Gå till innehåll

Betting - ROI efter 200 spel?


stevebc

Recommended Posts

Hej. Har spelat poker i 2-3 månader nu. Började på Party, gick därefter vidare till Pacific och spelar nu på SvS sedan ungefär en månad tillbaka. Vet inte vilken sida som jag mött lättast motstånd på, sämsta motståndet är givetvis SvS men jag har haft betydligt lättare mot folk på Pacific som spelat bättre men där man kunnat läsa händer efter position och bettingstruktur mycket lättare.

 

Målet med den här dagboken är främst att hålla uppe min motivation när det inte går så bra, och få kritik - både av mig själv och er andra. Jag kommer försöka lägga in och kommentera 3 betydande förlusthänder varje dag samt 1 vinsthand och försöka se det positiva och negativa i mitt spel i var hand.

 

Målet med spelandet är att bygga upp min BR (>30 BI) så jag kan spela på 1/2 kr och över med en stabil winrate (> 6 big bets/100). Nu sitter jag med dryga 21 BI på 0,25/0,50 och harvar mig fram. Var uppe på 2150 kr innan min bad run, om man får kalla det så över 5k händer, inträffade och jag började förlora som aldrig förr. Har hittils hittat ungefär 2-3 potter där jag spelade lite -EV, resten av potterna hade jag tagit samma beslut igen. Jag kommer inte ha ett inkomstmål över huvud taget, jag vill undvika tilt och stress utan kommer ha ett handmål istället. Just nu siktar jag på 30k+ händer per månad och gärna mer framöver, så ungefär 1k händer om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måndag 7 december 2009

 

Första inlägget i dagboken. Kom hem sent från skolan så har bara hunnit lira 378 händer idag. De dåliga nyheterna först:

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed)

 

Hero (BB) (kr51.20)

UTG (kr45.73)

Button (kr29.85)

SB (kr164.12)

 

Preflop: Hero is BB with A:diamond:, K:heart:

UTG calls kr0.50, 1 fold, SB bets kr3, Hero raises to kr9.50, 1 fold, SB calls kr9.50

 

Flop: (kr19.50) 10:club:, 9:club:, K:club: (2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: (kr19.50) K:diamond: (2 players)

SB bets kr20.50, Hero raises to kr41.70 (All-In), SB calls kr41.70

 

River: (kr102.90) 6:club: (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr102.90 | Rake: kr2.57

 

Results:

SB had A:heart:, J:club: (flush, King high).

Hero had A:diamond:, K:heart: (three of a kind, Kings).

Outcome: SB won kr100.33

 

 

Intressant hand! Checkar bakom då floppen är jävligt farlig och luktar en cr och vill inte shova med ett par. Kommer då få rejäl bluffrange hos motståndaren och hoppas på blank. Blanken kommer, killen semibluffar och jag shovar givetvis. Han träffar sina outs, 25% equity hade han där. Gör jag rätt som checkar bakom på floppen? Jag tycker själv det eftersom jag inte ser honom fortsätta med händer som jag slår, utan bara drag med en jäkla massa outs. Betar jag då och ser en cooler är jag körd - jämfört med om jag synar och ser en cooler och då sparar pengar. Checkar jag bakom kommer jag få värde från bluffar och avvakta en blank som jag kan pusha.

 

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (3 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr53.54)

BB (kr71.63)

Button (kr57.46)

 

Preflop: Hero is SB with 7:club:, 8:club:

1 fold, Hero bets kr1.50, BB calls kr1.50

 

Flop: (kr3) 3:heart:, 6:spade:, 7:spade: (2 players)

Hero bets kr2.30, BB raises to kr6.10, Hero calls kr6.10

 

Turn: (kr15.20) A:heart: (2 players)

Hero checks, BB bets kr7.60, Hero calls kr7.60

 

River: (kr30.40) 5:club: (2 players)

Hero checks, BB bets kr15.20, Hero folds

 

Total pot: kr30.40 | Rake: kr0.75

 

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won kr29.65

 

 

Den här var uselt spelad. Får för mig att han sitter på ett färdrag eller att han antar att jag c-bettar en missad hand. Finns inget skäl för mig att betta ut floppen ur position vad jag kan se, men jag gjorde det ändå. Det blir någon slags OOP-floating som slutar i att han övertygar mig och jag viker. Kan tänka mig tvåpar eller kanske ett set. Ser jag det i efterhand så skulle jag nog check-synat floppen och check-raisat eller check-foldat turn när A kommer.

