mrmaster Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Jag har nästan alltid varit en TAG men har börjat experimentera med LAG stil på sistone. Skulle vara kul om vi kunde få igång en diskussion om det. Både erfarenheter från äkta LAGs och spelare som experimenterar själv, vilken stil som är mest lönsam, nackdelar - fördelar osv... Innan vi börjar diskussionen så vill jag påpeka att naturligtvis är allt relativt beroende på spelaren så vi håller oss till en generell diskussion. Mina erfarenheter so far: + Thin Valuebetting funkar mkt bättre Lättare att få betalt med set, Överpar Roligare att spela denna stil Handreading skills ökar Fiskig image vid bordet - Sjuka swings (ärligt talat vet jag inte om jag kommer att palla,) Svårt att anpassa sin stil mot TAGs (Bra tips?) Svårt att multitabla (max 3 bord för mig) Fire away! Citera
Berg101 Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Poängen är väl att man ska kunna behärska båda beroende på motstånd. Ofta är borden fulla med NITar... spela LAG. Bord fullt med lösa synfiskar... spela TAG. (Bord fullt med Maniacs, LAG... spela Tight Passive) Citera
errorleet Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Krävs mer skill för att spela bra lag , och lag är mest lönsamt.. Jag tycker det tas ganska löst på lag o tag folk tror att tag är att bara spela tight o lag är spela aggressivt , men det är fel , lag o tag spelas lika aggressivt men lag spelar fler händer... Tycker inte man ska bry sig så mkt om stats o stilar utan bara anpassa sig mot motstånd.. Lägre nivåer så är tag bäst , Citera
Sorkoas Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 jag spelar LAG och förlorar Citera
mrmaster Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 jag spelar LAG och förlorar Samma här. Citera
Supertequila Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Vad sägs om att börja spela GTnO o slippa fundera på LAG vs TAG? Citera
okocha Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Vad sägs om att börja spela GTnO o slippa fundera på LAG vs TAG? lär mig gtno plz Citera
Supertequila Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 lär mig gtno plz Piece of cake. Spela allt som du brukar göra, sen postar du det du lyckas med i din db och det du inte lyckas med raderar du från PT3. Sen postar du en jättefin graf i slutet av månaden (grafen ser obv jättefin ut pga dina justeringar i PT3) där folk avundas och tycker du är asgrym. Eller gör som Leo. Se till att du springer som en gud. Citera
honest99 Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Nära GTO är busenkelt. Eftersom det är EV- att posta blinds när det finns rake, gäller det bara att inte spela. Ta sedan fram bästa exploateringen av ovan och iterera några gånger. Citera
Recommended Posts