Gå till innehåll

Betting - ROI efter 200 spel?


stevebc

Recommended Posts

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade helt missat att du dragit igång en dagbok trots att jag här inne och stalkar rätt ofta, snackat med dig innan på ett annat forum (kolo, nick reduce) så lär ju säga hej. :) Härligt att det vände direkt, märks ju att du klarar 0,25/0,50 galant iaf. Skall följas!
Tack! Träffade en annan schysst snubbe från kolo idag vid bordet. Han är dock inte så aktiv där.

 

Steveboy! Nu får du fan skärpa dig! En smart "Väg och Vatten"-kille som du med 5:a i matstat borde ju krossa 0.25/0.50...:D Är du inte halvvägs till 1/2 i mitten på jan blir det ju obv ingen mer "elitskola" imho. Gl osv
Ja, det är fan synd att man inte kan censurera grafen i PT. Är jag inte halvvägs till 1/2 i januari så är det lika bra att lägga ner plugget med :D

 

Btw...grindstuga hos mig nån gång i jan? Bjärtun är säkert med på om han kan fixa bärbar dator den slöe jäveln

political-pictures-bill-clinton-woot.jpg

 

Lätt på! Funderade på att ta upp det själv faktiskt nu när man är hemma över julen. Åker dock redan 4 jan. Martin sa nyss att han spelade så sent som i våras. Han har väl tröttnat antar jag, men railar vi varandra och kör grindstuga med några öl borde han inte kunna säga nej :D

 

Det som är så OTROLIGT roligt är att jag spelar på tok för loose/aggressive för mitt eget bästa. Sist jag lirade solid TAG var 2-3 år sedan :P

 

five_star postade sina stats i nån dagbok för ett tag sen, rätt crap överlag.

 

Men detta är otroligt off-topic. Mods, deleta bort lillfisken plx plx :P

Fattar inte? Råkade jag ta med dig i en HH eller? :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln har en rätt vidrig unge på sin bild... hua.

 

Ingen vacker syn.

Var kommer alla dessa random posts från?

 

vad ger dig rätten att klaga på han unge/hans utseende?

Då han har lyckats i livet och skaffat familj/jobb/fru/unge medas du sitter som någon äcklig 12 åring, och skriver skit som ingen bryr sig om. Såna som dig man bara vill fortsätta sparka på, snälla försvinn från detta forum gå in på tex lunarstorm och uttryck din ilska.

 

 

 

 

riktigt riktigt svängig graf :S

 

Min graph den senaste tiden har endast varit i princip spikrakt uppåt med några få avvikelser.

 

Vad beror dessa swings på ?

Nu förstår jag ingenting. (ungens avatar, SunTzu osv)

 

Ang svängiga grafen så är det min "bad run" eller vad man ska säga som inträffade för, tror det var två veckor sen. Rasade ner från 2000 kr till 1000 kr av en hel drös förlorade händer. Inget speciellt men det bara blev många misslyckade drag i rad samtidigt som motståndarna drog ut mig. Sen så spelade jag ju på för hög nivå för min bankrulle. Därför jag postar BB-grafen istället. Vill du se svängar ska du se min money-graf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag 16 december 2009

 

Händer spelade: 1009

Big bets/100: 12,7

Bankrulle: 1496 -> 1622

 

Går snabbare än vad jag tänkt mig. Sa att jag nog skulle nå 0,5/1 under mellandagarna om inget oförutsett hände, så det målet borde klaras av.

 

Tror detta är min största vinst hittils (i BB) på ett 100 BB-bord:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr153.36)

Hero (UTG) (kr52.83)

Button (kr106.46)

BB (kr100.49)

MP (kr50.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Jdiamond.gif, Adiamond.gif

Hero bets kr1.75, MP calls kr1.75, 1 fold, SB calls kr1.75, BB raises to kr3, Hero calls kr3, MP calls kr3, SB calls kr3

 

Flop: (kr12) Qdiamond.gif, Kdiamond.gif, 9diamond.gif(4 players)

SB checks, BB bets kr6, Hero calls kr6, MP calls kr6, 1 fold

 

Turn: (kr30) 6heart.gif(3 players)

BB bets kr15, Hero calls kr15, MP calls kr15

 

River: (kr75) 5club.gif(3 players)

BB bets kr30, Hero calls kr28.83 (All-In), MP calls kr26.50 (All-In)

 

Total pot: kr159.16 | Rake: kr3.97

 

Results:

BB had Aheart.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

Hero had Jdiamond.gif, Adiamond.gif (flush, Ace high).

