Gå till innehåll

Betting - ROI efter 200 spel?


stevebc

Recommended Posts

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej har läst igenom din dagbok och är lite chockad över dina teorikunskaper.

Tycker det är sjukt att du spelar så lågt.

Där ser man vad pokern har gått framåt dom senaste åren,har alltid gått plus in the long run men hade jag vetat vad jag vet idag för 3 år sen hade jag varit miljonär:-)

Lycka till i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe på över 1700 kr nu.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr50.20)

Hero (BB) (kr53.69)

UTG (kr50.40)

Button (kr29.91)

 

Preflop: Hero is BB with Kclub.gif, Kdiamond.gif

1 fold, Button bets kr2, SB calls kr2, Hero raises to kr8, Button calls kr8, SB calls kr8

 

Flop: (kr24) 8heart.gif, 2diamond.gif, 3spade.gif(3 players)

SB checks, Hero bets kr18, Button raises to kr21.91 (All-In), 1 fold, Hero calls kr21.91

 

Turn: (kr67.82) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr67.82) 2heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr67.82 | Rake: kr1.69

 

Results:

Button had Jclub.gif, Jdiamond.gif (full house, Jacks over twos).

Hero didn't show Kclub.gif, Kdiamond.gif (nothing).

Outcome: Button won kr66.13

Hmm.. standard för honom att syna antar jag. Men på micros är 3-bets QQ+ och AK. AK hade jag iofs c-bettat här då folk foldar det mesta då dom tror man sitter på KK+.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (UTG) (kr91.96)

BB (kr91.32)

SB (kr72.51)

MP (kr51.51)

Button (kr24.01)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Adiamond.gif

Hero bets kr1.75, MP calls kr1.75, Button calls kr1.75, SB calls kr1.75, 1 fold

 

Flop: (kr7.50) 10club.gif, Kheart.gif, 9diamond.gif(4 players)

SB bets kr5.62, Hero calls kr5.62, 1 fold, Button calls kr5.62

 

Turn: (kr24.36) 2spade.gif(3 players)

SB bets kr6, Hero raises to kr18, 1 fold, SB calls kr18

 

River: (kr60.36) 4heart.gif(2 players)

SB bets kr4, Hero calls kr4

 

Total pot: kr68.36 | Rake: kr1.70

 

Results:

SB had Kspade.gif, 9spade.gif (two pair, Kings and nines).

Hero didn't show Aclub.gif, Adiamond.gif (nothing).

Outcome: SB won kr66.66

Vet inte hur han spelar här. På turn tror jag han donkar ett drag så jag raisar. På river vill jag hålla potten låg. Satt på tvåpar. Skulle kanske synat turn men jag var så säker på drag där.

 

 

När planerar du att gå upp till 0,5/1 igen? Vid 2kkr? Inte långt kvar isf :)

Själv lyckades man backa 3BI ikväll, strax över 8BI under EV nu på ~5k händer, får fanimej hoppas att det vänder snart :shock:

Fan vad surt. Det vänder snart.

 

Hej har läst igenom din dagbok och är lite chockad över dina teorikunskaper.

Tycker det är sjukt att du spelar så lågt.

Där ser man vad pokern har gått framåt dom senaste åren,har alltid gått plus in the long run men hade jag vetat vad jag vet idag för 3 år sen hade jag varit miljonär:-)

Lycka till i framtiden!

Tack så mycket! Försöker spela rätt "teorimässigt" med pot-odds och så medan man lär sig läsa motståndare och så som tar längre tid att lära sig, kan jag tänka mig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en hel underbar session. Träffade det mesta som gick att träffa och spelat så bra jag kunnat. Såg bara ett fel egentligen, möjligtvis två. Det första, som var min enda sura förlust:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) (kr49)

SB (kr47.93)

BB (kr33.64)

UTG (kr46.16)

MP (kr24.38)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Jclub.gif

UTG calls kr0.50, MP calls kr0.50, Hero bets kr2.75, 2 folds, UTG calls kr2.75, MP calls kr2.75

 

Flop: (kr9) Kspade.gif, 10diamond.gif, Qheart.gif(3 players)

UTG bets kr0.50, MP calls kr0.50, Hero raises to kr3, UTG calls kr3, MP calls kr3

 

Turn: (kr18) 10spade.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero bets kr10, 1 fold, MP raises to kr18.63 (All-In), Hero calls kr18.63

 

River: (kr55.26) 7diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr55.26 | Rake: kr1.38

 

Results:

Hero didn't show Adiamond.gif, Jclub.gif (nothing).

