Gå till innehåll

Vad ska jag göra?


Hristo

Recommended Posts

Tjena!

 

Har lirat fixed 0.5/1 och 1/2 sedan i januari, så jag är fortfarande nybörjare. Efter det att Nusseman läxat upp mig (tack, förresten) så köpte jag Lee Jones bok "Winning Low Limit Hold Em". Satte sedan in $100 på multipoker. Nu i måndags hade jag $105 på pokerkontot samt $136 hos Neteller.

 

Tisdags: -150

Torsdag: -125

Fredag: -50

 

Som ni förstår så blir man ju lite orolig, speciellt som jag under onsdagen läste igenom boken igen, för att inte tappa mitt spel. Så under torsdag och fredag spelade jag extramt tight-aggresive, men trots detta hade jag ingen framgång. Vann någon pott då och då, men förlorade för mycket överlag. Torskade bla två trips (pocket JJ på båda) mot en "lycky river". Sedan kanske jag fick in 1/10 av mina färgdrag...inte ens open-end straight flush drag gick in!

 

Har precis avslutat ett litet pass på 0.5/1 bordet och gick $15 plus på mindre än en halvtimme.

 

Ska jag fortsätta med denna limit (0.5/1)? För fortsätter min downswing blir det väldigt svårt att återhämta sig.

 

Vad tycker ni lite mer erfarna?

 

Hristo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela där du tjänar mest pengar!

 

Är det 0.5/1 så spela där, är det 3/6 så spela där, är det 100/200 så spela där. Om du sedan, när du är framgångsrik på en nivå, vill gå upp så gör det och testa lite. Går du break-even eller bara lite minus så kanske det kan vara värt att fortsätta där för att lära dig, annars är det tebax till skolgården och lära sig mer där för att sedan gå upp en nivå igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska definitivt dra i bromsen nu.