Gå till innehåll

Gul eller rik!


NorthQ

Recommended Posts

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för alla gratulationer! Det var roligt att komma deep i denna, sett fram emot den sen oktober då jag kvalificerade mig!

 

Nu åker ju tankarna kring pengarna vad som ska göras å hur de ska fördelas.

Liten slant går ju tillbaka till poker, på stars. Synd att jag missa new year reload bonusen bara :).

 

Några förslag på hur mycket som ska gå tillbaka till poker?

 

Allmänt så spelade jag tight genom hela turneringen utom första timmen då jag var loose för att försöka stacka någon med en grymt träffad hand, det gick inte men hade iaf gått från 5000 -> 5800 under första timmen.

 

Fick QQ en gång under första timmen utan action, sen inga fler höga par ända tills bubblan.

Spelade alltså tight å la en massa 77 66 osv och även 99 och TT på farliga brädor.

Lyckades bygga sakta ändå med steals i stort sätt men tappade ju på average stacken lite hela tiden. Och låg i stortsätt inte bra till genom hela turneringen ända tills slutet.

 

Nyckelhänder:

 

1) Det var ju 267 spelare med, i min första all in situation är en preflop skyffling av mig ovanpå en raise från sen position med AKs, fi synar och har QQ jag träffar kung. Så double up där, drygt 3 timmar in.

 

2) Stealar lite senare med A7s (kommer inte ihåg nivån men hade gått ganska lång tid) från mitten och syn ur en av blindsen floppen kommer T96 rainbow.

Fi checkar, jag följer inte min vana och checkar istället för cbet.

Turn: T968. En sunkig stege alltså för mig. Vi får in pengarna i mitten och det visar sig att fi slowspelat setet i 9. River blankar å jag slår ut honom.

 

3) Ännu lite senare får jag in pengarna pre med AK mot 99 och dubblar upp med träff på kungen på turn.

 

Blindsen is spewing away, inte jättebra struktur vilket gjorde att jag sällan hade mer än 15-16 blinds ända till finalbordet även om det ibland var lite över average. Alltså mycket preflop spel av alla och lite postflop spel allmänt genom de senare delarna av turneringen.

 

4) Här kommer det sämsta spelet jag gjorde genom hela turneringen i mitt tycke. Raisar i mittenpos 2,7x blinds med 44 för stealen har 14 blinds innan, sb trycker in degen för totalt 6,5 blinds. Jag synar. Han har 99 men jag tutar på med set i 4 på floppen å knockar ut honom. Lite tiltad syn.

 

Fortsätter att tuta på med steals men ligger 21 - 22 plats när det är 30 kvar, 15 cashar (Steep payout!).

 

5) Fortsätter steala och ligger runt 10-11 plats när vi är på bubblan 16 pers! Då kommer första AA på hela kvällen. Har ju inte jättemkt blinds 14? så jag trycker in allt i oöppnad pott för att de ska veta att de inte har någon fold equity mot mig och tura ut mig när jag synar. Knappen hittar blixtsynen med sina 10 blinds och mina AA får stå mot knappens JJ. Och vi är i pengarna minimum cash 4KSEK.

 

Stealar lite fram till finalbordet och ligger 5-6:a när vi går FT på 10 pers.

175K marker hade jag ungefär när jag gick FT om jag inte missminner mig.

Stealar upp mig till 250K typ kanske lite mer medan 4 pers åkt (jag är inte alls inblandad i någon av utslagingarna).

 

Chippien Cashstar88 är den mest aktiva på borde förutom mig själv och alltså något lös?. Även kille som åkt på 15:e plats är i chatten och spammar den med idioti hela finalbordet om hur mkt tur och dålig Cashstar88 har/är.

 

6) Cashstar88 höjer upp utg+1 när vi är 6 kvar jag tar syn ur bb med KQ.

Floppen kommer KQJ rainbow. Jag checkar, cashstar betar in halvpott jag degar rätt fort å fi tänker en stund å synar sedan med KJ å jag tar hem potten och är uppe i 580K chiptvåan har i det läget knappt 250K. Och Cashstar88 är på 70K.

 

Cashstar aggrar och stealar upp sig igen till sådär stack rätt snabbt. När han lugnat sig börjar ja steala på mellanstackarna som väntar ut varandra. De slår ut varandra och vi är 3 kvar. Jag med dryga 700K. Cashstar med 450K och 3:e man med 260K.

 

7) Den 3:e mannnen höjer upp ur sen till 60K jag tittar på A3 å återhöjer till 150K var på fi går all in måste syna dryga 100K till i en pott på redan 400K så jag synar trots att jag vet att jag ligger efter. Men klonkar med stegen mot fi:s AK.

 

Går alltså HU med chiplead 900 mot 450 typ. Cashstar88 lyckas vända till liten fördel men jag vänder tillbaka.

 

8) Sista handen tror jag mig tiltat cashstar i handen precis innan med rivrad 4 Q-highfärg i en pott där Cashstar betat alla gator med bottompair i tvåor.

Han ställer iaf rakt in med knappa 200K från knappen och jag blixtsynar med K6o, fi har pocket 4 å floppar setet men jag går runner runner straight med 6an. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4) Här kommer det sämsta spelet jag gjorde genom hela turneringen i mitt tycke. Raisar i mittenpos 2,7x blinds med 44 för stealen har 14 blinds innan, sb trycker in degen för totalt 6,5 blinds. Jag synar. Han har 99 men jag tutar på med set i 4 på floppen å knockar ut honom. Lite tiltad syn.

