Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
...

Precis... men du måste verkligen veta att öppnaren har en hel del händer i sin PFR-range, samt att han kommer folda en rätt hög % mot 3bet. Alternativt att och hur du kan explospela honom post.

För du har skitkass showdownvärde och du är inte säker på att få in massa pengar de gånger du träffar set. Det är inte jättekul att cbetta flop o turn utan set mot random bara.

Jag vill gärna se någon som 3bettar alla pp i alla positioner och ligger plus på dessa händer... I doubt it.

Postad

Jag gillar o 3beta låga pp fr blindsen mot knappöppnare som viker för mkt och foldar mot lösa öppnare som synar 3bet light.

Att syna låga pp i blindsen mot en lös knappöppnare är nog inte lönsam i längden med tanke på att hans range är såpass bred att de gånger man träffar set op så får man betalt för dåligt mot hans range för att det ska va lönsamt mot de ggr man missar och måste check-folda.

Postad
Precis... men du måste verkligen veta att öppnaren har en hel del händer i sin PFR-range, samt att han kommer folda en rätt hög % mot 3bet. Alternativt att och hur du kan explospela honom post.

För du har skitkass showdownvärde och du är inte säker på att få in massa pengar de gånger du träffar set. Det är inte jättekul att cbetta flop o turn utan set mot random bara.

Jag vill gärna se någon som 3bettar alla pp i alla positioner och ligger plus på dessa händer... I doubt it.

raila mig då ;)

Postad

Dessutom så sitter ju åtminstone på Ongames NL30 drygt en tredjedel av spelarna på fullring i snitt med så grunda stackar att man inte får odds för setmining. Däremot tror jag det kan vara ett ganska bra spel att syna in sig från sena positioner mot folk som spelar fullstackade med ett VPIP 7-12 (verkar finnas hur många såna som helst) och öppnar 3bb, då dessa särskilt från EP nästan bara spelar premiumhänder och därför också går rätt hårt med dessa - =bra betalt i snitt när setet träffar.