Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle vilja tipsa om Pacifics $10 000 guarantee som går 21:01 varje kväll. $15 + 1.50 i inköp, blinds startar på 10/20, startmarker 1200, blindsökningar var 15:e minut. Så långsamma blindsökningar brukar väl annars mest förekomma i betydligt dyrare turneringar?

Turneringen är dock populär, så förvänta er inget mervärde.

• 1 month later...
Postad

Har inte spelar onlinepoker alltförlänge och har hitills bara kört cashgames nästan, men nu är jag sugen på att testa lite turneringspoker.

Så nu är frågan, VART och framförallt VAD ska jag lira?

Gärna en liten kommentar Varför skulle uppskattas.

///Robban

ps. har ingen jätte rulle så inget alltför dyrt. ds.

Postad
Jag skulle vilja tipsa om Pacifics $10 000 guarantee som går 21:01 varje kväll. $15 + 1.50 i inköp, blinds startar på 10/20, startmarker 1200, blindsökningar var 15:e minut. Så långsamma blindsökningar brukar väl annars mest förekomma i betydligt dyrare turneringar?

Turneringen är dock populär, så förvänta er inget mervärde.

Hur många deltagare brukar den turneringen ha?

Tycker själv turneringarna på Multipoker är ganska dåliga, väldigt lite folk. Så nu ska jag sätta lin lite cash på en sida med bra MTT´s. Funderade lite på PokerStars, då jag hört mycket gott om dom, men jag tvekar dock en aning då alla säger att det är bra motstånd (och bra motstånd ska man ju undvika).

• 2 weeks later...
Postad

Ingen som kan rekommendera lite schysta turneringar. 24h's €75 har jag läst lite om här på forumet, men har nog inte rulle till att ens prova den en enda gång. Testade Wild West turneringen på Heypoker för någon dag sen och efter 20 rebuys kom jag ITM och gick +- noll, men tycket turneringen var ganska grötig överlag. Turneringsspelet på Partynätverket verkar ju helt dött, eller är det bara jag som inte hittar rätt i menyn. $15 turneringen på Pacific har jag också testat men pallar inte med klienten och mår allmänt dåligt av att bara skriva namnet.

Skulle vilja ha lite tips på specifika turneringar? Helpf bitte...

Postad

PokerStars har ju lysande turneringar. Kan inte peka på någon exakt tid, men de har minst en turnering med runt $20 i buyin varje kväll. Brukar ha kring 600 deltagare.

Det där med tufft motstånd, stämmer det verkligen? Var ett tag sedan jag spelade turneringar på någon annan sajt, men jag upplever inte motståndet på Stars som mördande. I slutet av turneringarna är ju de flesta spelarna bra, men så är det väl på alla sajter?

EDIT: Ikväll är det PLT $20+2 22:00. Andra kvällar är det NLT och på annan tid. En turnering som har en fast tid är NLT $50+5 som går 21:00 varje kväll.

• 5 weeks later...
Postad

Måste bara tillägga att pacific har det sjukaste systemet för MTT om vi säger att jag är BB en hand och nästa hand kommer det in en ny spelare vid bordet. Då kommer denna nya spelare att komma in på knappen och jag blir således BB igen helt sjukt hårt jag har drabbats av detta i två olika turneringar så om man vill hålla humöret uppe så ska man hålla sig borta från pacifics MTT.