 

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr31.43)

BB (kr53.63)

Hero (UTG) (kr55.80)

SB (kr13.04)

MP (kr24.49)

 

Preflop: Hero is UTG with Q:heart:, A:heart:

Hero bets kr1.75, 2 folds, SB raises to kr13.04 (All-In), 1 fold, Hero calls kr13.04

 

Flop: (kr26.58) 9:heart:, 7:heart:, 3:diamond: (2 players, 1 all-in)

 

Turn: (kr26.58) 10:club: (2 players, 1 all-in)

 

River: (kr26.58) 7:club: (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr26.58 | Rake: kr0.66

 

Results:

SB had 9:club:, 10:heart: (two pair, tens and nines).

Hero didn't show Q:heart:, A:heart: (nothing).

Outcome: SB won kr25.92

 

 

Shortstack som pushar. Har ingen historia men lätt syn. Behöver 42% equity för att ta hem det, vilket jag "alltid" har här.

 

 

 

De glada nyheterna:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed)

 

SB (kr28.55)

Hero (Button) (kr50)

BB (kr49.45)

UTG (kr108.69)

MP (kr30)

 

Preflop: Hero is Button with 6:heart:, A:heart:

1 fold, MP (poster) checks, Hero calls kr0.50, SB calls kr0.50, BB checks

 

Flop: (kr2) 3:diamond:, 5:diamond:, 4:club: (4 players)

SB checks, BB bets kr2, 1 fold, Hero calls kr2, 1 fold

 

Turn: (kr6) 7:heart: (2 players)

BB bets kr4.50, Hero raises to kr15.75, BB raises to kr46.95 (All-In), Hero calls kr46.95

 

River: (kr99.90) A:spade: (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr99.90 | Rake: kr2.49

 

Results:

Hero had 6:heart:, A:heart: (straight, seven high).

BB had 2:diamond:, A:diamond: (straight, five high).

Outcome: Hero won kr97.41

 

 

Limpsynar därför att jag vill se en billig pot med flera motståndare och inte dra med mig bättre ess. Synar i position givetvis. Slowspelar inte turn då jag vet att jag kan få in det väldigt lätt mot spelare här, samt att jag inte vill bli donkledad in i en färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Big bets eller big blinds? I vilket fall är det en sjukt bra winrate. Låg innan min "bad run" på 8-9 big bets.

 

edit: har tänkt lite och insett att mitt största problem när jag gick upp på 0,5/1 var att jag bara låg inne med 20 BI (med 100bb) och när det började svänga neråt så gick jag inte tillbaka till 0,25/0,5 då jag ville se den nivån som historia. Till slut var man tvungen dock, och nu har jag verkligen lärt min läxa. Det andra misstaget var att jag satt med 200bb-stackar vilket höjer variansen ännu mer när jag redan är i ett känsligt läge, samt att jag inte känner mig trygg i den stacken eller kan utnyttja den på ett bra sätt. Vad är det man bör tänka på där? Syna 3-bets mer med låga pp och sc? 3-betta mer med nämnda händer?

 

Ligger ca 340 bb plus idag än så länge så känns gött. Dagens HH:s kommer inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänker på när jag sitter med 200BB är att syna mer pockets i 3 bettade potter för om setet sitter ger det ju verkligen utdelning, och ifall jag missar så ska jag inte börja spewwa utan bara kasta direkt för det har man råd med då.
Okej, tänkte något i den stilen också.

 

 

Tisdag 8 december

 

Gått 18 kr (36 big blinds) plus idag trots några riktigt fittiga potter där jag suttit deep. Vi börjar med min toppvinst:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr49.50)

BB (kr46.79)

UTG (kr48.89)

Button (kr50)

 

Preflop: Hero is SB with 6heart.gif, Aheart.gif

UTG bets kr2, Button calls kr2, Hero calls kr2, 1 fold

 

Flop: (kr6.50) 4diamond.gif, 7heart.gif, 5diamond.gif(3 players)

Hero checks, UTG bets kr4, Button calls kr4, Hero calls kr4

 

Turn: (kr18.50) 8heart.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, Button bets kr13.87, Hero raises to kr43.50 (All-In), 1 fold, Button calls kr43.50

 

River: (kr105.50) 4club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr105.50 | Rake: kr2.63

 

Results:

Button didn't show

Hero had 6heart.gif, Aheart.gif (straight, eight high).

Outcome: Hero won kr102.87

 

Suited aces, man måste älska dom. Floppen kommer öppet stegdrag samt backdoor flush draw. Synar givetvis floppen med 21% potodds. Träffar drömkortet hjärter 8 och shovar turn bet.

