Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jojo förstår vad du menar, men det jag menar är att vi antar att vi ALLTID köper in oss för MAX inköp, likaså FI, vad är mest EV+ då? Att spela på en sajt som har 200bb som maxinköp eller en sajt som har 100bb som maxinköp?

Postad
Jojo förstår vad du menar, men det jag menar är att vi antar att vi ALLTID köper in oss för MAX inköp, likaså FI, vad är mest EV+ då? Att spela på en sajt som har 200bb som maxinköp eller en sajt som har 100bb som maxinköp?

beror ju på vem du möter så klart. det är ett mycket enklare spel 100bb.

Postad

beskriv kortfattat vad som är skillnaden med 200bb, på vilket sätt behöver man ställa om spelstilen/strategin?

Postad

Ur ett långt sample där vi möter samma spelare på 100bb som 200bb vad kommer ge mest profit?

Postad
om båda har exakt samma antal bb så finns det ingen som har mer eller mindre EV, om båda är exakt lika bra. men om det är fisk och fisken har >100bb så köper jag in så jag kan stacka av han för så mycket som möjligt.

dock föredrar jag 100bb mot spelare vid samma nivå eller snäppet bättre/sämre. är väl en smaksak också, tycker det är enklare att spela 100bb, då man sätts i svårare situationer med 200

beror helt på vilken spelare du möter

Så du menar alltså att vi kommer hamna på samma $ till slut? Det är det jag är nyfiken på, vad som genererar mest pengar?

Postad
det beror ju fortfarande på vem du spelar mot. om han är EXAKT lika bra som dig, så ligger ju profit på +/-0, även om du spelar med 1-9999bb.

Anta att vi möter samma spelare i båda fallen (200bb/100bb) och vi har edge mot honom, och det är samma hand sample i båda fallen och alla händer spelar sig likadant, hur blir utslaget i $ räknat? Samma i båda fallen? Eller blir det mer/mindre med 200bb?

Nu kommer säkert någon säga att händerna inte kommer spelas likadant osv för att 200bb spelet skiljer sig från 100bb, men om vi bortser från allt sånt, vad blir utslaget? Vilket ger mest $?

Postad
och alla händer spelar sig likadant

Alla händer kommer ju inte att spelas likadant med 100bb som med 200bb.

Eller menar du att hålkort och bräde är samma? ( haha såg inte att du kommenterat det redan )

Om du är bättre på att ta bra beslut på flop/turn/river än din motståndare är det ju trevligt med 200bb. Ofta är det ju där din "edge" borde ligga eftersom preflop spel är lättare att lära sig.

Allt beror ju på vad din motståndare har för läckor. Kanske synar han för många 3bets preflop med 100bb men lagom för 200bb osv..

Postad

Spela 200bb om du har edge, det ger mer $ i längden.

Så, ett svar som är tydligt om ämnet, rakt och inte impregnerat av något positionerat töntsnack från snorungar som finner bekräftelse i att veta-lite-mer än någon i detta forumet, som i sig skulle må så mycket bättre om vinnande spelare tog ansvar snarare än att skriva drypande arrogant. Ni slösar med min och andras tid! :ola:

Postad

Så, ett svar som är tydligt om ämnet, rakt och inte impregnerat av något positionerat töntsnack från snorungar som finner bekräftelse i att veta-lite-mer än någon i detta forumet, som i sig skulle må så mycket bättre om vinnande spelare tog ansvar snarare än att skriva drypande arrogant. Ni slösar med min och andras tid! :ola:

Tack för det svar jag sökte efter!

Postad
Tack för det svar jag sökte efter!

du är alltså väldigt nöjd och belåten med svaret "Spela 200bb om du har edge, det ger mer $ i längden."

tror du att du skulle kunnat kommit fram till den här slutsatsen själv genom att fundera lite innan du postade?

Postad
du är alltså väldigt nöjd och belåten med svaret "Spela 200bb om du har edge, det ger mer $ i längden."

tror du att du skulle kunnat kommit fram till den här slutsatsen själv genom att fundera lite innan du postade?

Vart vill du komma?

Postad

fast det är ju direkt felaktigt. det beror helt på av vilken anledning man har edge, det vill säga i vilken del av spelträdet motståndarna läcker.