Alfredo__ Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Inte jag då jag känner på mig att jag faktiskt är ute och cyklar någonstans men det är ingen som kan förklara varför på ett bra sätt. Board: Th 8d 5s 5h Kd Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 40.000% 40.00% 00.00% 4 0.00 { KcQc } Hand 1: 60.000% 60.00% 00.00% 6 0.00 { AA, 72s } Board: Th 8d 5s 5h Kd Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 100.000% 100.00% 00.00% 4 0.00 { KcQc } Hand 1: 00.000% 00.00% 00.00% 0 0.00 { 72s } Citera
RDanneskjold Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Enda som är säkert är att Jello sitter inne på det rätta svaret och han inte är sugen på att dela med sig. Citera
Starfitter Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Enda som är säkert är att Jello/alla med hä(e)star i nicket/avataren sitter inne på det rätta svaret och han inte är sugen på att dela med sig. fyp also förr väntade man alltid på hjorten i såna här trådar... Citera
b0bb4n Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Det är väl rätt obv att vi inte kan räkna hela vår range där och sen agera därifrån om vi har odds för att syna eller inte. Om inte vår range har odds för syn, ska vi då hitta fold med våra QQ-AA som vi har 4betat här? Makes no sense. En tänkbar 4b range här skulle väl kunna vara AA-QQ,AK,AQs, ATo,A9o,A8o. 47 combos som vi betsynar och 36 combos som vi betfoldar. Finns inte en chans att vi kan 4b/syna profitabelt med ATo-A8o och de spelar inte uberbra mot fi's squeezerange så då kan vi göra det lätt oss och göra om dessa till bluffar då vi dessutom har en blocker och kommer få lite mer folds än att t.ex bluffa med 89o. lite väl stor bluffrange? Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Vilken sjuk väckarklocka detta kommer att bli för mig när jag inser vart mitt resonnemang brister. Citera
3lendil Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Tror du gav honom en rättgenerös range också btw. KQs? aldrig sett någon spazza ur med den 200bb deep, folk fick oftast bara in AA-QQ, AK så djupt när jag lirade på svs. Begriper inte riktigt hur man inte kan vilja 4beta här, typ 2x drygt... det är popoffer vi snackar om här... Han kan ta konstiga syner med typ KQo också... EDIT: dumt av mig o posta en av mina händer... Citera
SuckItOrMuckIt Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Vilken sjuk väckarklocka detta kommer att bli för mig när jag inser vart mitt resonnemang brister. om du har en 4-betsrange som består av några bluffhänder och några värdehänder, då kan du inte räkna hela din range mot hans 5-betsrange. Utan du måste räkna vad din bluffhand har mot hans 5-betsrange. Ex. du 4 betar till 800 med A8o för bluff, hans 5 betsrange är AQ+ TT+ och vi behöver 37% (eller vad det var?). Då har vi alltså inte odds att syna här och inte med våra andra bluffhänder heller. Däremot synar vi ju obv med värdehänderna. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Det jag gör fel är alltså att tänka precis som att om jag bara skulle pusha hela min fyrbetsrange rakt av? Skulle jag göra det (pusha) så blir det hela min range mot det han synar med. Och givetvis ska fold equity med i den beräkningen. Helt sjukt vad trög man kan vara ibland. Men så har jag aldrig heller hävdat att jag är något geni direkt. Citera
Rebonius Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Inte jag då jag känner på mig att jag faktiskt är ute och cyklar någonstans men det är ingen som kan förklara varför på ett bra sätt. Tyvärr är du det Begriper inte riktigt hur man inte kan vilja 4beta här, typ 2x drygt... det är popoffer vi snackar om här... Han kan ta konstiga syner med typ KQo också... EDIT: dumt av mig o posta en av mina händer... Gör han konstiga syner med KQo så lär det ju bara vara bra för oss. Eller för att lägga fram det såhär, gör han dåliga spel så tjänar vi på det när vi spelar mot honom. Citera
Orrarah Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 På vilken sida börjar 4bets diskussionen? Citera