 

De tråkiga deepstack-nyheterna:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr49)

Hero (Button) (kr92.43)

MP (kr97.25)

SB (kr48.47)

UTG (kr48.94)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Qdiamond.gif

UTG calls kr0.50, MP calls kr0.50, Hero bets kr2.75, 3 folds, MP calls kr2.75

 

Flop: (kr6.75) 5club.gif, Jspade.gif, 4spade.gif(2 players)

MP checks, Hero bets kr4.50, MP raises to kr16.31, Hero calls kr16.31

 

Turn: (kr39.37) 8diamond.gif(2 players)

MP raises to kr78.19 (All-In), Hero calls kr73.37 (All-In)

 

River: (kr186.11) 10heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr186.11 | Rake: kr4.65

 

Results:

Hero didn't show Qclub.gif, Qdiamond.gif (nothing).

MP had Jclub.gif, 5spade.gif (two pair, Jacks and fives).

Outcome: MP won kr181.46

Tufft att folda här då de enda händerna jag kan se slå mig på floppen är 44 och 55 (han openlimpar och synar sedan pfr). Dessutom bluff-shovade samma kille mig innan med hålstege när jag satt på överpar, en pott jag vann. Så jag instacallade här. Tyvärr satt han med J5 som jag lackade en smula över, dels för att 2 buy-ins rök och dels för att det var en hand jag absolut inte förväntade mig.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (3 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) (kr104.28)

SB (kr44.50)

BB (kr76.65)

 

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, Jspade.gif

Hero bets kr1.75, SB calls kr1.75, BB calls kr1.75

 

Flop: (kr5.25) 10spade.gif, 3club.gif, 4club.gif(3 players)

SB checks, BB bets kr5.25, Hero calls kr5.25, SB calls kr5.25

 

Turn: (kr21) 2spade.gif(3 players)

SB checks, BB bets kr21, Hero calls kr21, SB calls kr21

 

River: (kr84) 7diamond.gif(3 players)

SB checks, BB raises to kr48.65 (All-In), Hero calls kr48.65, 1 fold

 

Total pot: kr181.30 | Rake: kr4.53

 

Results:

Hero didn't show Jdiamond.gif, Jspade.gif (nothing).

BB had 3heart.gif, 3diamond.gif (three of a kind, threes).

Outcome: BB won kr176.77

Detta är väl den tveksammaste handen jag visar upp idag. Han bettar alla gator och jag synar med överparet. Det är en kille med hög AF. Ser inte något skäl att raisa utan bara syna och hoppas att jag sitter på bäst hand. Tyvärr så hinner potten växa sig rejält stor mot slutet, eftersom vi har en tredje synare som antagligen lär ha suttit på ett drag.

 

Fråga: finns det något sätt jag kan komma ur den här billigare än att syna ner potsized bets? Kommer ju inte ett enda scarecard, varken färg eller Q,K,A. Shove på floppen eller syna ner? Jag trodde det fanns mest värde i syna ner, och gjorde därför så.

 

Hur tycker ni jag spelade mina två förlustpotter?

 

Ska ju posta mina 3 största förluster varje dag men dessa är de enda två större. Har gjort väldigt starka folds mot bättre händer där jag dragits ut och inte gett bort något EV. Surt dock att förlusterna ska hamna i sådana här lägen som är dels svåra att komma bort från, och dels som man sitter djupt i, blev 3½ buy-in som rök där, men kan skatta mig lycklig att jag är något plus för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Fold pre, men som spelad så wp!

 

2. Jobbig, skulle sätta han på färgdrag pga pushen så wp men standard

 

3. Svårt att hitta fold där, ska mycket till om man skulle släppa den där :/

1. Pga positionen? Hade ju inte synat i HU men nu blev det 4-handed tror jag så ville se en flopp med suited ace.

 

2,3: Tack.

 

Tar tillbaka det jag sa om det lilla plusset. Förlorade 160 big blinds i dagens sista session. Bland annat en AK vs JJ där jag synar hans 3-bet. Vill inte flippa en dag som denna utan ser gärna flopp först. A83 kommer på regnbåge, jag checkar då jag tänker mig att han sitter på 99-KK och chansen att han bättrar sin hand på turn är ca 1/22. Tror jag tjänar mer av en thin valuebet från hans sida då, eller att jag får reppa något som inte är par i A. Han träffar sin J på turn dock och vi shovar båda två. Svårt läge. Eftersom han sa att han hade foldat flopp bet så var det ju rätt val jag gjorde, då jag var rädd för en fold där och absolut inte rädd att han skulle bättra sin hand. Men det gjorde han.

 

Vidare förlorade jag JJ mot 66 mot en shortstack som jag shovade. Även en betydande förlust på AA på 272kk där snubbe synar, turn kommer 7 och jag checkar bakom och foldar river. Han satt på 7. Har gjort flera sådana folds idag som sparat mig mycket "EV" men som kostat så klart.

