Gå till innehåll

2020 Cashgame


finliran

Recommended Posts

Fi har jag spelat mot rätt många timmar förut och sätter honom som en svag spelare som överspelar många drag och dåliga starthänder, har även sett honom göra många mycket dåliga bluffar, där han t.ex försökt bluffa bort någon som är tok-comittad.

 

Jag sitter mittenpos, ohöjd men straddlad pot, hittar KJhj, höjer till 140. Syn av Fi i lilla blind och även av stora blind. Pot runt 500 tror jag.

 

Flop AKx en hj, check från blindarna. Jag betar ut 500.

Lilla blind raisar till 1200 med 500 till bakom, stora blind lägger sig.

 

Potten är nu på 500+500+1200=2200, det kostar mig 700 till, plus eventuellt Fi sista 500. Jag hoppas han försöker stjäla poten med en sämre K och ställer honom all-in. Alltså stoppar jag in 1200 i potten på 2200 vilket medför att han stoppar in sina sista 500 och potten landar på 4100.

 

Oavsett slutresultat, är det rätt eller fel? Vill gärna ha lite synpunkter och feedback på den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inget öppet stegdrag el färgdrag han checkraisar dig med.

 

Ofta om någon mindre duktig raisar med lite kvar bakom har de en bra hand. Du har 0% fold från Fi om du degar... om han inte är tokdålig.

 

Att lägga in 1200 i det läget.. med mellanpar och runner runner färgdrag/stegdrag är inte så vasst. Många mindre duktiga har ofta A när de synar pre i dålig pos.

 

Du känner säkert till hans spel bättre än oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu anses vara en svagare spelare, varför då försöka ta hans pengar med den mediokra handen. Checka flop, och kanske folda om han ställer då. Måste ju kunna vänta på bättre tillfällen än att syna ställ/ställa med andra paret där... Har han lite känsla så kommer han ju att syna sista 500 där, men som sagt han foldade för sista 300 i senare hand, så det kanske är en riktig tomte, dock hade jag ändå valt en försiktigare linje, inte många som foldar sista 300 som du sa att han gjorde, så fold kan du ju inte räkna med.

 

Såna spelare är det bara att spela abc-poker mot och ta betalt när man får bra händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...