Tympanon Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 50% av spelarna ser floppen, fullt bord med 10 spelare. Är det rätt att syna med tillexempel 27s, alltså vilka två suitade kort som helst i small blind? SSH säger det, men själv är jag lite osäker.. ------ Följdfråga. Preflop: Om man synar en klen draghand i mittenposition och det höjs efter, är det värt att gå syna igen för att få se floppen? Fråga 2 kanske är lite för generaliserad men men * RP - QoS * Citera
Gyre Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 Jag brukar syna de flesta suitade kort som är runt 8-9 högt eller högre givetvis från SB, om det är lite folk med i potten. Hur vida det är rätt eller fel kan jag inte svara på. Sen om du har synat i mittenposs och det blir höjt, så är det i princip aldrig rätt att folda för ett bett då du har massiva pottodds. Citera
lethe Postad 21 Maj , 2005 Rapport Postad 21 Maj , 2005 1) Det är rätt att syna. Du får 10:1 i omedelbara pottodds givet en 1/2 blindstruktur. Om fem pers har synat redan kan du nästan syna med vilka två suited som helst på knappen för den delen. 2) Om du aldrig foldar för ett bet till i den situationen så gör du nog inte fel särskilt många gånger i en livstid. Citera
Recommended Posts