 

Känns som jag bara stampar runt på 0,50 och att det inte vill lossna. Har pendlat mellan 1080-1280 kr på den här nivån nu i fem dagar utan att det går framåt (före mitt bad run-ras från 2000 till 1280). Och idag har jag verkligen inte haft speciellt oflyt jämfört med tidigare. Så hoppas verkligen det är otur som förföljer mig. Har svårt att se att jag tillhör botten-50% på 0,25/0,50-nivån. Studerar väl poker 2 timmar om dagen och har lirat timtal i 2-3 månader. Men att vara tillbaka på ruta 1 på 30k händer efter en månads spel mot kanske världens sämsta motståndare tar på självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Svårt att hitta fold där, ska mycket till om man skulle släppa den där :/
Just den här handen var jag orolig. Jag tänkte mig att han sitter på Tx eller set på 3 och 4. Han var dessutom aggressiv, så för honom att valuebetta tre gator med Tx (bra kicker) är ju rätt lätt.

 

Som jag ser det kan jag inte folda flop, jag kan inte folda turn, och på rivern så är det väl bara 20% av potten jag betalar om ens det.

 

Haha, nu ser jag i alla fall fördelen att ha ett handmål istället. 1k händer per dag och att spela +EV är lättare än att vinna en viss summa. Får räcka för idag så blir det nästa 1k imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda mer när folk shovar river imo. Särskilt som i typ JJ handen där det verkligen inte är troligt att han bluffar 3 gator in i 2 pers.

 

Kan verka nittigt, men när du är djup (200bb) kan det vara smart att folda typ överpar/TP och sånt mot flopraise på dragig flopp (särskilt med både steg- och färgdrag). Reverse implied odds bigtime och du vet inte om du redan är krossad av set/2p/stege eller exakt vilka kort som dödar dig. Alternativet mot aggro fi kan vara att checka bakom i pos och spela bara 2 gator. Om fi är passiv är det dock bara att betta på med ett starkt par tills han höjer då man instamuckar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda mer när folk shovar river imo. Särskilt som i typ JJ handen där det verkligen inte är troligt att han bluffar 3 gator in i 2 pers.

 

Kan verka nittigt, men när du är djup (200bb) kan det vara smart att folda typ överpar/TP och sånt mot flopraise på dragig flopp (särskilt med både steg- och färgdrag). Reverse implied odds bigtime och du vet inte om du redan är krossad av set/2p/stege eller exakt vilka kort som dödar dig. Alternativet mot aggro fi kan vara att checka bakom i pos och spela bara 2 gator. Om fi är passiv är det dock bara att betta på med ett starkt par tills han höjer då man instamuckar.

Just JJ-handen insåg jag på river att jag högst troligt är uppe mot ett set, men oddsen lockar mig. Han pottar hela vägen så att han när han shovar river bara bettar halv pott ungefär. Eftersom skälet till att jag synade flopp och river var just för Tx så hoppades jag att han har det åtminstone ~30% av gångerna med sådant riverbet och synade (den equity jag behöver ha). Hade inte gjort om det igen, är jag rätt säker på.

 

Problemet med överparen var nog framför allt att jag satt för djupt. Hade dubblat upp stacken i båda fall och satt för djupt för att kunna spela överpar bekvämt. Ska lämna bordet när jag kommer över 150 BB i fortsättningen.

 

Jag är faktiskt, även om det kanske inte framgår, en person som inte övervärderar TPTK/överpar särskilt mycket. Just i dessa fallen valde jag att syna då det i första fallet handlade om en kille som bluffade en hel del. Hade jag inte haft historia med honom hade jag aldrig synat hans turn-shove då det alltid är bättre än ett par på micros. Just hans shove var instacall för mig med tanke på hur han spelade. När jag frågade varför han synade min raise pre sa han "äh, det är ju bara 2 kronor". Svårt att läsa en sådan spelare, mer än att han gärna synar med skräp och shovar med i princip vad som helst, som han hade gjort några händer tidigare. Så fick ingen respekt alls av hans turnshove utan blev snarare glad.

 

Tack så mycket för din input, betyder mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märks ju att du kan teoridelen i pokern riktigt bra med odds och såna grejjor, men sen är det ju en annan sak att hamna i dessa situationer själv. Fick uttrycket av dig att du spela TAG abc-poker och vara vinnadne när jag mötte dig på 0,5/1. Tyckte definivt du hade ungefär samma potential som mig att krossa nivån, så har svårt att se varför det inte riktigt lossnar.

