Gå till innehåll

Gul eller rik!


NorthQ

Recommended Posts

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes T_red, du har rätt.

 

Jag försöker.

Tyvärr har aldrig tiltkontroll varit min starka sida.

 

Hoppas att gårdagens session är ett litet steg i rätt riktning vad det gäller tiltkontroll.

 

Spelade 2st MTT sng där jag FT:ade i ena men missa cashen. -13$

Spelade sedan lite NL cash och plussa 7$ å la sedan ned.

 

Anledningen till att jag tyckte att det var ett steg i rätt riktning är att jag brukar ha otroligt svårt att avsluta ett session på minus.

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:14

TSP: 17h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 446$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4tabla lite NL25. Relativt dåligt kortsnitt men den plus ett klantspel av mig gjorde att jag låda drygt ett inköp minus innan denna handen.

 

PokerStars Game #35966516743: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25 USD) - 2009/11/28 18:08:45 CET [2009/11/28 12:08:45 ET]

Table 'Vogtia' 6-max Seat #2 is the button

Seat 2: Stålpølsa ($26.45 in chips)

Seat 4: Nordq ($31.15 in chips)

Seat 5: Benido ($25.70 in chips)

Nordq: posts small blind $0.10

Benido: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nordq Jack of ClubsKing of Clubs

Stålpølsa: folds

Nordq: raises $0.50 to $0.75

Benido: raises $1.50 to $2.25

Nordq: calls $1.50

*** FLOP *** 8 of Clubs10 of Clubs9 of Hearts

Nordq: checks

Benido: bets $2.75

Nordq: raises $4 to $6.75

Benido: raises $16.70 to $23.45 and is all-in

Nordq: calls $16.70

*** TURN *** 8 of Clubs10 of Clubs9 of HeartsAce of Spades

*** RIVER *** 8 of Clubs10 of Clubs9 of HeartsAce of Spades7 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Nordq: shows Jack of ClubsKing of Clubs (a straight, Seven to Jack)

Benido: shows 7 of SpadesQueen of Spades (a pair of Sevens)

Nordq collected $50.40 from pot

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:17

TSP: 19h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 467$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Again 4tabla lite NL25.

Donka off ett inköp på ett bord (dock inte i en hand) grinda ihop det inköpet på de andra tre.

 

På minus bordet så fick jag in pengarna i 3 flippar mot mindre stackar.

Bl.a. overcards mot mellanpar pre, bl.a. denna beskrivning (har inte hh).

 

Jag sitter med 16$ på knappen med 77.

UTG limpar (8$ bakom).

Jag höjer till 1.25$ (5x bb).

BB trycker all in för 2.50$.

Var på UTG limparen trycker all in.

 

Jag synade illa kvickt, och utan att berätta vad dom hade eller om jag vann/förlorade för att jag tyckte det var en given syn med tanke på att BB sidopott knappt spelade roll och bara behövde vinna över UTG.

 

Men nu i efterhand inser att jag att det kanske är en jävligt marginell syn då sidopotten kommer att påverka oddsen rätt mycket?

 

Vad tycker ni?

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:18

TSP: 20h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 470$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det SH du spelar till att börja med? Jag hade nog vikt den då jag inte tror att UTG gör det movet med sämre än två överkort och ganska troligt med bättre par än dig. Limp-push från UTG är klassisk styrka enligt min erfarenhet iaf. Särskilt om han vet att bb är short och kanske gärna trycker med marginella händer.

 

Vilken position hade du förresten? Jag är nämligen inte helt hundra på om jag gillar spelet att raisa med 77 nämligen. Iaf inte när bb är short och utg har limpat innan dig. Jag säger inte att jag aldrig raisar med 77 pre men om stackarna är hyfsat djupa så föredrar jag limpen då det är lätt att göra bort sig på flopen om man får call pre efter att ha raisat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer info då för situationen,

 

*Shorthanded.

 

4 tables vilket jag inte riktigt är van vid. Slängde nog in raisen pre mer automatiskt än genomtänkt. Hade missat helt att bb var så jätte short.

 

* UTG hade jag uppfattat som en fisk.

 

* Satt på knappen

 

* Stackarna är inte så djupa ändå, kan max förlora 36bb. = 36% av fullstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2tabla NL25 igår lite granna.

 

Spela +-0 på ett bord utan mycket värde.

 

Andra borde gick desto bättre då den aggresivaste spelaren på bordet turna stege mot min turnade kåk. Och vann den dryga 200bb potten.

 

Stackade av en 50bb stack lite senare med QQ på 3KK5J brädet genom att syna fis all in på river när han träffa sin AJ.