MP had Qspade.gif, 10heart.gif (full house, tens over Queens).

Outcome: MP won kr53.88

 

Felet här var beten på floppen. Tyckte jag hade en sådan stark hand att jag sänkte min bet för att få mer värde (kontra folds). Turn kommer dålig men jag kan inte släppa handen, det är omöjligt. Ett starkare bet hade dock aldrig fått honom att släppa handen, men hade fått in mer pengar i ett läge där jag var starkare, vilket är pudelns kärna i poker.

 

BossMedia Game #1196419913: Table Ada 12 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 21:42:34 - 2009/12/19

Seat 1: canaris (kr50.90)

Seat 2: stevebc (kr75.91)

Seat 4: LUCKY ? (kr46.45)

Seat 3: Pokermicke (kr62.16)

Seat 5: peter111 (kr19.27)

stevebc posts the small blind of kr0.25

Pokermicke posts the big blind of kr0.50

canaris is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to stevebc King of HeartsKing of Clubs

LUCKY ? folds

peter111 calls kr0.50

canaris folds

stevebc raises kr2.00

Pokermicke folds

peter111 calls kr2.00

*** FLOP *** 10 of Clubs3 of Spades4 of Diamonds

stevebc bets kr3.00

peter111 calls kr3.00

*** TURN *** 10 of Clubs3 of Spades4 of Diamonds10 of Hearts

stevebc checks

peter111 bets kr5.25

stevebc folds

*** SUMMARY ***

Total pot kr10.24 | Rake kr0.26

Board: 10 of Clubs3 of Spades4 of Diamonds10 of Hearts

canaris won (kr0.00), mucks

stevebc won (kr0.00), mucks

Pokermicke won (kr0.00), mucks

LUCKY ? won (kr0.00), mucks

peter111 won (kr10.24), mucks

 

Släppte på turn. Visserligen är min turncheck en sådan bluff-induce att... tja, aggressiva spelare instabettar denna, men, jag vet inte vad han kan ha synat mig med på floppen. 77-99, JJ-QQ? Han hade en liten stack kvar, så en syn eller raise hade varit en effektiv shove. Finns ju även möjligheter på set. Han var iaf hyfsat okänd så jag gav honom respekt här. Fast iofs, fan vad svagt av mig. När jag såg den här i spelet var jag så virrig att jag trodde det var en pott-bet. Att jag lägger mig här är helt sjukt. Borde synat turn. Galet. Ursäkta :)

 

 

Har kört 1k händer idag, men det blir fler. Är uppe på 1837 kr nu och har haft en heater i en hel vecka nu. Kommer komma upp till 0,5/1 innan julafton :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att det flyter på!

Mötte dig faktiskt nyligen över några händer då jag hoppade ner till SH istället (ducche). Känns som det finns betydligt mer värde att hämta här än i FR så var nog inte sista gången :)

Nice! Ja jävlar vad du spelade både aggressivt och löst. Det är bra, då det finns mycket värde som sagt. När jag blir bättre ska jag definitivt öppna upp. Hittade den här HH:n när jag letade efter spelade händer mot dig:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) (kr53.35)

SB (kr49.50)

UTG (kr123.97)

BB (kr80.41)

Button (kr60.25)

 

Preflop: Hero is MP with 4heart.gif, 4club.gif

1 fold, Hero bets kr1.75, Button calls kr1.75, SB raises to kr6, 1 fold, Hero calls kr6, Button calls kr6

 

Flop: (kr18.50) Jdiamond.gif, 6heart.gif, 2spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button checks

 

Turn: (kr18.50) 7heart.gif(3 players)

SB bets kr8, Hero folds, Button calls kr8

 

River: (kr34.50) 9diamond.gif(2 players)

SB bets kr34.50, Button raises to kr46.25 (All-In), SB calls kr1 (All-In)

 

Total pot: kr105.50 | Rake: kr2.63

 

Results:

Button had 6spade.gif, Kspade.gif (one pair, sixes).