Det jag har märkt på dom hära nivån, är att de allra flesta har nästan ingen koll på vad dom gör. Det funkar inte att "reppa" händer, då dom inte kan folda sin TP/TPTK

Så antar väl att du bara är inne i ett badrun vilket jag själv verkar vara nu men otroligt nog plussar , så fortsätt kriga så kanske vi ses på 0,5/1 om du snabbar dig innnan jag går upp till 1/2 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märks ju att du kan teoridelen i pokern riktigt bra med odds och såna grejjor, men sen är det ju en annan sak att hamna i dessa situationer själv. Fick uttrycket av dig att du spela TAG abc-poker och vara vinnadne när jag mötte dig på 0,5/1. Tyckte definivt du hade ungefär samma potential som mig att krossa nivån, så har svårt att se varför det inte riktigt lossnar.

Det jag har märkt på dom hära nivån, är att de allra flesta har nästan ingen koll på vad dom gör. Det funkar inte att "reppa" händer, då dom inte kan folda sin TP/TPTK

Så antar väl att du bara är inne i ett badrun vilket jag själv verkar vara nu men otroligt nog plussar , så fortsätt kriga så kanske vi ses på 0,5/1 om du snabbar dig innnan jag går upp till 1/2 :)

Det enda jag vet är att jag gör färre misstag än mina motståndare. Så i längden kommer jag gå plus.

 

Reppa händer är svårt ja, och ett av skälen till varför jag så sällan c-bettar med luft numera. När vi snackade vid bordet var det tillfället då jag just gått över från ABC-poker till fisk-anpassat med lägre C-bets, mer limpsynar med pp/sc, mer värdebettar och mindre bluff-fiske. Nu har det ju inte gått så bra som sagt, men jag är övertygad om att mina vinster har ökat och mina förluster har minskat med den här anpassningen. Sedan givetvis så kan man ju isolera de bättre spelarna på bordet, ofta genom PT-stats och bet sizing, så att man inte spelar FÖR transparent mot just dom.

 

Men att balansera min preflop-range vad gäller limpsyn, syn och 3-betting är något jag slutat göra på 0,25/0,5 och 0,5/1. Får börja göra det igen på högre nivåer mot regs i framtiden. Spelar hellre transparent och +EV än motsatsen mot fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag vet är att jag gör färre misstag än mina motståndare. Så i längden kommer jag gå plus.

 

Reppa händer är svårt ja, och ett av skälen till varför jag så sällan c-bettar med luft numera. När vi snackade vid bordet var det tillfället då jag just gått över från ABC-poker till fisk-anpassat med lägre C-bets, mer limpsynar med pp/sc, mer värdebettar och mindre bluff-fiske. Nu har det ju inte gått så bra som sagt, men jag är övertygad om att mina vinster har ökat och mina förluster har minskat med den här anpassningen. Sedan givetvis så kan man ju isolera de bättre spelarna på bordet, ofta genom PT-stats och bet sizing, så att man inte spelar FÖR transparent mot just dom.

 

Men att balansera min preflop-range vad gäller limpsyn, syn och 3-betting är något jag slutat göra på 0,25/0,5 och 0,5/1. Får börja göra det igen på högre nivåer mot regs i framtiden. Spelar hellre transparent och +EV än motsatsen mot fisk.

 

Låter riktigt klokt!, jag cbettar dock alltid för värde kanske en dålig vana ibland :)

Nu har jag sett/läst att du behärskar spelet så detta borde du kunna fixa ganska snabbt, goodluck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter riktigt klokt!, jag cbettar dock alltid för värde kanske en dålig vana ibland :)

Nu har jag sett/läst att du behärskar spelet så detta borde du kunna fixa ganska snabbt, goodluck!

Tack!

 

Den största fördelen med att förlora mycket är att man tar sig i kragen, sätter sig ner och börjar fundera vad fan man gör fel. Underbart!

 

Har upptäckt två nya grejer jag ska införa som jag konstigt nog inte ens tänkt på innan:

 

1. Ha en flytande range på CO och Btn beroende på VPIP på Btn (jag i CO) och i blinds (jag i Btn). Hög VPIP -> tightare spel, låg VPIP -> lösare spel. Med detta kan jag tjäna mer på blindsteals än vad jag normalt gör med min hyfsat tighta Btn-range, samtidigt som man får lite mer valuta av PT :)

 

Låter ju självklart, men hittils har jag haft en hyfsat statisk range som jag klickat mig fram genom PokerStove. Kan någorlunda siffrorna i huvudet (sämsta hand för en viss VPIP) så borde inte vara något större problem att applicera.

 

2. Återigen börja isolera limpers med låga pp och sc förutsatt att limparens fold to c-bet är hyfsad (>60). Det jag börjat göra nu är att limpsyna (aldrig openlimpa dock) låga pp och sc för att se en multiway pot billigt. Tror det finns mer att tjäna i att isolera limpern och c-betta denna i position, förutsatt att c-bets funkar bra. Innan har jag inte ens kollat på fold to c-bet förrän efter floppen kommit. Jag bör definitivt leta reda på den här statistiken och använda den för mitt spel redan preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt klokt!