MP didn't show

Outcome: Hero won kr155.19

Vad ska man säga? Ser inget skäl att ta över stafettpinnen utan sitter och funderar på hur jag ska gå tillväga för att få ut så mycket mjölk som möjligt. Behövde aldrig ta över kommandot utan kunde lugnt casha in. Trevligt!

 

För övrigt är det ju verkligen en lektion i hur man inte spelar AA preflop. Den som gapar efter mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jag öppnade den här dagboken. Det var faktiskt huvudsyftet. Det andra syftet var att jag skulle bli tvungen att analysera mitt spel mer och få kritik eftersom jag nog blev förblindad av mina egna dåliga beslut. Nu i efterhand har jag sett en hel del beslut som var dumma.

 

Hade även ca 50k händer före det här på andra sajter som mer liknar kurvan de första 15k händerna så jag visste att det var en del otur inkopplat, men visst, även en del dåligt spel och för liten rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vilka swings du är med om!

 

Tror inte att jag skulle palla med det, även om nätpoker ger bra med stålar.

Funderar på att göra ett nytt försök på 0,5/1 efter nyår. Förhoppningsvis är rullen 10K då.

 

Ni som följer den här dagboken och är mer erfarna på att ta steget från 0,25/0,5 till 0,5/1: bör jag börja med 100BB för att vänja mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni missade en jävla massa spammande i går kväll från en tidigare bannad medlem :P Det var lite random påhopp på moderator och dylikt, hans post är borttagna men inte dom som svarade.

 

Anyways, hojta om du tänker lira FR.

Tröttsamt. Antar att han är IP-bannad men ändå försöker komma runt det. Aja, lika bra att inte mata trollen. Ignore helt enkelt.

 

Kör bara 5-max fr o m nu. Full ring var det jag började med men ser mer fördelar med 5-max.

 

Shit vilka swings du är med om!

 

Tror inte att jag skulle palla med det, även om nätpoker ger bra med stålar.

Funderar på att göra ett nytt försök på 0,5/1 efter nyår. Förhoppningsvis är rullen 10K då.

 

Ni som följer den här dagboken och är mer erfarna på att ta steget från 0,25/0,5 till 0,5/1: bör jag börja med 100BB för att vänja mig?

Jo, det har varit swingigt på SvS. Jag har fått enorma heaters och enorma downswings. Förstår inte varför, men det har blivit så helt enkelt.

 

Nej då förlorar du för mycket värde.
Så det kompenserar för sämre spel? Jag är själv osäker med 200 BB och säg att jag vill flytta upp när jag har 2000-2500 big blinds; sitter jag med 100 så blir det ju ett stabilt antal inköp medan buyins på 200 blir som att leka med elden. Jag kan ju iofs vänta till jag grindat upp 4-5k på 0,50kr-nivån men känns som jag vill flytta upp tidigast möjligt faktiskt.

 

vad anser du fördelen vara med FR?
Tyckte själv det var lättare, mer rättframt spel. Tråkigare också. Dock mindre "swingigt". I 5/6-max kan man utnyttja motståndarens misstag mer då man är med i fler potter. Man spelar mer loose vilket kräver mer insikt än att spela väldigt tight (låg väl på 13-14 på FR medan jag nu ligger på 20 5max).

 

Passar en TAG spelstil bättre (vilket är synd för mig :P), känns som att det blir mindre swings. Tar mindre uppmärksamhet, vilket är skönt för folk som mig som är så jävla trötta på poker att vi måste glo på film/serier när vi grindar :P
Sant. Det är mer auto-pilot. Kan gå ett bra tag innan man involveras i en hand faktiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kmr lira 0,5/1 här nu över jul och nyår :), eftersom jag inte hinner med några riktiga pass så ska mest lalla på lite :) Så får hoppas vi möts då steve :)
245135.jpg

 

Nej, men ärligt, kul med flickvän. Så mycket viktigare än ett jävla kortspel. Kommer själv inte ha så mycket tid att spela i jul pga samma skäl. Men visst kommer vi mötas, var så säker 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ett jävla kortspel" vad är det jag hör :o

 

detta är ju en livsstil ;)<3

Livin' the dream! Goin' pro 2k10!

 

Var uppe mot en riktigt rolig snubbe nyss. 80/45. Spelade två större potter mot honom. En hand som var uselt spelad men där jag vann på river när jag hittade mitt J-set. Han betar pott när färgen och stegen ligger ute, med tvåpar. Jag väljer att bara syna och tar hem det.