SB had Jclub.gif, Jheart.gif (three of a kind, Jacks).

Outcome: SB won kr102.87

lolhand på river :D

 

Som du ser på mitt eget spel har jag rätt hög VPIP i förhållande till PFR (19/13 kanske) då jag själv har svårt att c-betta med luft och därför inte vill lägga in mkt pengar preflop. Det har iaf gått bra för dig de få händer jag har på dig, från mig har du vunnit 38 big blinds. Alla gånger faktiskt genom 3-bets där jag antingen vikit innan floppen eller på.

 

Sista session nu sen blir det uppdatering av dagen som ser ut att sluta mycket fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Ja jävlar vad du spelade både aggressivt och löst. Det är bra, då det finns mycket värde som sagt. När jag blir bättre ska jag definitivt öppna upp. Hittade den här HH:n när jag letade efter spelade händer mot dig:

 

 

lolhand på river :D

 

Som du ser på mitt eget spel har jag rätt hög VPIP i förhållande till PFR (19/13 kanske) då jag själv har svårt att c-betta med luft och därför inte vill lägga in mkt pengar preflop. Det har iaf gått bra för dig de få händer jag har på dig, från mig har du vunnit 38 big blinds. Alla gånger faktiskt genom 3-bets där jag antingen vikit innan floppen eller på.

 

Sista session nu sen blir det uppdatering av dagen som ser ut att sluta mycket fint.

 

Jo jag ligger runt 25/22/10 i 6max tror jag.

Försöker sätta mig vid bord med låg snittpott där de oftast är väldigt veka/passiva, när man väl fått en tableimage brukar folk betala av med vad som helst (typ lolhanden ovanför :D)..

 

Folk limpar så oerhört mycket på den här nivån, oavsett position och hand egentligen, så det går verkligen att abusa. Samma sak med cbet's, 80% gör det utan att egentligen veta varför eller beroende på hur brädan ser ut, får de mothugg ger de nästan alltid upp på turn. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag ligger runt 25/22/10 i 6max tror jag.

Försöker sätta mig vid bord med låg snittpott där de oftast är väldigt veka/passiva, när man väl fått en tableimage brukar folk betala av med vad som helst (typ lolhanden ovanför :D)..

 

Folk limpar så oerhört mycket på den här nivån, oavsett position och hand egentligen, så det går verkligen att abusa. Samma sak med cbet's, 80% gör det utan att egentligen veta varför eller beroende på hur brädan ser ut, får de mothugg ger de nästan alltid upp på turn. :P

Okej, intressant, för det är väl vanligare att folk väljer bord med hög snittpott? Själv table-selectar jag inte alls på 0,50kr-nivån annat än att jag undviker bord med många shortstacks då jag inte kan lira SC:s och låga pp:s effektivt mot dom.

 

 

Det är så alltså? Själv har jag haft stora problem med c-bets och tror jag nu snittar 57%. Man träffar väl brädan ca 40%, med drag eller något par eller så? C-bettar gärna med kombon HU, dry board, fold to c-bet.

 

Just på mitt bord satt du med 40/38 eller liknande men har ju väldigt litet sample.

 

För övrigt: Infected Mushroom - nötgrindmusiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 19 december 2009

 

Händer spelade: 1248 (bra! minst detta snitt resten av december)

Big bets/100: 10,5

Bankrulle: 1688 -> 1817

 

Riktigt nice session. Fortsätter med bra resultat. 8 dagar i rad med gröna siffror. Kanske något rekord. Vore kul att hålla koll på hur som helst. Har kollat igenom PT3 nu, kontona på Party Poker och Pacific Poker och visst är det rekord. Har kommit ur svackan och är på en "all time high" i antal vunna Big Bets på det här kontot vilket känns bra. Har dock pengar att ta igen, då de största förlusterna inträffade på nivån högre.