 

 

Använder mitt HM ungefär till samma sak, Cbetta mer mot folk som helt enkelt inte så ofta synar cbetten.

Höja mer marginella händer ur position, kanske då tex SC (ganska låga). Och försöka få in mer pengar pre mot fiskarna som i princip synar allt. Sen 3bettar jag även ganska light mot dom riktigt tighta spelarna eftersom dom i princip foldar allting utom JJ+ på mikro.

Försöker även att undvika spela halvbra händer ur position eftersom det är det värsta jag vet, så synar inget under A10s, PP OOP, däremot 3bettar jag AJs+ samt 99+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag 9 december 2009

 

Helvete vad less jag blir det här spelet ibland. Har backat ännu mer idag, ca 40 spänn och min rulle är nu nere på 1045 kr. Återigen är det ett fåtal potter som satt dit mig och de gånger jag får bra händer lyckas jag inte få betalt trots bra betsizing. Oflyt, men borde väl vända nu efter drygt en veckas grindande tycker man.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr81.65)

MP (kr49.43)

Hero (Button) (kr54.08)

SB (kr34.54)

BB (kr61.20)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Aclub.gif

UTG bets kr2, 1 fold, Hero raises to kr6.75, 2 folds, UTG calls kr6.75

 

Flop: (kr14.25) Qdiamond.gif, 3club.gif, 7diamond.gif(2 players)

UTG bets kr2, Hero calls kr2

 

Turn: (kr18.25) Kclub.gif(2 players)

UTG bets kr5, Hero calls kr5

 

River: (kr28.25) Aheart.gif(2 players)

UTG bets kr14.12, Hero raises to kr40.33 (All-In), UTG calls kr40.33

 

Total pot: kr108.91 | Rake: kr2.72

 

Results:

Hero had Kspade.gif, Aclub.gif (two pair, Aces and Kings).

UTG had Kheart.gif, Kdiamond.gif (three of a kind, Kings).

Outcome: UTG won kr106.19

3-bettar med AK preflop givetvis. Han synar så jag sätter inte honom på KK eller AA. Floppen kommer och han donkar, jag synar. Tror inte han sitter på QQ här eftersom spelarna älskar att slowplaya. Jag hade heller inte donkat med QQ-set. Turn är ett bra kort men jag raisar inte. Kan sitta på KQ eller dylikt. Esset kommer river och jag shovar. Finns inte en chans att han sitter på QQ eller KK när han spelat så lamt med sina bets, och slowspela AA, nej så grym kan han inte vara mot mig. Tänker mig i "bästa" fall KQ eller AQ så jag shovar. Hade det inte varit för hans sjuka donks med skumma bet sizing hade jag nog synat med tanke på QQ-AA. När jag frågade sedan varför han bara synade med KK så sa han "jag fick ju dig". Förnedrande och korkat på samma gång. Så där rök den dagens vinst.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr83.70)

Hero (UTG) (kr51.63)

Button (kr53.02)

BB (kr30.75)

MP (kr9.30)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Qspade.gif

Hero bets kr1.75, MP calls kr1.75, 2 folds, BB calls kr1.75

 

Flop: (kr5.50) Aspade.gif, 3diamond.gif, 2spade.gif(3 players)

BB checks, Hero bets kr4, 1 fold, BB calls kr4

 

Turn: (kr13.50) 3heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr9, BB raises to kr18, Hero calls kr18

 

River: (kr49.50) 5spade.gif(2 players)

BB raises to kr7 (All-In), Hero folds

 

Total pot: kr49.50 | Rake: kr1.23

 

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won kr48.27

Min-raise på turn. Färg- eller stegdrag? Kan han ha synat med en trea? Jag väljer att syna hans turnraise och se ifall jag undviker en spader. Jag gör inte det och viker. Han satt på K3. Det är underbart när folk floatar så mycket som de gör, men jag lyckas bara få med de som drar ut mig verkar det som. Kanske dumt att syna turn.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr15.21)

MP (kr38)

Hero (Button) (kr53.16)

SB (kr43.56)

BB (kr86.96)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, Kclub.gif

UTG calls kr0.50, 1 fold, Hero bets kr2.25, 1 fold, BB calls kr2.25, 1 fold

 

Flop: (kr5.25) Jspade.gif, 7club.gif, Qspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr4, BB calls kr4

 

Turn: (kr13.25) 9heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr8, BB calls kr8

 

River: (kr29.25) 8club.gif(2 players)

BB bets kr29.25, Hero folds

 

Total pot: kr29.25 | Rake: kr0.73

 

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won kr28.52

 

Värdebettar tunt ner till turn (de synar med allt). Finns ingen chans i helvete att jag synar den riverbeten, så det blir en fin tumme upp till hans misslyckade försök att få betalning på sitt drag.

