Gå till innehåll

Livet och världen med RuchYa(lol)!


RuchYa

Recommended Posts

Har varit lite önskemål på en liten fortsättning och vad hände sedan tema efter denna tråd: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/45089-ett-livsoede.html

 

Tänker inte skriva så mycket om mig, får se om det finns något intresse för det jag skriver nu. Hur som, tråden kan nog vara av intresse för alla, och jag tror man kan hitta något som i alla fall kan intressera en smula.

 

Vad är det vi lever i idag? Vi kallar det gärna för samhälle, vi har en strukturerad värld att röra oss i. Vad vet vi egentligen om den här välden? Om det här strukturerade sättet att leva? Hur ser det ut? Vem bestämmer? osv osv.

 

Det jag hävdar nu är naturligtvis att vi inte har hela bilden för oss. På med folie hattarna nu lite, nu kommer det komma en del "konspirations" teorier. Eller ja, vad vi väljer att betrakta som konspirations teorier. Den gäller illusionen samhället, eller vad vi tror är samhället.

 

För det första så behöver vi enkelt och naket betrakta välden så objektivt vi är förmögna. Vad är det som egentligen händer. Ställ inte fråga varför än utan betrakta enbart vad som händer. Det växer ganska så snabbt upp till en oerhört bisarr och ganska så hemsk värld, eller?

 

 

 

Sett ur detta perspektivet, vilket vi behöver ha för att förstå världen och förstå att vi alla är en. Jag hoppas det inte är för new age aktigt och ni förstår vad jag menar när jag säger att allt är ett. Det är essentiellt och ett fundamentalt begrepp som är viktigt att förstå. Det ger dig möjligheten till ett perspektiv som är gränslöst, och ger dig en oerhört praktisk förståelse då du väljer att utöva det. När du hjälper någon annan hjälper du dig själv. Genom att utveckla dig själv och bli lyckligare, gladare whatever så hjälper du faktiskt andra. Och det är väll egentligen lite lösning på allt, men det var inte riktigt dit jag ville komma. Lösningen skall väll inte komma först. Hur som, det samhälle vi lever i idag är en illusion, det är inte något vi behöver och det är något vi kan förändra.

 

 

 

 

 

Detta är bara början mina vänner, håll hårt i folie hatten nu för nu kommer dom stora konspirationsteoretiska filmerna som jag anser vara värda att se. Ger dig en oerhört bra överblick. Dom innefattar coola teorier med Illuminati i spetsen. Kan kännas flummigt och lite väl beyond för vissa. Har full förståelse för det, hur som tror jag det finns mycket intressant där oavsett. Man behöver inte tro på allt, eller välja att tro på allt. Finns mycket dyrkande kring Lucifer, många missuppfattar det som djäulsdyrkare = galna = lyssnar inte mer. Lucifer i sig är en symbol för Enlightenment, dom upplysta. Men det är inget som man behöver fästa sig vid. Krångla inte till det för mycket.

 

Estoric Agenda :

 

 

Är i 13 delar, och är lite grunden. Lite symboler, lite "religion" och lite coolt Illimunati prat.

 

Kymatica:

 

 

Fortsättning på Estoric Agenda, mer inriktad på människan.

 

Illuminati Project:

 

 

En direkt video kring Illuminati eller det är kanske bättre och säga dom som styr. Det är egentligen det väsentliga, det finns vissa som styr, vissa har mer makt och ett större perspektiv.

 

Förstår att för många kan detta verka oerhört knepigt, fråga gärna osv. Är så svårt att få ner allt på ett konkret och bra sätt så att alla förstår. Och det finns nog väldigt mycket skepticism mot detta så shoot.

 

Vad jag menar är att den verklighet som vi tror samhället utgör spelar INGEN roll. Det enda som spelar roll är DU. Vi vet alla egentligen att samhället är idiotiskt och icke logiskt på något sätt. Problemet är att man kan inte förändra samhället genom att använda samhällets metoder. När vi tror att upplopp, insändare, prata med politiker etc är ett sätt att förändra samhället på, accepterar vi enbart de grunder som samhället idag står på. Det är väldigt mycket enklare än så att förändra både samhället men även dig själv. Tyvärr är vi idag desillusionerade av oväsentliga saker som Politik, Institutioner, Ekonomi etc. Vi tror att detta är något nödvändigt just för det faktum att det är så nu.

 

Detta leder till att vi tappar förmågan att kunna se i perspektiv och tids linjer. Det här är bara den mänskliga evolutionen på en ny börjar nivå. Vi kommer att förändras i någon väg, förändring är det enda som är konstant. Allt vi behöver göra är att förändra våra sinnen. Genom att göra det kommer du förstå vem DU är, du kommer förstå vem jag är och du kommer också förstå vad universum innebär. Detta gör att du kommer se att ALLT är ett, och genom att förstå det kan du också förstå det faktum att när du hjälper någon, hjälper du dig själv. Det du ger får du tillbaka.

 

Genom att vara positiv vid VARJE given situation så kommer också dit liv upplevas som positivt. Det är oerhört lätt och fungerar med en gång. Det är inget nytt, dock håller vi på att glömma bort det mer och mer. Och som sagt när du förlorar grunden brakar mycket ihop.

 

Och som sista ord VAR INTE RÄDD. Rädsla föder rädsla som föder rädsla i en evig spiral. Detta fungerar omvänt också.

 

Slutar nog där så länge, finns mycket mer att skriva och det finns mycket mer kring dig som människa osv som är väldigt intressant. Lämnar det här, får se hur det ser ut, fråga gärna som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...