SuckItOrMuckIt Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 ja exakt. tror du förstår om du tänker till lite. Du behöver inte sätta dig själv på en range när du 4-betar, du ser dina kort. Bara att sätta in handen i exemplet. när du har KK som i ditt fall så skulle du 4beta för värde obv. anledningen till att ha en 4 betsrange och inte bara shoverange är ju isf för att kunna folda, vilket du kan om du t.ex. lägger in några Ax, Kx händer för bluff och resten värdehänder. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Kan tillägga att jag vanligtvis bara slår std-fyrbetsize (speciellt mot en sån spelare som popoffer...), men tänkte det kunde vara kul att höra era tankar kring shove. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 ja exakt. tror du förstår om du tänker till lite. Du behöver inte sätta dig själv på en range när du 4-betar, du ser dina kort. Bara att sätta in handen i exemplet. när du har KK som i ditt fall så skulle du 4beta för värde obv. anledningen till att ha en 4 betsrange och inte bara shoverange är ju isf för att kunna folda, vilket du kan om du t.ex. lägger in några Ax, Kx händer för bluff och resten värdehänder. Japp, grattis till att du blev den som fick mig att förstå till sist! Ska jobba in mina quiz-svar senare så ska vi nog kunna få igång en fin diskussion där med. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 På vilken sida börjar 4bets diskussionen? Postade handen i inlägg #851. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 När är det optimalt att lägga i chilin när man gör chili con carne? Citera
Staahla Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Postade handen i inlägg #851. Fold pre, fold flop, fold turn och push river imo. Edit: 33-handen, inte KK såklart. När är det optimalt att lägga i chilin när man gör chili con carne? Samtidigt som de krossade tomaterna och löken efter färsfräset. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Fold pre, fold flop, fold turn och push river imo. Edit: 33-handen, inte KK såklart. Samtidigt som de krossade tomaterna och löken efter färsfräset. Ska klura lite mer kring 33-spelet då så många verkar ogilla det. Så tidigt alltså? För jag brukar låta chilin stå och puttra själv en halvtimme iaf innan jag ens börjar koka riset/potatisen. Det blir ett jävla drag i den då. Men det gillas! Citera
emilio_15 Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Ang bortglömda konton så hittade jag just 5k€ på en b2b-sajt hehehe Står så här när jag försöker regga mig till emop GC: Unable to register. Registration to the tournament is restricted. Why? Turren är inte full enligt klienten iaf Det är i min dagbok vi pratar om bortglömda konton Fyrbetfoldar vi alla de som inte har 37% mot den shoverangen kommer vi väl fi å andra sidan börja ställa in betydligt oftare i en perfekt värld. Varför skulle FI bli ledsen av att vi synar allin med dåliga händer? Håller med staahla också!!! Citera
Chillarn7 Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 lite väl stor bluffrange? Kan jag hålla med om. Kan lätt ta bort 12 kombos i bluffrangen och vi kmr även vilja flatta en del AA kombos och kanske några andra händer ibland så den är lite väl stor. Var ett exempel bara. Begriper inte riktigt hur man inte kan vilja 4beta här, typ 2x drygt... det är popoffer vi snackar om här... Han kan ta konstiga syner med typ KQo också... EDIT: dumt av mig o posta en av mina händer... Låt han syna med KQo och spela ur pos då vilket kommer vara -EV för honom. Sorkoas försöker ju på ett eller annat vis spela "gto" så isf bör vi inte anpassa spelet för att det är popoffer vi möter. Jag har inte spelat särskilt mkt mot popoffer så jag tänker inte gå in på diskussioner hur man bör exploa honom osv.. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Flera regs har börjat slöspela sina nötter mot mig konstant.. osäker på om det är bra eller dåligt. Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Seat 2 is the button Seat 1: Quisling ( $1914.70 USD ) Seat 2: HERO ( $1125.83 USD ) Seat 3: Knaso ( $2325.65 USD ) Seat 4: Burgendy ( $3030.00 USD ) Seat 5: Mc-dermott ( $701.02 USD ) Knaso posts small blind [$5.00 USD]. Burgendy posts big blind [$10.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] Mc-dermott folds Quisling raises [$35.00 USD] HERO raises [$105.00 USD] Knaso folds Burgendy folds Quisling calls [$70.00 USD] ** Dealing Flop ** [ , , ] Quisling checks HERO bets [$155.00 USD] Quisling calls [$155.00 USD] ** Dealing Turn ** [ ] Quisling checks HERO bets [$355.00 USD] Quisling raises [$1654.70 USD] HERO calls [$510.83 USD] ** Dealing River ** [ ] Quisling shows [, ] HERO shows [, ] Quisling wins $788.87 USD from main pot HERO wins $2251.66 USD from main pot Citera
Sorkoas Postad 12 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2010 Har aldrig sett kallare games på SvS. Nu blir det fan spel om amerikanska dollars igen. Citera
Recommended Posts