Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för allt stöd och alla gratulationer! Det värmer i värmen! :D

 

Tackar tillbaka till Weddie för sjukt härligt sällskap. Höjdpunkten rent trivselmässigt var när vi fick gå bakom kulliserna på pokerlandet i slutet av dag 1 tillsammans med Ken :mrgreen:

 

Under dag 1 situationsturade jag genom att slippa spela stora marginella potter. Byggde fint till ca 45k.i

 

Dag 2 började med att jag förlorade en 50k-flip mot Alenius hand 1 och var nere på 20k. Sen fick jag in AK vs Q7s på QTx med BDF blind vs blind. Turn hade en jack i påsen såklart!

Sen ångade jag på bra och plockade några stora potter mot cc-regs. Med 20isch pers kvar hade jag ca 120k och fick vinna en flip mot Johan Berg som bör haft ca 40k. Höll mig sedan på ca 160k tills vi var 12 kvar och bröt för dagen.

 

Jag tappade ca 1/3 av min stack i början av finaldagen då jag trebetade psykologas SB vs CO med KQs och cbetade (lite för stort) på 875r. Fick vika mot hans jam.

Med 10 pers kvar låg jag sist med 105k på 3k/6k. Jesper Höög jammar först in på SB och jag tittar ner på A3o i BB. Jag är ingen ICM-stjärna, så hade oerhört svårt att ta ett beslut. Väntade in det andra bordet för att se om man kunde lotta in en bust där och pitcha skiten, men så blev det inte.

Jag bedömde att det var väldigt close mtp den platta prisstrukturen, men till slut bestämde jag mig för att syna. Jesper hade A4o och jag vi fick splitta.

Jag tar gärna emot åsikter och tankar ang den handen.

 

Fortfarande FT bubbla. Jag jammar in 90k på 3k/6k från knapp och SB synar med AJo. Turar in en trea på turn och dubblar upp.

 

David Johansson bustade på 10e plats och FT-bubblan blev spräckt. Att det var just David som åkte kändes både bra och tråkigt. Bra för att han är väldigt väldigt duktig och tråkigt för att han är trevlig och förtjänade ett mer lyckosamt öde.

 

Jag tror att vi var åtta pers kvar när jag trebetjammar 160k med AJo på 4k/8k från CO vs psykologas HJ-öppning. Han synar med AKo. Floppen kommer K43 två hjärter och endast backdoors kan hålla mig kvar i turren.

2h.

5h.

Kände hatblickarna från CC-turkarna på railen. Semihörde hur de viskade till varandra: "Va e de för jävla få in det dåligt och ha den tur hela tiden". Bara att knacka och hålla med även om jag iofs inte har spelat fel på nåt sätt :mrgreen:

 

Med sex pers kvar degar Karim in ca 15bb (tror jag) med AQo UTG. Jag hittade två hästgubbar på knapp och degar över. Kungarna står och nu är vi fem pers kvar. Jag har ca 600k, Andreas B 1.2M och de andra tre 180-250k gissningsvis.

 

Tror att vi spelar 6k/12k när jag öppnar 76s till 25k på knapp (Andreas B sitter i BB). Christer Lagerström degar in runt 110k och jag synar. Han har typ AJo och står.

 

Psykologas degar drygt 120k med QTo först in på SB och jag snappar ATo i BB. KQ9xx och Thomas dubblar.

 

Jag 3bet och 4bet-degar upp mig från 400k till 650k medan Andreas B slår ut både Christer Lagerström och Andreas Ahlm.

 

3-handat på 10k/20k får jag T8o på SB och höjer till 47k. Andreas synar i BB. Flop kommer 973r och jag betar 56k varpå Andreas synar. Turn 7 och jag checkar. Andreas betar 90k och jag degar med ca pottbet kvar i stacken.

Som standard vill jag nog checkfolda turn, men det är imo så pass nära checkdeg att jag absolut kan rättfärdiga det för mig själv mot Andreas.

 

På 12k/24k slår Andreas ut psykologas och vi är HU. Jag kollade lite på hur en deal kunde ha sett ut (räknade tom fel först), men strukturen var så platt att vi båda kände att vi lika gärna kunde spela om det (8-) ). Vi börjar HU med 900k vs 1.5M till Andreas fördel.

 

Andreas tar ett par små potter av mig och jag grindas ner till ca 750k tror jag.

 

Sista handen är inte mycket att orda om för mig del. Jag säger 51k med KcQc på knapp och Andreas synar. Flopp KsQsJc och Andreas checksynar min bet på 60k. Turn kommer 8h och Andreas checksynar (122k) igen. River kommer 8d och Andreas jammar för typ 1.3x pott. Jag synar och Andreas visar 8s4s för skepp, vinst och the glory :-P

 

Ett jättegrattis till Andreas som spelade riktigt bra under hela finalbordet (och antagligen innan det också).

Finalbordet var lika tufft som trevligt och jag vill gratulera och tacka varenda en som var där :)

 

Själv är jag väldigt nöjd och väldigt stolt. Livesuget är på topp, så nu ska här räknas, bokas och klonkas för fulla muggar! :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a3-handen lär vara jättevik mtp icm. annars jubelidiotskydive snap som guti sa.

