Gå till innehåll

LAG vs TAG stil


mrmaster

Recommended Posts

Jag har nästan alltid varit en TAG men har börjat experimentera med LAG stil på sistone. Skulle vara kul om vi kunde få igång en diskussion om det.

Både erfarenheter från äkta LAGs och spelare som experimenterar själv, vilken stil som är mest lönsam, nackdelar - fördelar osv...

Innan vi börjar diskussionen så vill jag påpeka att naturligtvis är allt relativt beroende på spelaren så vi håller oss till en generell diskussion.

 

Mina erfarenheter so far:

+

Thin Valuebetting funkar mkt bättre

Lättare att få betalt med set, Överpar

Roligare att spela denna stil

Handreading skills ökar

Fiskig image vid bordet

 

-

Sjuka swings (ärligt talat vet jag inte om jag kommer att palla,)

Svårt att anpassa sin stil mot TAGs (Bra tips?)

Svårt att multitabla (max 3 bord för mig)

 

Fire away!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Krävs mer skill för att spela bra lag , och lag är mest lönsamt.. Jag tycker det tas ganska löst på lag o tag folk tror att tag är att bara spela tight o lag är spela aggressivt , men det är fel , lag o tag spelas lika aggressivt men lag spelar fler händer... Tycker inte man ska bry sig så mkt om stats o stilar utan bara anpassa sig mot motstånd.. Lägre nivåer så är tag bäst ,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lär mig gtno plz

 

Piece of cake.

 

Spela allt som du brukar göra, sen postar du det du lyckas med i din db och det du inte lyckas med raderar du från PT3.

 

Sen postar du en jättefin graf i slutet av månaden (grafen ser obv jättefin ut pga dina justeringar i PT3) där folk avundas och tycker du är asgrym.

 

Eller gör som Leo. Se till att du springer som en gud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...