nejah Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 MP har bättre koll än medel på nivån om vad han sysslar med. Inte lös, inte över-aggro. Raisar jag för lite? Vad göra nu? Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) SB ($24.50) BB ($12.31) MP ($65.31) Button ($29.42) Hero (CO) ($26.70) UTG ($29.06) Preflop: Hero is CO with Q, Q 1 fold, MP bets $1, Hero raises $3.50, 3 folds, MP calls $2.50 Flop: ($7.35) 10, J, 2(2 players) MP bets $4, Hero raises $9, MP calls $5 Turn: ($25.35) K(2 players) MP bets $15 Total pot: $25.35 Citera
NorthQ Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 Höj till 4,50$ preflop. Får du syn så borde du nog dega den floppen för att skydda mot dragen. Citera
slyngryta Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 MP har bättre koll än medel på nivån om vad han sysslar med. Inte lös, inte över-aggro.Raisar jag för lite? Vad göra nu? Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) SB ($24.50) BB ($12.31) MP ($65.31) Button ($29.42) Hero (CO) ($26.70) UTG ($29.06) Preflop: Hero is CO with Q, Q 1 fold, MP bets $1, Hero raises $3.50, 3 folds, MP calls $2.50 Flop: ($7.35) 10, J, 2(2 players) MP bets $4, Hero raises $9, MP calls $5 Turn: ($25.35) K(2 players) MP bets $15 Total pot: $25.35 Bra raise pre. Ditt spel borde vara allin på flop efter hans raise, men som spelat tycker jag du kan folda på turn med gott samvete. Kd fyller i princip alla hans möjliga händer förutom 89, och det är väl ingen som vågar reraisa med den handen på den nivån iaf. Citera
_mowmow Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 Höj till 4,50$ preflop. Får du syn så borde du nog dega den floppen för att skydda mot dragen. Varför vill du våldta den stackars potten upp till 18bb i position? Och skrämselbetpusha flopp ? Citera
Lisa87 Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 Höj till 4,50$ preflop. Får du syn så borde du nog dega den floppen för att skydda mot dragen. låter som sjukt dåligt spel (?). Jag ställer nog flop. Som spelat viker vi turn. Bra raise pre. Ditt spel borde vara allin på flop efter hans raise, men som spelat tycker jag du kan folda på turn med gott samvete. Kd fyller i princip alla hans möjliga händer förutom 89, och det är väl ingen som vågar reraisa med den handen på den nivån iaf. Vart ser du re-raise? Citera
Dead-Inside Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 Höj till 4,50$ preflop. Får du syn så borde du nog dega den floppen för att skydda mot dragen. Rearry serriours? Citera
jonasmedz Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 låter som sjukt dåligt spel Rearry serriours? ni har inte lust att utveckla? är det pre som är dåligt? Citera
nejah Postad 23 November , 2009 Författare Rapport Postad 23 November , 2009 När jag spelade handen kändes det som han beta ut men en hand som hade mig slagen, så jag reraisade lagom för att få information. Skulle lägga mig om han pusha. Så här i efterhand känns det rimligt att han betade ut med ett drag för att försöka dra billigt. Jag lät han dra ut mig. Jag foldade turn. Jag borde nog ha pushat flop? Eller är mitt spel okej? Citera
Ängeln17 Postad 23 November , 2009 Rapport Postad 23 November , 2009 När jag spelade handen kändes det som han beta ut men en hand som hade mig slagen, så jag reraisade lagom för att få information. Skulle lägga mig om han pusha. Så här i efterhand känns det rimligt att han betade ut med ett drag för att försöka dra billigt. Jag lät han dra ut mig. Jag foldade turn. Jag borde nog ha pushat flop? Eller är mitt spel okej? Genom att höja till $9 på flopp ger du honom alldeles för bra odds för att vika nått egentligen. Jag hade inte höjt för info utan för värde på flopp. Citera
Big Less Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 När jag spelade handen kändes det som han beta ut men en hand som hade mig slagen, så jag reraisade lagom för att få information. Skulle lägga mig om han pusha. Så här i efterhand känns det rimligt att han betade ut med ett drag för att försöka dra billigt. Jag lät han dra ut mig. Jag foldade turn. Jag borde nog ha pushat flop? Eller är mitt spel okej? Nej, det är inte OK. Du har inte mycket mer än en pottraise kvar i stacken på flop. Bara att skeppa på en så dragig bräda. Informationshöjningar var stort 2006. 2009 har de flesta insett att det var grymt överskattade. Citera
bossbaver Postad 24 November , 2009 Rapport Postad 24 November , 2009 Det bästa hade väl varit att höja större på floppen (14 typ?), men mtp din stack så är det bättre att ställa floppen imo. (Det blir ju inte mycket kvar i stacken till turn) Alternativt bara syna flopp och ställa blank turn eller som i det här fallet folda turn. Citera
nejah Postad 24 November , 2009 Författare Rapport Postad 24 November , 2009 Tack för input, mycket givande! Kanske informationshöjningen just berodde på att jag knappt spelat sen 2006 Men ok... andra bullar idag mao. Aggression ftw. call-AI blnak turn eller AI direkt i fortsättning, fördelat 30/70 eller nåt. Taget! Citera
Recommended Posts