 

Orkar inte posta någon vinnande hand idag, vann två all-ins men de blev smått uppätna av mina drag som jag inte satte idag tyvärr.

 

Åker till Paris imorgon så blir inte mycket spel förrän söndag kväll. Får se om nästa vecka kan ge några buy-ins då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag 13 december

 

Nyss hemkommen från Paris. Vilken jävla resa. Har bara hunnit lira 859 händer idag med en winrate på 8,52 big bets/100 så stabil poker, utan vare sig mycket oflyt eller flyt.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr50)

Hero (UTG) (kr128.57)

MP (kr33.15)

Button (kr27.78)

SB (kr24.34)

 

Preflop: Hero is UTG with Qdiamond.gif, Qspade.gif

Hero bets kr1.75, MP calls kr1.75, 3 folds

 

Flop: (kr4.25) Kspade.gif, 7spade.gif, Qheart.gif(2 players)

Hero bets kr3, MP calls kr3

 

Turn: (kr10.25) 2spade.gif(2 players)

Hero bets kr6, MP raises to kr12, Hero calls kr12

 

River: (kr34.25) 7club.gif(2 players)

Hero bets kr17, MP calls kr16.40 (All-In)

 

Total pot: kr67.05 | Rake: kr1.67

 

Results:

Hero had Qdiamond.gif, Qspade.gif (full house, Queens over sevens).

MP didn't show

Outcome: Hero won kr65.38

Färgen på turn är ju självklar. Har inte orkat räkna på det men antar att det är en EV-syn med tanke på chansen för kåk. Betalar ju 6 in i en pott på 34 samt oändligt stora implied odds.

 

Inte så mycket att säga om resten. ABC-poker helt enkelt med +EV-drag och folds där jag tror att jag blivit utdragen. Gjorde några synar dock där motståndaren bluffade mig som jag träffade rätt på vilket kändes underbart.

 

Detta är ju också humor som man fick uppleva under dagens session:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (UTG) (kr49.28)

MP (kr46.06)

Button (kr90.30)

BB (kr38.14)

SB (kr45.99)

 

Preflop: Hero is UTG with 2diamond.gif, 10heart.gif

3 folds, SB calls kr0.50, BB checks

 

Flop: (kr1) 9club.gif, Kclub.gif, Adiamond.gif(2 players)

SB checks, BB bets kr0.50, SB calls kr0.50

 

Turn: (kr2) Kspade.gif(2 players)

SB checks, BB bets kr2, SB calls kr2

 

River: (kr6) 6diamond.gif(2 players)

SB checks, BB checks

 

Total pot: kr6 | Rake: kr0.14

 

Results:

SB had Kheart.gif, Aheart.gif (full house, Kings over Aces).

BB didn't show

Outcome: SB won kr5.86

Bra värdebettat...

 

BossMedia Game #1191579333: Table Ada 3 - kr0.25/kr0.50 - No Limit Hold'em - 21:55:31 - 2009/12/13

Seat 1: stevebc (kr50.00)

Seat 3: canaris (kr86.43)

Seat 4: Georg 49 (kr42.94)

Seat 5: AB6 (kr41.95)

stevebc posts the big blind of kr0.50

AB6 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to stevebc 2 of Clubs9 of Spades

canaris folds

Georg 49 folds

AB6 calls kr0.50

stevebc checks

*** FLOP *** Ace of HeartsQueen of Diamonds9 of Hearts

stevebc checks

AB6 checks

*** TURN *** Ace of HeartsQueen of Diamonds9 of HeartsQueen of Spades

stevebc checks

AB6 checks

*** RIVER *** Ace of HeartsQueen of Diamonds9 of HeartsQueen of Spades4 of Diamonds

stevebc checks

AB6 bets kr0.50

stevebc calls kr0.50

*** SUMMARY ***

Total pot kr1.95 | Rake kr0.05

Board: Ace of HeartsQueen of Diamonds9 of HeartsQueen of Spades4 of Diamonds

stevebc won (kr0.00), mucks

canaris won (kr0.00), mucks

Georg 49 won (kr0.00), mucks

AB6 won (kr1.95), showed Ace of DiamondsAce of Clubs

Blev så sjukt överraskad här. Synade därför att jag trodde på split-pott samt att jag var nyfiken på vad han hade. Trodde inte han satt på den handen han gjorde :) Vilket jävla spel!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan hand jag tänkte på. Blir nästan löjligt nu när jag radar upp mina "enda" förluster i form av överpar och TPTK som en annan trångsynt fisk:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr31.39)

UTG (kr98.39)

Hero (MP) (kr49)

BB (kr40.64)

Button (kr45.85)

 

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, Adiamond.gif

UTG bets kr1.75, Hero raises to kr6, 1 fold, SB calls kr6, 2 folds

 

Flop: (kr14.25) 9club.gif, 10club.gif, 7heart.gif(2 players)

SB bets kr11, Hero raises to kr43 (All-In), SB calls kr14.39 (All-In)

 

Turn: (kr65.03) 6club.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr65.03) Kdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr65.03 | Rake: kr1.62

 

Results:

SB had 7club.gif, 7diamond.gif (three of a kind, sevens).