 

Om jag lyckas undvika tilt och otur kan jag nog fixa det här på två dagar, förutsatt att jag har tiden. Blir kvalitetstid imorgon och måndag med bästa kompisen och flickvännen, men ska försöka klämma in 500-1000 händer iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett tips till dig är att sluta vara så ooootroligt resultatfixerad

 

gl

Hahahaha :)

 

Mitt självförtroende i poker hänger i en lös resultattråd. Nej, men du har helt rätt. Det jag blivit bättre på är tilten. Innan gick jag helt lös när jag förlorade. Det handlade om kronor, cents, men jag slet sönder ett headset och drog av fickan till min morgonrock i början. Rev sönder viktiga anteckningar och slängde grejer i väggen. Nu blir jag iaf inte arg eller så. Detta pga två saker:

 

1. Jag spelar inte för stora summor och det är pengar jag har råd att förlora. Detta har iofs alltid stämt.

2. Jag blir inte längre arg när jag tar rätt beslut och förlorar. Det är ett faktum, en sannolikhet, ett... axiom att det händer då och då, rätt ofta, att man förlorar trots >50% vinstchans, men det har tagit mig tid att inte bli arg över motståndarens dåliga spel utan glad och tacksam. Den enda gången jag blir arg är på mig själv när jag tar ett dåligt beslut, och då är det mer i konstruktiv form där jag försöker rätta till brister i det egna spelet, istället för att förstöra realkapital.

 

Resultatfixering har jag faktiskt försökt undvika genom att ha handmål istället för vinstmål varje månad. Dock kommer jag skriva varje dag hur bankrullen rör sig, och försöka hålla mig objektiv till riktningen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltid roligt att läsa om resultat, men att börja skriva ut bb/100 per session osv tror jag bara förstör för dig, allt blir bara en fixering och tillslut sitter du där mitt i sessionen o tänker i bb/100 osv
Information overload kanske? Ja, det har du nog rätt i. Har innan haft lite problem att jag alltid försökt räkna ut min bankrulle under spelets gång för att se hur det går, sitta och plussa ihop borden med vad som är kvar på kontot för att se hur det går. Ska försöka sluta med det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det har vänt för dig!

 

Själv hade jag en kanondag igår. Spelade fyra korta sessioner (cirka 30 minuter/styck) och plussade 310:- på 0,25/0,5 - det behövs verkligen sådana dagar för att förstå variansen när man spelat 7-8 timmar för några dagar sedan och fick slita för att vinna en hundring den dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör samma sak, men det är bara för att jag nån skum fix i att bara ta ut pengar i 500 intervall, kollar hela tiden :P

 

En bra idé kan vara att kolla PTBB efter varje session och posta en gång om dagen/veckan.

Jo, det är ju så jag gör nu. Gör en dagsuppdatering med stats från PT (big bets).

 

Kul att det har vänt för dig!

 

Själv hade jag en kanondag igår. Spelade fyra korta sessioner (cirka 30 minuter/styck) och plussade 310:- på 0,25/0,5 - det behövs verkligen sådana dagar för att förstå variansen när man spelat 7-8 timmar för några dagar sedan och fick slita för att vinna en hundring den dagen.

Tack! Härligt. Ja precis, SvS är lätt den sida jag upplevt mest varians på. Kanske är det för att folk lättare synar och bluffar - jag vet inte. Upplever oftare stora förluster/vinster här jämfört med Pacific och Party som var mer jämnare enligt mig.

 

Dagens hand:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr48.83)

MP (kr59.37)

Button (kr106.93)

Hero (SB) (kr50.25)

BB (kr36.38)

 

Preflop: Hero is SB with Kclub.gif, Aheart.gif

UTG bets kr1.50, 2 folds, Hero raises to kr5, 1 fold, UTG calls kr5

 

Flop: (kr10.50) 2diamond.gif, Adiamond.gif, 4diamond.gif(2 players)

Hero bets kr7, UTG calls kr7

 

Turn: (kr24.50) 9spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG raises to kr36.83 (All-In), Hero calls kr36.83

 

River: (kr98.16) 10spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr98.16 | Rake: kr2.45

 

Results:

Hero had Kclub.gif, Aheart.gif (one pair, Aces).

UTG had 10diamond.gif, 8spade.gif (one pair, tens).

Outcome: Hero won kr95.71

http://www.bluff-induce.nu
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, detta är ingen standardmove direkt. Han var aggressiv och spelade hyfsat genomskinligt. Dels ville jag inte stoppa in för mycket pengar och bli raisad av något bättre, dels hade jag en stark känsla av att han antingen skulle försöka få värde av sin flopp eller bluffa med hela sin missade range, från färgdrag till par, till ren luft baserat på hur han spelat hittils. Snapsynade. Hade lett alla gator mot okänd.

