Gå till innehåll

Funderingar kring avstängd chat?


Neelix

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag blev anvstängd på PRIMA's chat på grund av att jag skrev på Svenska.

 

Jag vill dock poängtera att jag bara skrev vänliga saker och fick varningar om att jag skulle stängas av ifall jag fortsatte.

 

Men en sen natt med en massa Amerikaner vid bordet så slank det ur ett sista svenskt "Hej vad kul att se en svensk till vir bordet" och det var slutchattat för mig.

 

Jag skickade sedan ett vänligt brev och förklarade min vänskapliga glädje för PRIMA och de låter mig nu åter chatta efter att de varsamt tog mig i örat och sa "do NOT do that again sir, we want to understand too".

 

Min åsikt i övrigt är att man ska kramas och vara trevliga vid borden. Kan man inte ta en förlust ska man inte spela poker tycker jag. Ibland åker man helt enkelt på däng av en högre kåk när man tror att man själv ska plocka hem potten. Bita sig i tummen går då bra, men skriv gärna inte en massa strunt då...

 

Skulle någon bli förbannad och börja kasta ur sig en massa skit i vår klubb när vi spelar live så skulle han åka ut med huvudet före, det är en sak som är säker.

 

Jag instämmer med alla som tycker att hårda på chatterna är dåligt.

 

Däremot så har jag inget emot om man stavar "u" istället för "you" som någon skrev här. Det är en helt vanlig utveckling utav chattspråk som de flesta känner igen som har chattat mycket. Lika dant som några av följande exempel:

 

1. IRL = In real life

2. k = Okey (Okej)

3. cu = Se you

4. Thx = Thanks

5. tu = Thank you

6. nh = Nice hand

7. np = Nice pot / no problem

Etc...etc...

 

Jag tycker det är larvigt att klanka ner på att man har skrivit förkortningar.

Att klanka ner på någon som har burit sig illa åt och förtjänar att få kritik för det är en helt annan sak.

 

Någon som vill smiska mig nu för att jag hade en åsikt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologen hur ska det kunna bli en polisanmälan när jag inte skrev en ända sak i person till trippleA? Det kan ha varit saker jag klämde ur mig. De var inte till ngn speciell person. Bara vrede jag skrev ut. Ser inte varför han tog så hårt på det hela. Det är ju bara tomma ord som inte betyder någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis borde man få häva ur sig att man vill mörda någon Neelix.. Även om man inte nämner någon vid namn.. faktum är att det borde finnas kortkommandon för ex:

 

"jag ska våldta din syster" (ctrl 3)

"hoppas du dör" (ctrl 7)

"Omjagträffardigskajagslitautdinatarmarochmatadigmeddom" (ctrl alt 007)

 

Sen borde alla som inte skriver minst ett kvädningsord vid varje session bli bannade för varför ska dom ha chat? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la precis in ett mess till Psykologen :D

 

Tack för din omtanke.

 

En ganska grov parallell. Författaren till boken American psycho ska han också söka hjälp?

 

Vi har väl bara olika syn på hur "dumma" saker man ska/får/bör skriva i chatten. Jag säger här och nu ursäkt trippleA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en undran Neelix.

Kan det vara så att du spelar på för höga stakes och därför "lackar" ur.

Så är det för mig iaf även om jag inte skriver något i chatten men jag skriker desto mer framför skärmen när det verkligen svider att förlora ett inköp,därför spelar jag ej högre än vad jag klarar av "pengamässigt" och försöker inte ens skotta för jag klarar inte det mentalt riktigt ännu,men snart ;)

Nu spelar inte vi i samma division men det bör väl vara lika oavsett tror jag,eller svammlar jag nu bara pga mina triangel tabletter :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag chattar sällan särskilt mycket. Håller med vissa att det är grymt irriterande med utdragna spelare som försöker lära andra spela poker. Ännu värre är det med spelare som talar om hur dålig man är precis när de snott en stor pott av en. Igår t ex:

 

Spelade en hand med många drag i Pot limit Omaha. Flera nötstegar och ett lågt färgdrag. Mötte en motståndare som jag hade satt på floppat set/tvåpar. Mitt intryck av honom var att han var aggressiv och tog många potter på att skrämmas. På rivern satt den låga färgen. Jag raisade hans riverbet all in och fick syn av hans Q-höga färg mot min 9-höga.

 

Killen skriver genast i chatten: "You silly goose, 9 high flushes are no good in Omaha". Blir förbannad, men biter ihop och svarar inte. Får dåliga kort och spelar inte många händer under påföljande halvtimme. Plötsligt kommer en flop A 2 2 som passar som handsken till mina A 2 på handen. Idioten och jag re-raisar varandra tills jag är all in efter floppen. Han visar endast upp ett A, d v s tvåpar. Å så skönt!

 

Kommentaren är given: "Two pairs are no good either" :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. IRL = In real life

2. k = Okey (Okej)

3. cu = Se you

4. Thx = Thanks

5. tu = Thank you

6. nh = Nice hand

7. np = Nice pot / no problem

Etc...etc...

 

8. FU = Fuck you...

 

Ibland har jag ganska kul åt att skriva "FU namn" i chatten, utan att någon skrivit något på 30 minuter... Vet inte varför, är väl sinnessjuk jag oxå :-).

 

När jag blir utdragen sitter jag mest som mel gibson i braveheart när han blivit förrådd på slutet... ev. skriver jag wow i chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll på vilken nivå jag spelar när jag blir uppretad. Varje pott har sina odds osv... I det här fallet så var jag bara sugen på att reta upp trippleA för att få han i obalans. Sedan blev det munhugg och då gick jag över gränsen.

 

Jag ger lika ris som ros när jag spelar. Och jag tar emot skit när det är folk som vill läxa upp mig.

 

Ken som kommentator på 5:an sågar ju spelarna ganska hårt ibland. Givetvis inte så hårt som jag dundrar fram i chatten men att få ge uttryck tillhör spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Neelix: Hope i meet u

Neelix: don't forget to look at your back

Neelix: watch out for the truck"

 

 

"Neelix: when u walk to school

Neelix: watch out"

 

Ja, nu förstår jag varför jag inte fått nån chat avstängd. Man får tydligen dryga sig lite (med all rätt 8-) ) men detta grabben? Det är ju så sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det är just det att du ser det som tomma ord som gör det så dumt.

Skulle du hota någon till livet i ett live game om du åker på en bad beat, och ursäkta dig med att det var tomma ord när du får ta konsekvenserna?

 

För dig är det möjligtvis bara tomma ord och skönt att få "lätta på trycket"...men för faen väx upp lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tomma ord. Han bor ca 50 mil ifrån mig, skulle jag åka dit och skada honom tro ni? Spelar väl ingen roll om jag säger så hårda ord eller bara FU.

 

För det första: Hur ska han veta att det är tomma ord? För det andra: Olaga hot är ett BROTT. Fattar verkligen inte att siten accepterar att du sitter och begår brott hos dem. Det enda rimliga är att stänga av dig direkt. Funderar på att maila dem i fråga varför de inte har gjort det.

 

Som sagts tidigare tråden: VÄX UPP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käre Neelix jag hoppas verkligen ditt språkbruk bygger på att du är omogen, för i annat fall så beror det på att du är sjuk

 

Att du kan sitta här o beklaga dig för att din chatt blev avstängd, ja jisses..

Personen som råkade ut för ditt påhopp kan utan problem göra en anmälan på dig för olaga hot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...