Hero had Aclub.gif, Adiamond.gif (one pair, Aces).

Outcome: SB won kr63.41

Skumt att hon synar en 3-bettad pott på den här nivån med 20% av sin stack på 31 kr med tanke på att hon får set ungefär 13% av flopparna. Hur som helst. Väldigt dragig flopp och det första jag tänkte när hon donkade var "jaha, ytterligare ett sådant här läge där jag antingen är väldigt långt efter, eller bara lite före". Tre möjligheter för set och dragig flopp. Hon var loose och inte jätte-aggressiv. Sällan jag träffar en sådan här flopp, så hon kan lätt ta hem det med en donkbet, med eller utan semi-bluff. Jag låter kanske störtlöjlig nu, men är det fel att inte vika AA här? Lekte lite i PokerStove med vad hon hade kunnat ha och spelat så här med och jag fick 55% equity (suited connectors klöver, pocketpar över 77). Känns bara dumt att visa upp hand på hand där man hamnar i sådana här situationer. Men just i det här läget så känns det som det var rätt spelat. Kom gärna med input.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker skära ner på mina "onödiga" kostnader. Den här handen spelades nyss. Svag check-fold av mig på river? Ser inte honom syna annat än en 6a eller färdrag på turn, så även om river är bluffshove eller lägre set så viker jag. Tror dessutom lägre set hade shovat/raisat tidigare. Dock så ångrar jag mitt lite låga flopp-bet. Kunde gott varit en krona eller två högre.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr68.59)

Button (kr46.33)

Hero (BB) (kr50)

UTG (kr47.25)

MP (kr27.10)

 

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Qheart.gif

UTG calls kr0.50, MP calls kr0.50, 2 folds, Hero bets kr2.25, UTG calls kr2.25, MP calls kr2.25

 

Flop: (kr7) 5club.gif, 8diamond.gif, Qdiamond.gif(3 players)

Hero bets kr4.80, UTG calls kr4.80, 1 fold

 

Turn: (kr16.60) 7spade.gif(2 players)

Hero bets kr12, UTG calls kr12

 

River: (kr40.60) 4diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG raises to kr28.20 (All-In), Hero folds

 

Total pot: kr40.60 | Rake: kr1.01

 

Results:

UTG didn't show

Outcome: UTG won kr39.59

 

Denna handen var dåligt spelad på river. För tunt värdebet och synen är riktigt kass. Skumt dock av killen med set att donka två gator med så små bets. Tänkte lägre tvåpar eller drag. Men som sagt, skulle checksynat river istället, och inte synat hans raise på river.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr11.50)

MP (kr67.54)

Button (kr63.28)

Hero (SB) (kr50)

BB (kr44.34)

 

Preflop: Hero is SB with 10spade.gif, Adiamond.gif

1 fold, MP calls kr0.50, 1 fold, Hero bets kr2, BB calls kr2, MP calls kr2

 

Flop: (kr6) Qdiamond.gif, 10heart.gif, 9club.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr2, MP calls kr2, Hero calls kr2

 

Turn: (kr12) 3club.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr2.50, MP calls kr2.50, Hero calls kr2.50

 

River: (kr19.50) Aheart.gif(3 players)

Hero bets kr12, BB raises to kr36.50, 1 fold, Hero calls kr36.50

 

Total pot: kr92.50 | Rake: kr2.31

 

Results:

Hero didn't show 10spade.gif, Adiamond.gif (nothing).

BB had 9diamond.gif, 9spade.gif (three of a kind, nines).

Outcome: BB won kr90.19

Ligger plus än idag dock som tur är. Hade kunnat bli mer utan detta misstaget. Aja. Ska försöka lira 1k händer till. Skola nu sedan träning!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Denna handen var dåligt spelad på river. För tunt värdebet och synen är riktigt kass. Skumt dock av killen med set att donka två gator med så små bets. Tänkte lägre tvåpar eller drag. Men som sagt, skulle checksynat river istället, och inte synat hans raise på river.

 

 

foooooooooold flopp, dragig bräda, 3 vägs. Finns inget du leder emot där, och du kanske redan drar i princip dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...