 

Handen därefter:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr116.23)

BB (kr98.70)

UTG (kr81.88)

Button (kr45)

MP (kr40.22)

 

Preflop: Hero is SB with 10heart.gif, 10club.gif

1 fold, MP bets kr2.50, 1 fold, Hero calls kr2.50, 1 fold

 

Flop: (kr5.50) 2club.gif, 7spade.gif, 8heart.gif(2 players)

Hero bets kr4, MP raises to kr18, Hero raises to kr113.73 (All-In) VEVEN, MP calls kr19.72 (All-In)

 

Turn: (kr80.94) 5diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr80.94) Qdiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr80.94 | Rake: kr2.02

 

Results:

Hero had 10heart.gif, 10club.gif (one pair, tens).

MP had 6heart.gif, 9heart.gif (straight, nine high).

Outcome: MP won kr78.92

 

Hade varit kul att tömma honom där och då, men han kom tillbaka. Spelade alla potter och kom upp på 200 kr ungefär innan han blev tömd.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr0.50 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr62.20)

BB (kr27.53)

UTG (kr19.75)

Button (kr50.68)

 

Preflop: Hero is SB with Qspade.gif, Aspade.gif

UTG calls kr0.50, Button calls kr0.50, Hero bets kr2.75, BB raises to kr5, UTG calls kr5, 1 fold, Hero calls kr5

 

Flop: (kr15.50) Kclub.gif, Qclub.gif, 2spade.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks

 

Turn: (kr15.50) 6spade.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr6, UTG calls kr6, Hero calls kr6

 

River: (kr33.50) 9diamond.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr5, 1 fold, Hero calls kr5

 

Total pot: kr43.50 | Rake: kr1.09

 

Results:

Hero didn't show Qspade.gif, Aspade.gif (nothing).

BB had 9heart.gif, 9club.gif (three of a kind, nines).

Outcome: BB won kr42.66

Ångrade checken på turn redan i samma stund som jag klickade. Ingen som sitter på AA eller Kx som checkar bakom på flopp. Borde donkat turnen hårt när spadern kommer upp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke. Måste valet vara att köpa in med 200 eller 100? Går kanon att köpa in för 150:- om man vill vara sådär lagom Svensk :-D
Tänkte själv säga det. Men är sugen på att gå upp när jag har 2000-2500 eller liknande och sitta 100 djupt ett tag. Tror inte min winrate kommer försämras någorlunda, så dubblade blinds är ju alltid fint.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte själv säga det. Men är sugen på att gå upp när jag har 2000-2500 eller liknande och sitta 100 djupt ett tag. Tror inte min winrate kommer försämras någorlunda, så dubblade blinds är ju alltid fint.

 

har du edge på motståndet är det ju alltid bra att sitta djupt, då du mest troligt vinner mer :), men för att klara swingsen kan det vara bra för dig att vänta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag 17 december 2009

 

Hann inte spela så mycket idag då jag hade mycket på schemat. Bl a träning, julklapssinköp, fest och sedan resa hem igen till Sverige. Och vilken jävla resa! Var nära på att bryta ihop idag på Charles de Gaulle. Inte sovit en blund (nattåg). Försenat tåg, en timme. Taxi i en timme. 150 pers i kö till informationsdisken. Springa fram o tillbaka när planet lyfter vilken sekund som helst (det var också försenat). Hittade flyg från mellan 4000 till 9000 spänn. Skulle inte få en ny biljett. Efter 2 timmars gnäll fick jag gå någon genväg in till planet och kom precis i tid. Fick in bagaget också. Ah... skönt att vara hemma igen och ta det lugnt.

 

Händer spelade: 341

Big bets/100: 6,58

Bankrulle: 1622 -> 1644

 

Fredag 18 december 2009

 

Kom hem sent idag och däckade i soffan framför idolrepriser. Fan vad bra både Calle och Erik var. Lutade mer mot Calle för jag tyckte hans finaluppvisning var det bästa jag sett hittils från hans sida. Å andra sidan gjorde Erik vinnarlåten helt galet bra. Första vinnarlåten i Idol hittils som jag gillar något sånär.

 

Händer spelade: 536

Big bets/100: 8,12

Bankrulle: 1644 -> 1688

 

Går åt rätt håll nu. Haft 7 positiva dagar i rad med bra spel. December börjar dock lida mot sitt slut och jag får verkligen lägga i en växel om jag ska nå mitt handmål på 30k händer. Har nu 14k händer 18 dagar in av 31. Med tanke på hur fullbokat mitt jullov är här hemma får jag verkligen se till att kvalitetsspela.

 

Gonatt. 12 h sömn :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...