DallasTower Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 Bakgrund: Har spelat runt 50 händer när denna hand utspelar sig. 44% avarage saw flop, FI har inte spelat jätte tight, synade med QJo mot en kille som gick all-in på brädan J55 med J9o, därav en stor stack på honom. Har ingen jättebra read egentligen. Game #664861823: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/05/21 - 21:20:42 (GMT) Table "Mint" Seat 2 is the button. Seat 1: _grape (US$223.50 in chips) Seat 2: Stonewall (US$200 in chips) Seat 3: Dallna (US$187.50 in chips) Seat 4: khook (US$92 in chips) Seat 5: Josse99 (US$218 in chips) Seat 6: KAKR (US$480 in chips) Dallna: posts small blind US$1 khook: posts big blind US$2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Dallna [K K ] Josse99: folds Stonewall sits out KAKR: raises to US$7 _grape: folds Dallna: raises to US$15 khook: folds KAKR: calls US$8 Pot: 32$ KK i SB, UTG +1 höjer till 7, jag re-raisar till 15. Borde ha höjt mer, hur mycket höjer ni här? UTG +1 synar. ----- FLOP ----- [T 7 8 ] Dallna: bets US$30 KAKR: raises to US$60 Inte troligt att floppen hjälper FI, lägger ~potbet. FI miniraise. Vad gör ni i den här situationen? Postar resten sen. Vet inte om denna ska va i HH eftersom den inte är fullständig... men resten kommer som sagt Citera
eyeless Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Din reraise preflop är alldeless för liten. Du ger han odds för att syna med alla händer som han kan tänkas höja med. För att inte tala om implicita odds om han sätter dig på AA/KK. Jag skulle rekomendera en reraise från din sida till $30, tack vare din lilla höjning får du också mycket svårt att sätta han på en hand och med hans omslag på floppen har du två val: 1. Fold 2. Höj han igen och lägg dig vid omslag, synar han bara får du agera beroende på vad som kommer vid nästa kort. Är inte helt uteslutet att han har ett stegdrag med TJs eller 9 10s. Citera
Stoneburg Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Håller med eyeless, viktigt att höja mer preflop. Gärna mycket mer, du är ju ur position. Samma sak på floppen, antingen fold eller re-raise. Citera
Stahl Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Hade han haft stege har jag svårt att tro att han skulle raisa på floppen. Han lär ju sätta dig på ett högt PP, och då skulle han inte behöva raisa på floppen för att visa styrka. Jag hade satt han på antingen tvåpar eller bluff. Jag hade reraisat, och hade han gått allin så hade jag synat det. Jag anser att det är fler gånger som det blir ett spel som utfaller i din favör än de gånger som det inte gör det. DEG IN. DEG IN. DEG IN. DEG IN. Citera
jompa1 Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Din reraise preflop är alldeless för liten Håller med här. Din reraise är alldeles för liten preflop. Du måste höja mycket mer då han får alldeles för bra odds att syna. Detta gör att det blir mycket svårare att veta var man står givet ovanstående flop. En artikel på ämnet finns i följande länk: http://www.pokerpages.com/articles/archives/samuel40.htm Citera
DallasTower Postad 22 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2005 Din reraise preflop är alldeless för liten. Du ger han odds för att syna med alla händer som han kan tänkas höja med. För att inte tala om implicita odds om han sätter dig på AA/KK. Jag skulle rekomendera en reraise från din sida till $30, tack vare din lilla höjning får du också mycket svårt att sätta han på en hand och med hans omslag på floppen har du två val: 1. Fold 2. Höj han igen och lägg dig vid omslag, synar han bara får du agera beroende på vad som kommer vid nästa kort. Är inte helt uteslutet att han har ett stegdrag med TJs eller 9 10s. Håller med, min raise på floppen är alldeles för vek, vet inte riktigt vad jag tänkte där. Två följdfrågor: 1) Om jag höjer till 30$ preflop och får ytterliggare omslag, vad gör ni då? Måste man sätta han på AA i det läget och släppa handen, eller tror ni att han oftare kan ha andra händer också, och det isåfall är bättre att ställa in? 2) Om jag ska slå om på floppen, hur mycket? Miniraise känns lite vekt, och höjer jag mer så har jag slängt in mer än ett halvt inköp bara på floppen. Jag vill ju egentligen inte att han "bara" ska syna, då ställs jag ju inför samma problem på turn. Bättre att ställa in isåfall? Citera
Stahl Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Jag vill ju egentligen inte att han "bara" ska syna, då ställs jag ju inför samma problem på turn. Bättre att ställa in isåfall? Ställer du in tar du bort chansen att han går bluff all-innar. Citera
eyeless Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Får du omslag preflop när du bettar 30$ ska degen in. Har han AA är det bara att betala av. Mycket troligt också att fi har 77-TT och då kan han ha träffat ett set på vilket som heslt av korten på flopen. En färdig stege är inte troligt förutom att han är dum i huvet. Reraisa nötterna på floppen när ett kort till antagligen inte kan slå hans hand vore mycket dumt med tanke på att han har position på dig. Du kan ju också trycka in degen på floppen. Som doyle säger "I dont want to do the guessing, so i move in" Men du har ett svårt läge på floppen. Hade du däremot höjt till $30 preflop är det en given flop att gå all in på vid omslag på potbet. Citera
DallasTower Postad 22 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2005 Får du omslag preflop när du bettar 30$ ska degen in. Har han AA är det bara att betala av. Mycket troligt också att fi har 77-TT och då kan han ha träffat ett set på vilket som heslt av korten på flopen. En färdig stege är inte troligt förutom att han är dum i huvet. Reraisa nötterna på floppen när ett kort till antagligen inte kan slå hans hand vore mycket dumt med tanke på att han har position på dig. Du kan ju också trycka in degen på floppen. Som doyle säger "I dont want to do the guessing, so i move in" Men du har ett svårt läge på floppen. Hade du däremot höjt till $30 preflop är det en given flop att gå all in på vid omslag på potbet. Dumt att trassla in sig såhär med den veka raisen preflop, brukar inte spela så. Tror jag spelade 3 bord vid det här tillfället och var nog lite stressad... får hålla mig till 2 kanske om jag gör sådana här spel. Iallafall, vad som hände var att jag ställde in efter hans raise på floppen. Han funderar inte speciellt länge, synar och vänder upp AA. Fru Fortuna ler mot mig och ger mig en K på turn. En jävla tur naturligtvis, men man ska väl vara på den sidan ibland också. Tack för länken till artikeln föresten, ska läsa den när jag har tid! Citera
eyeless Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Haha han spela sin AA sämre än du spela din KK =) så du förtjänade att vinna Citera
DallasTower Postad 22 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2005 Haha han spela sin AA sämre än du spela din KK =) så du förtjänade att vinna Jo det är sant när du säger det, att han inte re-raisar igen pre-flop är ett mysterium. Läste artikeln föresten, den var ju inte så himla lång, men enligt det resonemanget så är det bara att ställa in i min situation. Nu gick ju inte han all-in iofs, men ändå Citera
Recommended Posts