 

Huh? Titlad syn? What is wrong here? Möjligtvis kan du limpa 44 istället för att stjäla, men synen kan du ju inte komma undan. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4) Här kommer det sämsta spelet jag gjorde genom hela turneringen i mitt tycke. Raisar i mittenpos 2,7x blinds med 44 för stealen har 14 blinds innan, sb trycker in degen för totalt 6,5 blinds. Jag synar. Han har 99 men jag tutar på med set i 4 på floppen å knockar ut honom. Lite tiltad syn.

 

Huh? Titlad syn? What is wrong here? Möjligtvis kan du limpa 44 istället för att stjäla, men synen kan du ju inte komma undan. :shock:

 

Farligt spel bara kanske kan spara 11 bb istället för förmodligen gå ner till 7bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa som sagt, skönt att se en del flyt i all-insen också :)

 

Hur stora var blindsen på slutet? En insta-syn med K6os gör en ju lite nyfiken...

 

Angående hur mycket som ska gå tillbaka till pokern så beror det ju helt på hur mycket du behöver de andra pengarna. Utan att ha någon aning hur det ser ut där så kanske jag skulle lägga 30k till rullen och använda resten till något mer vist. Å andra sidan kan du ju bli något av ett tiltmongomonster och borde kanske därmed ha så lite i rullen som möjligt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overkill ftw!!!

 

Jag tänkte mer att om han vill ha lite marginal att kunna spela större turneringar när han känner för det så är 30k ganska lagom, och i förhållande till vinsten också. Om han ska grinda cg har jag ingen åsikt om storlek på rulle. Det beror ju helt på vad inom pokern pengarna ska gå till. Jag skulle inte gå upp i nivå i cg bara för att jag klonkat en turnering iaf bara för att pengarna finns (jag vet att du inte förespråkar det heller).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat lite Nl25 idag igen. Gick bra i början men tappa mkt av plusset på slutet.

 

En intressant hand, Felspelat av mig överallt eller bara på något enstaka ställe, helt klart behöver man ju inte ens spela handen pre... men men.

 

Hijack FI raisar till 1$ jag sitter i bb å återhöjer till 3$ med :Ks::Js:. Fi tänker inte liten stund å synar sedan.

 

Flop :6c::2d::2s:

 

Jag betar ut 3,75 i 6$ pott. FI synar.

 

Turn :Jh:

 

Jag checkar å vill låta fi bluffbeta eftersom jag troligtvis låg efter på flopp och kanske leder nu, fi lär inte syna med sämre än knekt, kanske TT eller 99.

Fi betar 6$, Jag synar.

 

River :9c:

 

Jag checkar igen, inte alls lika säker på att jag leder längre då han verkade stark med sitt 6$ bet.

Fi betar 15$ in i potten på 25$, jag motvilligt tar syn då jag lagt upp spelet för honom att bluffa.

 

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:51

TSP: 75h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 1019$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det beror lite på vad han ska spela online. Om det är typ NL25 så känns ju 30k SEK lite overkill. Jag skulle nöja mig med typ 50 inköp på den nivå som jag lirar. Om man vill ha riktigt god marginal så kanske 100 inköp.

 

Du rekomenderar 100 inköp vilket du själv inte ens följer ;)

Kommer rulla på 40 inköp krav.. Alltså 1000$ för NL25 och 2000$ för NL50.

 

Jag kommer troligtvis sätta in 500$ inom en snar framtid för att öka på rullen och ge en skjuts mot NL50 så att det inte tar jättelång tid att komma dit.

Det är ju ändå NL50 jag vill grinda, ibland känns inte ens NL25 spännande då 25$ är en så liten summa. (Disrespect the money) Kände så innan klonken också..btw.

 

Låter ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag sa 50 inköp vilket jag typ följer (har c:a 2k i rullen och spelar blandat PL25 och PL50). Om man vill ta i så kan man köra 100 inköp, men jag tycker det är lite väl mycket om man är hobbyspelare vilket jag antar att du klassar dig själv som fortfarande?

 

Jag tycker 40 inköp kanske är lite i underkant men så länge du känner dig bekväm med det är det helt ok. Jag håller för övrigt med dig angående NL25/PL25, summorna blir ibland för små vilket leder till att man gör för många lösa calls och semi-dåliga spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa som sagt, skönt att se en del flyt i all-insen också :)

 

Hur stora var blindsen på slutet? En insta-syn med K6os gör en ju lite nyfiken...

 

Angående hur mycket som ska gå tillbaka till pokern så beror det ju helt på hur mycket du behöver de andra pengarna. Utan att ha någon aning hur det ser ut där så kanske jag skulle lägga 30k till rullen och använda resten till något mer vist. Å andra sidan kan du ju bli något av ett tiltmongomonster och borde kanske därmed ha så lite i rullen som möjligt? ;)

 

Om jag minns rätt så var blindsen 12-24K på slutet av HU. Så han ställde typ 8bb rakt in. Men som sagt trodde han va lite tiltad över handen precis innan så trodde nästan K high kunde vara i ledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr att han inte bluffar där så ofta om han är bra. Preflop är det svårt att säga alltför mkt om era händer. På flopp cb:ar du. Han kanske ser detta. När du sedan checkar kan han därför mkt väl betta för att driva ut dig. Däremot när du synar tycker jag att det är alldeles för starkt för att han ska våga försöka bluffa dig med 15 i 25. Du är ägd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr att han inte bluffar där så ofta om han är bra. Preflop är det svårt att säga alltför mkt om era händer. På flopp cb:ar du. Han kanske ser detta. När du sedan checkar kan han därför mkt väl betta för att driva ut dig. Däremot när du synar tycker jag att det är alldeles för starkt för att han ska våga försöka bluffa dig med 15 i 25. Du är ägd.

 

Jepp probably. Bad play by me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...