 

Flopp-betet och sedan turn-check skriker ju svaghet och hade jag inte varit enormt säker på att han skulle bluffa här (AF m.m.) så hade jag fortsatt betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag 20 december 2009

 

Har haft sagolika sessions idag. Veckan kunde inte avslutats bättre. I princip dubblat mitt konto dessa 7-8 dagar som varit helt otroliga. Tillbaka där jag var innan jag föll, och nu kommer jag inte falla igen. Ska bli jättekul att sitta på 1 kr-borden med start imorgon.

 

Händer spelade: 981

Bankrulle: 1817 -> 2034

 

 

Här sitter jag i drömsitsen på turn. Nöten och drag till nötfärgen. Hur ska jag få med dom på turn så mycket som möjligt utan att förlora värde? Här gick det bra att vara passiv till båda commitat sig, sedan sätta in spiken. Fin avkastning.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr69.63)

Hero (SB) (kr47.95)

BB (kr50.74)

MP (kr20)

UTG (kr58.46)

 

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Kclub.gif

1 fold, MP bets kr1.75, 1 fold, Hero calls kr1.75, BB calls kr1.75

 

Flop: (kr5.25) Jspade.gif, 6heart.gif, 10club.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr0.50, MP calls kr0.50, Hero calls kr0.50

 

Turn: (kr6.75) Aclub.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr0.50, MP raises to kr8.25, Hero calls kr8.25, BB raises to kr16, MP calls kr16, Hero raises to kr45.70 (All-In), BB calls kr45.70, MP calls kr1.75 (All-In)

 

River: (kr115.90) 9club.gif(3 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr115.90 | Rake: kr2.89

 

Results:

Hero had Qclub.gif, Kclub.gif (flush, Ace high).

BB didn't show

MP didn't show

Outcome: Hero won kr113.01

 

 

 

På river sitter han högst sannolikt med A eller K hjärter. Finner ingen anledning att inte shova här, då folk här synar med sådana händer. Oftast betar jag ut denna flopp.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP (kr91.66)

Button (kr19.89)

Hero (BB) (kr49.06)

UTG (kr25.53)

SB (kr52.14)

 

Preflop: Hero is BB with 5spade.gif, Qclub.gif

UTG calls kr0.50, 2 folds, SB calls kr0.50, Hero checks

 

Flop: (kr1.50) 5heart.gif, 5club.gif, 4heart.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks

 

Turn: (kr1.50) Qheart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets kr1, UTG calls kr1, SB calls kr1

 

River: (kr4.50) 6heart.gif(3 players)

SB bets kr5, Hero raises to kr47.56 (All-In), 1 fold, SB calls kr47.56

 

Total pot: kr99.62 | Rake: kr2.48

 

Results:

SB didn't show

Hero had 5spade.gif, Qclub.gif (full house, fives over Queens).

Outcome: Hero won kr97.14

 

 

 

Denna hand definierar verkligen det flyt jag haft under den här veckan. På SvS går det jättedåligt eller jättebra, hehe.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr52.76)

Hero (BB) (kr50)

SB (kr119.22)

UTG (kr377.61)

MP (kr211.15)

 

Preflop: Hero is BB with 8club.gif, 7club.gif

3 folds, SB calls kr0.50, Hero bets kr2, SB calls kr2

 

Flop: (kr4) 4diamond.gif, 6spade.gif, 5diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr3, SB calls kr3

 

Turn: (kr10) 3club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr6.80, SB calls kr6.80

 

River: (kr23.60) 3heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr18, SB raises to kr36, Hero calls kr20.20 (All-In), SB calls kr38.20

 

Total pot: kr100 | Rake: kr2.49

 

Results:

SB didn't show

Hero had 8club.gif, 7club.gif (straight, eight high).

