för tillfället och jag spyr bara jag tänker på det. Det vill ju verkligen aldrig sluta heller, blir arg bara jag tänker på hur mycket under mitt Ev jag måste ligga senaste veckan.

Cashout känns väldigt troligt just nu iaf när rakeback inte ens längre täcker förlusterna

Postad
Är det pengar du verkligen behöver inom snar framtid? Annars rekar jag paus tills du är sugen igen, ganska klart att det inte går att spela just nu iaf..

Vart spelar du och vilka nivåer, turbo eller regular osv?

Nä pengarna är inte själva orsaken jag kan låta dom vara kvar utan att det berör mig ekonomiskt, är väl mest för att inte kunna spela jag tänkte på cashout.

Microgaming 5 manna sng turbo 10-20 euro.

3an får pengar tillbaka förutom raken så ganska "lätt" att gå plus/minus noll ändå har man backat halva rullen på en vecka. Och varit kraftigt överrullad för min nivå så det är ganska många inköp som rykt. Hade jag spelat dåligt hade man kunnat köpa det men det har varit 1-2-3 outare som bara haglat varenda gång man varit all in i princip. Skulle kunna parkera en buss i min röv efter denna vecka!!!

Funderar över alternativ. Ner i nivå, byta till normal istället för turbo, 10 manna istället för 5 osv osv osv. Vet inte just nu får fundera lite, iaf tur att pokern inte är nåt som är livsavgörande för mig. Bara avgörande för humöret och livskvaliten just nu.

puuuuke

aja.. ska iaf bli sambo om 1 månad vilket blir spännande, då har man nån att krama om efter en dålig session :-)

köpte 2st samsung 23 tums skärmar för ca 2 veckor sen och det är efter det jag har backat rakt ut.. hmmm dom som skulle hjälpa mig =)

Postad
haha, sjukt att bjoelle ligger tvåa också. :D

Vän eller någon från forumet?

Senaste nytt från Malta!

SNG-League drar igång den 1:a september. €5000 i vardera två veckor (€10k tot).

Ohhh gooood news :-D Om man nu har tid att rejsa när man blir sambo och eventuellt pluggar till hösten!

Två veckors race menar du istället för 10 dagar som sist?

Bra i Malta annars?

Postad

Jaha då har färjestads målvakt åkt fast för att ha anabola substanser i sig. Vad fan ska en målvakt med det till, tror han att han ska få snabbare plock eller.. så sjukt onödigt

Postad
Jaha då har färjestads målvakt åkt fast för att ha anabola substanser i sig. Vad fan ska en målvakt med det till, tror han att han ska få snabbare plock eller.. så sjukt onödigt

Man täcker upp mer yta i målet så det blir svårare å få in pucken...

Postad
Vän eller någon från forumet?

Vän från forumet. :-D

Ohhh gooood news :-D Om man nu har tid att rejsa när man blir sambo och eventuellt pluggar till hösten!

Två veckors race menar du istället för 10 dagar som sist?

Fick förtydligande nu: €5k på varje tvåveckorsperiod så det blir två "race" på en månad helt enkelt.

Men sambo alltså! Grattis! Hade ingen aning. :-D

Bra i Malta annars?

Somnade vid 22.00 igår kvall, sov som en gris hela natten. Nu sitter jag på kontoret igen, iväg mot flygplatsen efter lunch och sen väntar två härliga timmars väntan i Wien innan jag kan flyga vidare mot Schweden.... Men tja, det är väl så bra det kan bli antar jag.

Postad
Fick förtydligande nu: €5k på varje tvåveckorsperiod så det blir två "race" på en månad helt enkelt.

Men sambo alltså! Grattis! Hade ingen aning. :-D

Somnade vid 22.00 igår kvall, sov som en gris hela natten. Nu sitter jag på kontoret igen, iväg mot flygplatsen efter lunch och sen väntar två härliga timmars väntan i Wien innan jag kan flyga vidare mot Schweden.... Men tja, det är väl så bra det kan bli antar jag.

Är det 3 olika som förut? en för low som var 6euro och lägre trorjag.. medium som var 10-20euro och high som var allt över 20euro.

Tack tack bestämdes för 2v sen så det är ganska nytt. Så hon hyr ut sin lägenhet i början för prova, jag har aldrig varit sambo förut så det blir ju intressant hur det funkar :-D

Ikväll ska man prova på sina obefintliga kock kunskaper, tänkte överraska lite när tjejen kommer hit från jobbet med en 3 rätters plus drink.

Förrätt har jag valt ett bröd som jag steker lätt eller nåt, på det blir det rökt lax, avocado, lite skivad röd lök å salt å peppar.. ungefär så =)

Sen varmrätt blir det färsk pasta med nån slags sås som består av renskav, svamp, lök och lite annat smått.

Efterätt ska jag försöka mig på att göra egen chokladmousse (hon har tjatat länge om mousse). Har ju självklart backat upp med att köpa sån här mix oxå ifall det skiter sig helt hehe..

Till detta har jag köpt lite vin plus ett mousserande vin som ska blandas med mixade jordgubbar, socker och mynta. Lite av ett långskott där men receptet lät intressant..

Önskar mig själv lycka till då pasta och köttbullar är ungefär min kunskapsnivå i köket :mrgreen:

Postad
Är det 3 olika som förut? en för low som var 6euro och lägre trorjag.. medium som var 10-20euro och high som var allt över 20euro.

Det blir samma.

Till detta har jag köpt lite vin plus ett mousserande vin som ska blandas med mixade jordgubbar, socker och mynta. Lite av ett långskott där men receptet lät intressant..

Önskar mig själv lycka till då pasta och köttbullar är ungefär min kunskapsnivå i köket :mrgreen:

Jättevarning! 1. Skippa socker och mynta, kan bli svårt att få det gott. 2. Ska du tvunget mixa med jordgubbar så se till att ta sjukt få jordgubbar, annars blir det en sörja. För övrigt tror jag inte att det kommer att lösa sig, det blir skiktat överst eller lägger sig som slam på botten.

Föreslår istället ett glas med väl kylt mousserande och en jordgubbe guppande i glaset. Det räcker fint, promise! 8-)

Postad
Det blir samma.

Perfekt

Jättevarning! 1. Skippa socker och mynta, kan bli svårt att få det gott. 2. Ska du tvunget mixa med jordgubbar så se till att ta sjukt få jordgubbar, annars blir det en sörja. För övrigt tror jag inte att det kommer att lösa sig, det blir skiktat överst eller lägger sig som slam på botten.

Föreslår istället ett glas med väl kylt mousserande och en jordgubbe guppande i glaset. Det räcker fint, promise! 8-)

Tack för tipset, det ska följas. Hade dom tankarna med att det kanske inte blir så bra men tjejen älskar jordgubbar så tänkte att jag skulle göra nåt med det. Får använda myntan till moskitosar istället :mrgreen:

Skönt att inte Gordon Ramsey står bakom nu iaf när man ska försöka sig på det här :-)

• 2 weeks later...