 

Plocka upp lite andra potter också och slutade sessionen upp 45$ efter dryga halvtimme.

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:19

TSP: 20,5h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 515$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, stacka av betyder alltså att du vann, eller?

 

Så du har gått plus 250bb på de två händerna... Du kör NL 25 så inköp är $25 va? Hur många bb är det? 100? Öh tror precis jag fick svar på min fråga. Ok så 225 bb = 2.25 inköp och alltså $54.25. Ok, så är -$10 på blinds normalt för en halvtimmes spel? Det är väl min fråga egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer info då för situationen,

 

* Stackarna är inte så djupa ändå, kan max förlora 36bb. = 36% av fullstack.

 

 

Att du inte sitter med max inköp på bordet är väl förmodligen för att alla de andra har små stackar, eller? Tror inte att det är bra att spela såna bord. Du borde sitta med max inköp hela tiden och spela mot andra som också gör det. Du är ju bättre än dem, eller hur? Dessutom är det väldigt svårt att spela NL mot små stackar. De blir automatiskt extremt svårlästa och aggressiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, stacka av betyder alltså att du vann, eller?

 

Så du har gått plus 250bb på de två händerna... Du kör NL 25 så inköp är $25 va? Hur många bb är det? 100? Öh tror precis jag fick svar på min fråga. Ok så 225 bb = 2.25 inköp och alltså $54.25. Ok, så är -$10 på blinds normalt för en halvtimmes spel? Det är väl min fråga egentligen...

 

I första handen är 100bb av de dryga 200bb mina egna... det är svaret på din matte :P

 

Nu när du räknar om kommer du se att jag stealade för att täcka blindsen och mer där till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du inte sitter med max inköp på bordet är väl förmodligen för att alla de andra har små stackar, eller? Tror inte att det är bra att spela såna bord. Du borde sitta med max inköp hela tiden och spela mot andra som också gör det. Du är ju bättre än dem, eller hur? Dessutom är det väldigt svårt att spela NL mot små stackar. De blir automatiskt extremt svårlästa och aggressiva.

 

Jag satt på knappt 70% av max inköp just då.

Men började med 100%. Hade förlorat någon mellanstor pott innan på det bordet.

 

Jo håller med om att det bli jobbigare beslut eftersom de har vidare push range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar oftast eftter bord som håller en pace på 70-80 händer / timme.

Finns shorthandbord med uppe i 120. Då är dom för tighta = no value.

 

Så en matematisk uppskattning.

 

BV=Blinds per varv (konstant 0.35$)

V=Varv

HT=Händer per timme (konstant uppskattning ca. 75)

AS=Antal spelare 5,5

 

V = HT / AS

 

Svar = BV * (HT/S) = 0.35 * (75 / 5.5) = 4,78$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. Defenda genom synen är rätt värdelöst.

Ska du defenda lär man 3beta.

 

Verkar funka bra om man iaf har en read på att fi faktiskt höjer med större range än par och höga kort.

 

Iaf på Nl25 blir dom oftast skitskraja när man 3betar ur blindsen å tror man har stål nästan jämt. De lägger veka A åtminstone kanske så högt som AJ mot 3beten om man inte gör den alltför ofta.

 

Jobbigt session igår...

Gjorde ett dumspel också.

 

Fi höjer från cutoff till 1.25$ (höjer normalt till 0.85$) men nu var det en limper tidigare å då höjer han högre.

Jag sitter i bb och 3betar till 3.75$ med AQs. Limpern foldar och cutoff fi återhöjer till 8.75$.

Jag funderar länge och tar syn.

Flop 982, två hjärter. Sitter nu på 17$ i stacken å potten på 17$. Så jag ställer rakt in.

Fi tänker sjukt länge å tar syn med KK utan hjärter.

Har alltså 12outs, turn missar men ger mig 4 extra outs för stege å missar där med.

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:20

TSP: 23h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 503$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att det var ett dumspel. Det enda jag kan tänka mig här är att bara syna av hans bet pre. Du har ju en mycket spekulativ hand som kan bli guld värd t ex på en ess-träff eller på en bräda som den nu blev. Stället tycker jag om eftersom du sätter press på fi och med 12 outs (vilket är troligt om du nu ligger under, men lika troligt är väl 15 outs) så är det ingen katastrof om han synar. Men som sagt, pressen pre ur position känns lite onödig kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid roligt med såna här projekt:

 

Gjorde ett liknande 2006-2007:

 

Lycka till! :)

 

Haha titta lite i din tråd, lite sjukare satsning än min (du sätter större del av rullen oftare än jag). Men jag har ju haft hela rullen på spel vid ett tillfälle hittills och turat ut. Försöker undvika dom scenariona dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...