Outcome: Hero won kr97.51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen på 1 kr går bra. Uppe nästan 100 kr. Har dock haft en hel del flyt.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr165.16)

Hero (Button) (kr98.68)

SB (kr102.38)

BB (kr255.88)

MP (kr475.61)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, Qspade.gif

2 folds, Hero bets kr3.50, SB calls kr3.50, BB calls kr3.50

 

Flop: (kr10.50) 3spade.gif, 6spade.gif, 2club.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks

 

Turn: (kr10.50) Kspade.gif(3 players)

SB bets kr5.25, 1 fold, Hero raises to kr15, SB raises to kr36.75, Hero calls kr36.75

 

River: (kr84) 9diamond.gif(2 players)

SB raises to kr62.13 (All-In), Hero calls kr58.43 (All-In)

 

Total pot: kr200.86 | Rake: kr5.02

 

Results:

Hero had Aspade.gif, Qspade.gif (flush, Ace high).

SB had Jspade.gif, 8spade.gif (flush, King high).

Outcome: Hero won kr195.84

 

 

Går det att komma bort från den här handen? Har inga stats på fi mer än att jag fick känslan av att han var en standard-TAG. Är det AK han 3-bettar med ser jag gärna floppen. Floppen kommer fint och jag kan ju inte folda här. Ej heller syna då det blir effektiv AI några gator senare, vill ju få in pengarna här.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP (kr209.80)

Hero (Button) (kr198.92)

BB (kr71.79)

UTG (kr124.89)

SB (kr101.75)

 

Preflop: Hero is Button with Qspade.gif, Qclub.gif

2 folds, Hero bets kr3.50, 1 fold, BB raises to kr9.12, Hero calls kr9.12

 

Flop: (kr18.74) 7club.gif, 2club.gif, 3heart.gif(2 players)

BB bets kr18.74, Hero raises to kr189.80 (All-In), BB calls kr43.93 (All-In)

 

Turn: (kr144.08) 10club.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr144.08) 4heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr144.08 | Rake: kr3.60

 

Results:

Hero had Qspade.gif, Qclub.gif (one pair, Queens).

BB had Kclub.gif, Kheart.gif (one pair, Kings).

Outcome: BB won kr140.48

 

Han borde ju kunna 3-betta och c-betta 88-JJ som jag slår. Att c-betta AK så stort tror jag inte han gör. Suited aces kanske?

 

Board: 7s 2s 3h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 60.999% 59.83% 01.16% 24287 472.50 { QdQs }

Hand 1: 39.001% 37.84% 01.16% 15358 472.50 { 77+, AcKc }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag 21 december 2009

 

Händer spelade: 530

Bankrulle: 2034 -> 2172

 

Hinner inte spela fler händer idag. Ska träna, sedan vara med flickvännen ikväll, för första gången sedan augusti. Kan inte bärga mig...

 

Har vänt december månad från stort negativ (-1000) till positiv nu (+153) och är inne i min tioende dag av heater och gröna siffror. Spelar väl helt okej, men det är framför allt turen som ger sig till känna. Mina motståndare har upplevt många bad beats mot mig dessa dagar.

 

 

 

najvik: Du sa att om jag inte är halvvägs till 1/2 i mitten av januari måste jag hoppa av skolan i Frankrike. Ser faktiskt ut som jag kommer få gå kvar även nästa termin :D. Måste alltså isf nå 3000 kr (2000: gräns till 1kr, 4000: gräns till 2kr) före mitten av januari för att gå kvar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What up med checka bakom i AQs-handen? Förstår inte alls spelet faktiskt?...:) I allmänhet tycker jag du väljer ngt för passiva linjer.

 

Du får skicka lite stats på ditt pos-spel.

 

najvik: Du sa att om jag inte är halvvägs till 1/2 i mitten av januari måste jag hoppa av skolan i Frankrike. Ser faktiskt ut som jag kommer få gå kvar även nästa termin :D. Måste alltså isf nå 3000 kr (2000: gräns till 1kr, 4000: gräns till 2kr) före mitten av januari för att gå kvar där.

 

WP WP! I like it! Du tänker inte börja köpa in för 200bb istället in du ångar upp på 1/2? 0.5/1 med 200bb är en guldgruva då fisken ofta köper in för max på den nivån. Blir ju inte lättare att ställa om till 200bb ju högre upp du kommer i "hierarkin"...nu kanske du iofs inte har för avsikt att någonsin spela med 200bb då kan det ju kvitta...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...