Gå till innehåll

Hur säkra är pengarna man har på poker sidor?


Espen

Recommended Posts

Har på senaste tid läst om många olika poker sidor som lagt ner och där inte spelarna kompenserats utan blitt av med all pengar dem hade i rullen.

 

Fick även detta mail idag:

 

Do you sometimes worry about the safety of your bankroll? We don't blame you! So, are you sure you know everything there is to know about your current room?

 

Over the past two years the Prima network has had some serious casualties, firstly losing 28 sites when the Tusk Investment Corporation went in to liquidation and more recently when the company behind Eurolinx and BetOnBet did the same. In almost all cases the players bankrolls were lost and players are still waiting to hear if they will ever get any money back at all, and if they can, it may take several years.

 

 

 

Massa prima rum som kursat alltså. Själv har jag rullen utsprid på några olika Ipoker sidor. Nån som vet om Ipoker täcker förlusterna om ett skin konkar? Har det gått så långt att man ska behöva se upp med hur mycket pengar man har i sin online rulle på de olika sidorna och endast ha mindre temporära rullar liggande på sidorna och ha resten liggande på Neteller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej risken med I-poker. Jag brukar inte ha mer än ett par dagars variansspel inne på sidorna, sen tar jag ut. Än har jag inte råkat ut för att mina pengar blivit låsta, men om det skulle hända så blir jag inte skitsne och tiltar i en vecka. Risken att ditt neteller-konto blir tömt är inte mindre än 0, bara så du vet. Jag har min rulle på swedbank och använder mig av div. omvägar för att kunna ta ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

header-securitytoken_en.jpg

 

 

Thank you for contacting Moneybookers Customer Service.

 

Please be informed that at the moment our end users are not eligible to receive the security tokens, offered at Moneybookers.com.

 

However, have in mind that the specific service would be available for our regular customers, in future.

 

Please note that once the above become present, you would receive a notification, confirming that you would be able to obtain a security token for your Moneybookers account.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej risken med I-poker. Jag brukar inte ha mer än ett par dagars variansspel inne på sidorna, sen tar jag ut. Än har jag inte råkat ut för att mina pengar blivit låsta, men om det skulle hända så blir jag inte skitsne och tiltar i en vecka. Risken att ditt neteller-konto blir tömt är inte mindre än 0, bara så du vet. Jag har min rulle på swedbank och använder mig av div. omvägar för att kunna ta ut den.

 

Risken att Neteller konkar är ju obefintelig. Visst kan man få Neteller kontot hackat, men svårare att hacka Neteller än random poker konto.

 

Sen är självklart Moneybookers bättre än dyr Neteller. Dock aldrig orkat fixa Moneybookers, cashar ändå ut via pokersidor som ger mycket bättre växlingskurs/ingen avgift på uttag. Använder bara Neteller som mellanhand...

 

Ja man får väll helt enklet ha i baktanke att mer och mer sidor konkar och se till att man inte har för mycket cash på enskilda sidor antar jag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken att Neteller konkar är ju obefintelig. Visst kan man få Neteller kontot hackat, men svårare att hacka Neteller än random poker konto.
Finns väl vissa restriktioner gällandes IP vid inloggning som de använder (försökte logga in från en proxy en gång, och då låste de kontot ett tag), men annars ser jag inte varför neteller skulle vara säkrare än en pokersajt. Förutom konkrisken då. För det första, så får man ett email av neteller där det står kontonummer+security code när man reggar. Det mailet har jag svårt att tro att random snubbe raderar. Med dessa uppgifter kan man föra över pengarna man har på neteller från de flesta IP'n till nästan vart som helst. Har du ett bra lösen till pokerklienten, så borde det vara lika säkert som din email. Många (men kanske inte alla) pokersajter har iallafall minst en extra säkerhetsspärr innan de låter pengarna vandra därifrån.

En dosa hade varit bra. Jag skulle hellre se att de erbjöd det till mig, än ett ATM kort. Använder inte neteller längre dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Swedbank precis och där är det gratis att öppna valutakonto, både i Euro och Dollar. Det är inte heller någon årsavgift eller avgift för överföringar. Däremot tar de en avgift på 2% på valutakursen.

 

Överföringar kan bara göras på bankkontor eller via telefonbanken. Man kan se sina konton i internetbanken och se historik 90 dagar bakåt i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tar de en avgift på 2% på valutakursen.

 

Vad innebär det, om man för över 1000€ och kursen är 10,43?

 

 

Överföringar kan bara göras på bankkontor eller via telefonbanken. Man kan se sina konton i internetbanken och se historik 90 dagar bakåt i tiden.

 

Så inga överföringar via internet då alltså?!

 

Hur går man tillväga sen då när man vill föra över pengarna till en pokersajt från ett valutakonto, någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har dollarkonto hos nordea eller swedbank, kan ni göra överföringar till/från det via internetbanken? går inte på seb privat.

 

har eurokonto på SEB och det funkar fint att flytta pengar mellan pokersite och valutakonto via internetbanken. Gå in under fliken "utlandsbetalning". Det som suger med SEBs valutakonton dock är ju att man inte kan få ut cashen i handen eller till vanligt bankkonto. helt sinnes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vaffödårå?

 

Ja om jag måste klar göra för dig varför inte Neteller lär konka så är väll detta ett rätt bra argument:

 

"Arguably money held in the service is safer than in banks because the service is not susceptible to the run-on-the-bank issues that impacted most major banks during the 2008 global financial crisis. This is because, unlike banks, the company maintains over 100% of deposited funds in separate trust accounts, separate from its operating cash, i.e. all of the customers cash is on hand and available if they all wanted it at the same time"

 

Dessutom inga kreditrisker osv, så vet inte ens hur dem skulle kunna konka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Läste på P2P att ägarna bakom Betfold hade packat väskorna och dragit Och att alla spelarna satt fast med sina pengar sedan slutet av November. Verkar dock som några börjat få sina pengar nu. Kan vara ett bra fall att följa, så man vet hur säkra pengarna man har på Ipoker sidor egentligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...