Gå till innehåll

Hur vanligt är två lika stora blindar i Pot-Limit?


Kotoryu

Recommended Posts

På Betsson (dvs PokerNetwork) har pot limit-borden inte en small blind och en big blind, utan två lika stora mörkar. Är detta brukligt/vanligt?[/i]

 

Live så är det mycket vanligt. Jag förstår inte varför det inte är det online egentligen.

 

För den delen händer ju saker som tre blinds live också i PL/NL. (Ibland tre lika stora, ibland 2/1/1 eller 3/2/1 eller annan struktur.)

 

Jag är en stor anhängare av tre lika stora blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Betsson (dvs PokerNetwork) har pot limit-borden inte en small blind och en big blind, utan två lika stora mörkar. Är detta brukligt/vanligt?[/i]

 

Live så är det mycket vanligt. Jag förstår inte varför det inte är det online egentligen.

 

För den delen händer ju saker som tre blinds live också i PL/NL. (Ibland tre lika stora, ibland 2/1/1 eller 3/2/1 eller annan struktur.)

 

Jag är en stor anhängare av tre lika stora blinds.

Att det är vanligt live beror väll framförallt på att man får färre olika marker vid bordet (ofta så blir det så att man bara använder den minsta markern för att posta lilla mörken)? Online så finns inte det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Betsson (dvs PokerNetwork) har pot limit-borden inte en small blind och en big blind, utan två lika stora mörkar. Är detta brukligt/vanligt?

 

Live så är det mycket vanligt. Jag förstår inte varför det inte är det online egentligen.

Intressant. Det blir ju onekligen mer action med två spelare redan med i potten.

 

På den lägsta nivån (.25/.5) i FL och NL gjorde man för övrigt en förändring nyligen så att lilla mörken numera är 15 cents i stället för 10 cents, alltså 3/5 av stora mörken. Man har att syna 10 cents. Med de pottoddsen känns det närmast kriminellt att folda från small blind i en ohöjd pott, i alla fall i no limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är vanligt live beror väll framförallt på att man får färre olika marker vid bordet (ofta så blir det så att man bara använder den minsta markern för att posta lilla mörken)? Online så finns inte det problemet.

 

Och så blir det mer action, speciellt med tre fullstora blinds. I och för sig viktigare i PLO än NLHE, men ändå. Jag gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...