Bjorn_ Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (4 handed) Inga speciella reads. Preflop: Hero is BB with 3 5 UTG folds, Button folds, SB calls, Hero checks Kan inte se något annat vettigt alternativ än en check här. Flop: 3 4 6 (2 SB) (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls Är mitt bottenpar för närvarande bästa handen vill jag ju absolut inte ge gratiskort, är det å andra sidan inte det så har jag ju ett bra drag. Bettar därför ut. Turn: 4 (2 BB) (2 players) SB bets, Hero raises, SB calls. Frågan här är ju om han har en fyra eller inte. Tror dock att de flesta skulle check-raisa med tripps här så hans bet kan mycket väl vare ett försök till att bluffa till sig potten. Genom att höja kan jag ju också eventuellt köpa mig en gratis showdown. River: A (6 BB) (2 players) SB checks, Hero checks. Hjälper inte mig men kan mycket väl ha gett fi Aces up. Tar därför tacksamt en free showdown när det bjuds. Results (i vitt) SB: shows [5h 4h] (Three of a kind, Fours, Ace high) Hero: mucks hand SB collected 6BB from Main pot Tycker att sådana här händer lilla mörk vs stora mörk är rejält svårspelade, speciellt om det är ohöjt. Är det i så fall en läcka jag behöver plugga och hur gör man i så fall? Eller är det helt enkelt så att det ofta blir svåra situationer i dessa lägen oavsett hur man spelar? Är också rent allmänt förvånad över hur ofta man måste kunna showa ner ett tvåpar eller bättre för att vinna potterna när man spelar 2, 3 eller 4 manna. Är detta normalt eller är det bara en statistisk fluke jag råkat ut för? /Bjorn Citera
Vinden Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (4 handed)Inga speciella reads. Preflop: Hero is BB with 3 5 UTG folds, Button folds, SB calls, Hero checks Kan inte se något annat vettigt alternativ än en check här. /Bjorn Tja, vet du att fi spelar vekt på floppen är en höjning aldrig fel. Flop: 3 4 6 (2 SB) (2 players)SB checks, Hero bets, SB calls Är mitt bottenpar för närvarande bästa handen vill jag ju absolut inte ge gratiskort, är det å andra sidan inte det så har jag ju ett bra drag. Bettar därför ut. /Bjorn Givet Turn: 4 (2 BB) (2 players)SB bets, Hero raises, SB calls. Frågan här är ju om han har en fyra eller inte. Tror dock att de flesta skulle check-raisa med tripps här så hans bet kan mycket väl vare ett försök till att bluffa till sig potten. Genom att höja kan jag ju också eventuellt köpa mig en gratis showdown. /Bjorn Du slår ju bara en semibluff/bluff här och det är ju mer troligt att du ligger under när fi bettar ut såhär oväntat. Nu öppnar du dig för en trebet som du är tvungen att syna med ditt svaga drag. Håller med om att fi spelar ologiskt här och att en check-raise vore ett mer rimligt spel om han satte fyran, speciellt nu när han spelar svagt och inte trebetar. River: A (6 BB) (2 players)SB checks, Hero checks. Hjälper inte mig men kan mycket väl ha gett fi Aces up. Tar därför tacksamt en free showdown när det bjuds. /Bjorn Du lyckades skrämma fi till en gratis showdown här med din turn-höjning, då han spelar dålig, passiv HU-poker. Checken är solklar, finns ingen hand du slår som fi kan tänkas syna med. Results (i vitt)SB: shows [5h 4h] (Three of a kind, Fours, Ace high) Hero: mucks hand SB collected 6BB from Main pot Tycker att sådana här händer lilla mörk vs stora mörk är rejält svårspelade, speciellt om det är ohöjt. Är det i så fall en läcka jag behöver plugga och hur gör man i så fall?/Bjorn Spelar du mot den här killen igen, som spelar passivt och vekt, tar du initiativet i de flesta händer pre-flop och vinner alla händer ingen av er träffar. Eller är det helt enkelt så att det ofta blir svåra situationer i dessa lägen oavsett hur man spelar? Är också rent allmänt förvånad över hur ofta man måste kunna showa ner ett tvåpar eller bättre för att vinna potterna när man spelar 2, 3 eller 4 manna. Är detta normalt eller är det bara en statistisk fluke jag råkat ut för?/Bjorn HU är TP en monsterhand så det är nog bara en fluke. /Bjorn Citera
heybike Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Tycker att sådana här händer lilla mörk vs stora mörk är rejält svårspelade.. Håller med. Känns som att det är min största svaghet. Förlorar ofta onödigt mycket deg. Tycker det är svårt att veta var man står i handen. Försöker att spela super-aggro så fort man får en bit av floppen men har svårt att ta rätt beslut vid mothugg. Citera
Nidson Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (4 handed) Tycker att sådana här händer lilla mörk vs stora mörk är rejält svårspelade, speciellt om det är ohöjt. Är det i så fall en läcka jag behöver plugga och hur gör man i så fall? Samma problem här, fast i NL. Generellt känns det som att folk är ärligare än vad jag inbillar mig att de är. Har jag Topparet med nån sunkig kicker i mörk mot mörk så har jag svårt att släppa handen trots att fi raisar osv. Allt som oftast är jag slagen av nån bra hand, i alla fall på sistone. Fast jag tror att även jag är inne i nån sorts otursperiod för detta. Bästa rådet tror jag alltså är att respektera då fi visar styrka. Citera
Recommended Posts