 

spelade en 5h session 100/200 på wynn precis. hade en superspeedad å full megafisk.. en gubbe från malaysia. han var helt störd.. så jävla speedad så de var helt sjukt.. satt inte still en enda hundradel å vred å vände sig konstant och var så jävla hetsig.

 

jag fick 3-4 st armbågar i sidan av honom som inte var meningen.. han var bara så hetsig och vevade runt me stolen hela tiden.. då och då knackade han på mig och sa nåt på sitt språk och gav mig tummen upp.. han snodde ca 10 cigg utav mig utan att fråga och snodde min tändare som han la i fickan och sa att han inte hade nån när jag sedan frågade.

 

han släckte även min cigg 4-5 ggr när ja rökt något bloss och la den i askfatet å spelade nån hand.. då hällde han ut min cola över den så den var genomblöt :S

 

men det sjukaste var när ja gick iväg och köpte en twix.. kom tillbaks och tog en liten tugga utav den å la den på de lilla bordet bredvid.. sen spelade jag några händer och skulle sen ta en till tugga.. då låg det bara ett papper där och han hade munnen full i twix.

större kung får man leta efter!

 

han var riktigt grym också.. kan dra en hand lite snabbt; han limpsynar en 5-6bbraise. 3 lr 4vägs på flop AT9. han betar och får omslag och synar.. turn 7, han checkrejsar ganska rejält, fi synar.. river Q han checkar och fi steker ett tag och jammar ca pot. han gör en av de snabbaste syner jag sett och viker upp

A5o för TP. Fi hade AK. potten blev på ca 90k :S

 

förutom den gubben så var det rättså kallt värde vid borden idag.. har varit det vid några tillfällen. träffade en svensk idag också som sa att det inte alltid brukar vara sånt guldvärde som det har varit nu när vi är här. turat lite sas.

sprungit riktigt bra också!

 

mvh

emop1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jubelsnap utan ICM.

 

a3-handen lär vara jättevik mtp icm. annars jubelidiotskydive snap som guti sa.

 

 

förutom den gubben så var det rättså kallt värde vid borden idag.. har varit det vid några tillfällen. träffade en svensk idag också som sa att det inte alltid brukar vara sånt guldvärde som det har varit nu när vi är här. turat lite sas.

sprungit riktigt bra också!

 

mvh

emop1

 

Aight :(

 

Kul att höra att det vänt lite iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det sjukaste var när ja gick iväg och köpte en twix.. kom tillbaks och tog en liten tugga utav den å la den på de lilla bordet bredvid.. sen spelade jag några händer och skulle sen ta en till tugga.. då låg det bara ett papper där och han hade munnen full i twix.

större kung får man leta efter!

 

 

haha omg! klockers! Vad är högsta gamesen i macau?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a3-handen lär vara jättevik mtp icm. annars jubelidiotskydive snap som guti sa.

 

spelade en 5h session 100/200 på wynn precis. hade en superspeedad å full megafisk.. en gubbe från malaysia. han var helt störd.. så jävla speedad så de var helt sjukt.. satt inte still en enda hundradel å vred å vände sig konstant och var så jävla hetsig.

 

jag fick 3-4 st armbågar i sidan av honom som inte var meningen.. han var bara så hetsig och vevade runt me stolen hela tiden.. då och då knackade han på mig och sa nåt på sitt språk och gav mig tummen upp.. han snodde ca 10 cigg utav mig utan att fråga och snodde min tändare som han la i fickan och sa att han inte hade nån när jag sedan frågade.

 

han släckte även min cigg 4-5 ggr när ja rökt något bloss och la den i askfatet å spelade nån hand.. då hällde han ut min cola över den så den var genomblöt :S

 

men det sjukaste var när ja gick iväg och köpte en twix.. kom tillbaks och tog en liten tugga utav den å la den på de lilla bordet bredvid.. sen spelade jag några händer och skulle sen ta en till tugga.. då låg det bara ett papper där och han hade munnen full i twix.

större kung får man leta efter!

 

han var riktigt grym också.. kan dra en hand lite snabbt; han limpsynar en 5-6bbraise. 3 lr 4vägs på flop AT9. han betar och får omslag och synar.. turn 7, han checkrejsar ganska rejält, fi synar.. river Q han checkar och fi steker ett tag och jammar ca pot. han gör en av de snabbaste syner jag sett och viker upp

A5o för TP. Fi hade AK. potten blev på ca 90k :S

 

förutom den gubben så var det rättså kallt värde vid borden idag.. har varit det vid några tillfällen. träffade en svensk idag också som sa att det inte alltid brukar vara sånt guldvärde som det har varit nu när vi är här. turat lite sas.

sprungit riktigt bra också!

 

mvh

emop1

 

Handla en purexchokladkaka till i morn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100-200 går varje dag på wynn iaf.. de andra ställena vi har kollat på så har det som högst spelats 50-100, men finns 100200 där också ibland.

verkar vara texas 300-600 action relativt ofta också.. typ 3 av 6-7 dagar på wynn.. plo300-600 är det väldigt ofta.. kanske 5 av 7 dagar iaf.. kanske varit det varje dag.. inte kollat alla nätter så vet inte. 500-1k är det tydligen också ibland.. såg ett 1k-2k texas game här om dagen också på wynn.

 

men 100-200 får man typ alltid action på.. ganska regtätt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...