Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Betfair $510 Aussie mirrion

Nordicbet€ €25 Aussie mirrion satte till en helt annan dag som måste spelas på internet.

Pokerstars $25 Köpenhamns EPT (samma som ola :D)

Pokerstars $1 world record turre

PCA kanske ska spelas

Postad

En trevlig kväll hos Ola. Fint värre. Tyvärr var jag sämst på sällskapsspelet... också :( Hunden skälde iaf inte på mig så där gick det kanon.

Nu sitter jag och slöspelar pokerstars i väntan på 10/10, krukan. Nu håller vi tummarna för att nybörjarturen dyker upp. First time in krukan.

Postad

Om det (mot förmodan) finns några västkustbor som läser den här dagboken så kan jag tipsa om att PAF har en pokerkryssning mellan Göteborg och Kiel, och att det är kval till denna kryssning i dag. Jag ska inte spela så kan ju tipsa, lär bli övervärde.

Postad

Om jag mot förmodan spelar poker i morgon nyårsafton så kommer jag föra in det under 2010, så jag gör härmed en summering av året 2009 (1€=$1.5).

Utlagt i satellitspel: $27k

Inspelat satellitvärde: $81k

Slutsats: För varje dollar in på sajten fick jag tre dollar tillbaks. Det är såklart jävligt bra (men lägre än tidigare år, dock ingen frirulleklonk i år)

Inspelat i liveturrarna sedan: $51k.

Slutsats 2: Det är jävligt dyrt att vara "liveturreproffs"!

Antal inkvalade liveturrar: 13 (+ PPC 2010, bokförs nästa år)

Antal klonks i dessa: 3 por.gifest.gifden.gif

Lillback i live cashgame för första gången på 10 år.

Lillplus i nät cashgame.

$20k i promotions och bonusar, tack Everest!

Halvback i söndags/garantiturrarna, trots ett antal ITM, men den stora klonken uteblev som behövs.

Stora klonken kom däremot i lägenhetsbytet :-)

Postad

Jag är astmatisk/allergisk som fan, jag dör nog om jag går ut. Var fan är min astmamedicin?

Blir the Internet Pokers i stället.

Virgin poängfrirulle

24hPoker EMOP €100+€100 ett rb (lär bli övervärde en dag som denna)

Expekt London Open ($320)

Hittar tyvärr inget skojsit på Microgaming eller Ongame. Någon som har några andra idéer?

Postad
Jag är astmatisk/allergisk som fan, jag dör nog om jag går ut. Var fan är min astmamedicin?

Blir the Internet Pokers i stället.

Virgin poängfrirulle

24hPoker EMOP €100+€100 ett rb (lär bli övervärde en dag som denna)

Expekt London Open ($320)

Hittar tyvärr inget skojsit på Microgaming eller Ongame. Någon som har några andra idéer?

Hoppas du hittat din medicin? Dessutom så hoppas jag det är "klös" i den så den räddade tolvslaget?

Nåja, jag erkänner. Jag är inte skarpaste kniven i lådan. Men det mesta av vad du spelar förstår jag. Men inte riktigt allt dock.

Eller rättare sagt.

Vad är Virginfrirullar, Virginmånadsfinal osv? Och framför allt, varför?

Postad

bichon-frise.jpg

Min bästa vän heter Cindy och är 2.5 år gammal. Jag vet inte varför Cindy gillar mig som hon gör, antingen så luktar jag ”jag älskar hundar” eller så är det för att vi är på samma intelligensnivå, antar jag, för Cindy reagerar inte alls likadant på andra människor. Om någon annan ska vakta henne när matte jobbar så är det pip pip gny gny, men när jag är hundvakt så är hon totalt hängiven mig. Jag hade henne i en vecka nu här kring jul, och älskade varje sekund. Jag har alltid velat ha en hund, men har aldrig kommit till skott, så Cindy är perfekt träning för mig! Jag gillar egentligen inte hennes ras (Bishon Frisé) som är typ den mest tjejiga hundras som kan tänkas, men jag älskar denna lilla krabat av hela mitt hjärta.

Jag tror att Cindy började gilla mig för att jag lät henne vara hund – jag tycker att hennes matte haft henne för mycket som ”söt leksak” och inte som den hund hon är. Så vi jagar änder (som hon var rädd för från start) och vi pratar med andra hundar (hennes matte tycker att hon är allergisk mot djur, och att då Cindy för över allergin från andra jycken till matte (Bishon Frisé är allergivänliga)). Cindy är lite rädd för större hundar, men hon lär sig för varje dag som går, och utvecklas till en riktig hund i mitt sällskap. Jag är faktiskt lite stolt!

Bilden visar inte Cindy men en jycke av samma ras.

Postad

Nåja, jag erkänner. Jag är inte skarpaste kniven i lådan. Men det mesta av vad du spelar förstår jag. Men inte riktigt allt dock.

Eller rättare sagt.

Vad är Virginfrirullar, Virginmånadsfinal osv? Och framför allt, varför?

På Virginpoker kan man spela 3 tävlingar i veckan där du kan vinna deras VIP-poäng (2500 per gång * 10 platser) och en månadsfinal (100k vip totalt) för de som vunnit plats till denna.

Dessa VIP-poäng kan växlas in till blandat junk (bla kontanter) men även till Frequent Flyer-poäng på Virgin Atlantic.

Jag har en utmaning/vadslagning om att jag på två år ska få ihop 100k VIP-poäng (dvs 100k flygpoäng) som jag kan växla in till en businessclass/firstclassresa från London till exempelvis HongKong (eller Vegas). Det krävs typ 2 klonkar i veckotävlingarna per månad, och om jag är "dubbelt så bra" som alla andra så når jag detta mål.

Än så länge har 25% av tiden gått, och jag har fått ihop 30% av resan, så det går som smort!

Allt handlar inte om dollar/timme i livet, man kan spela frirullar "för skojs skull" också!

Postad

Kul. Se till att de inte tofflar ur som vanligt.

Jag kör 3h research vilka sattar som ska köras. Jag ska åka tåg så det är en ypperlig syssla för temporära disconnections. Jag bör hinna ladda ner lite fler klienter till i kväll iaf.

Strax före 7 bör jag vara på söder.