Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

1723 händer på fi. 12/11/10.3. 3bet på 4.5 och "raise BB steal attempt" på 12.5. Min fråga är vad man bör ta för linje i en hand som denna. Det enklaste är väl att folda pre, men det är ju inte roligt...

Höja för fe mot pocketpar och syna om han degar? Har svårt att se att man har nån nån fe om man går för crai på turn, då fi redan har mycket inne. Om man synar floppen vill säga. Annan linje, hoppas på träff, eller check-check på turn för att leda ut på any river. Vår hand har 35% mot ett A på floppen.

PokerStars Game #34984413934: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009/11/06 4:23:37 ET

Table 'Signe III' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Schlede18xD ($50.95 in chips)

Seat 2: NYBATTERI ($32.05 in chips)

Seat 3: Greg15001 ($50.75 in chips)

Seat 4: Klinzmann ($79.35 in chips)

Seat 5: ManU-roma7-1 ($50.45 in chips)

Seat 7: aztuonauta ($57.85 in chips)

Seat 8: Philyann ($54.05 in chips)

Seat 9: paul hermann ($86.20 in chips)

ManU-roma7-1: posts small blind $0.25

aztuonauta: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 5 of Diamonds4 of Diamonds

Philyann: folds

paul hermann: folds

Schlede18xD: folds

NYBATTERI: folds

Greg15001: folds

Klinzmann: folds

ManU-roma7-1: raises $1 to $1.50

aztuonauta: raises $4 to $5.50

ManU-roma7-1: calls $4

*** FLOP *** Ace of Diamonds6 of Clubs3 of Clubs

ManU-roma7-1: checks

aztuonauta: bets $6.50

ManU-roma7-1 is disconnected

ManU-roma7-1 is connected

ManU-roma7-1:

Postad
Detta ser ut att vara en stabil spelare. Vad har han på dig?

Öhm... Mina stats på nl50 sen i Oktober är 13/10/2.8. "Attempt to steal" på 31%. Fold to 3bet på 80%. Något annat som är intressant?

Postad

Allt som fi vet om dig är av intresse. Hur ofta foldar du till c-bet. Gör du det tillräckligt ofta så kan fi c-betta för fold equity. Viktigt är också hur ofta han c-bettar. Gör han det ofta så är risken större att han lägger sig vid en höjning.

Om du vet att fi kan tänkas lägga sig vid en checkraise, så kan en semibluffhöjning vara aktuell. Även om han synar eller går all-in så ligger du inte så långt efter om han t. ex har As8h. Att enbart syna här tror jag inte på eftersom de implicita oddsen förmodligen inte är bra. En fold funkar nog också. Jag hade nog provat semibluffhöjningen om jag vet att chansen var tillräckligt bra att fi lägger sig.

Postad

Om du menar raise istället för push är jag benägen att hålla med. Samtidigt polariserar vi om vi visar styrka så lämnar vi utrymme för fe och grejer kan vi i ett fåtal fall åka på en air-push eller nåt skit vilket skulle suga rätt hårt eftersom den bluffen i regel spöar oss ändå. Pluss att han väl ändå nästan alltid här har en hand som han kommer spela oavsett eller vika oavsett (om vi inte lyckas induca nåt skit vilket vi alltså inte vill). Så skillnaden om vi raisar blir väl bara att han gråter lite mer när han synar.

Postad

Knepigt... men vad tror vi om fi:s 3bet-range från bb här? Han verkar ju återhöja från BB relativt ofta. Ska vi tro att han gör det typ med mellanpar och uppåt och ett gäng esshöga händer; kanske AT+ eller nåt? Det skulle kunna betyda att rangen är något överviktad åt esshänder som nu träffat - inte sant? Det betyder att en syn här faktiskt skulle kunna ha implicita odds, då han åtminstone lär syna ett bet om du träffar din väl dolda stege.

Hur gör han å andra sidan mot en reraise eller rentav CRAI? Lägger han alla par under AA? Kommer han även att lägga essen med lägre kicker, eller utgå från - vilket ju är högst rimligt - att du försöker trycka ut honom med någon typ av semibluff och därmed syna. (Det finns naturligtvis ett antal esshöga händer med två klöver i också som garanterat synar och reducerar dina outs till 6)

Håller någon med om att en syn och sen utvärdera turn kunde vara mer rimlig här om vi hade position? Som det nu är så kanske ändå en CRAI är att föredra, där vi räknar med att han viker kanske åtminstone runt hälften av sin range (eller är jag för optimistisk här ang. hur han hanterar händer som KK, QQ och AT?) och att du träffar din stege tillräckligt ofta de gånger han synar för att det ska gå ihop?

Postad

Kul med många svar! Håller med om att syn pre ur pos är väldigt kallt. Är det värt att syna pre om vi istället sitter på knappen och fi 3betar ur pos?

Är väl nästan hundra på att fi foldar pocketpar 99 gånger av 100, om jag höjer på flopp. Är ingen höjdare på matematiken här, men fi måste väl folda tillräckligt ofta, för att det ska vara värt att höja för stacken här, med tanke på att vi har 35%. Dessutom tror jag fi kommer minnas att jag pusha med drag här i forts och syna med lite lösare range i forts i 3betade potter mot mig.

Som ni ser i hhn blev jag disconnectad och hade väldigt bråttom. Skyller på det iallafall. Kastade mig på synknappen. Hitta ett fd på turn och donka ut pott för att syna hans ai med AK. Jag rivra stege...

Angående min image.

En annan reg som tyckte att det var värt att syna ner med KJ här.

PokerStars Game #35027152990: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009/11/07 4:10:08 ET

Table 'Mourao' 9-max Seat #5 is the button

Seat 2: WolframS ($49.75 in chips)

Seat 3: Karten Jo ($46.30 in chips)

Seat 4: carloX1 ($52.70 in chips)

Seat 5: Minigun134 ($50 in chips)

Seat 6: ManU-roma7-1 ($50 in chips)

Seat 7: Jo_Medici ($50 in chips)

Seat 8: A is A ($62.15 in chips)

Seat 9: brianwi ($50.75 in chips)

ManU-roma7-1: posts small blind $0.25

Jo_Medici: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 7 of Clubs9 of Clubs

A is A: folds

brianwi: folds

WolframS: folds

Karten Jo: folds

carloX1: folds

Minigun134: raises $1 to $1.50

ManU-roma7-1: raises $3 to $4.50

Jo_Medici: folds

Minigun134: calls $3

*** FLOP *** 9 of SpadesKing of Diamonds9 of Hearts

ManU-roma7-1: bets $6.45

Minigun134: calls $6.45

*** TURN *** 9 of SpadesKing of Diamonds9 of Hearts7 of Spades

ManU-roma7-1: bets $14.45

Minigun134: calls $14.45

*** RIVER *** 9 of SpadesKing of Diamonds9 of Hearts7 of Spades2 of Hearts

ManU-roma7-1: bets $24.60 and is all-in

Minigun134: calls $24.60 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

ManU-roma7-1: shows 7 of Clubs9 of Clubs (a full house, Nines full of Sevens)

Minigun134: mucks hand

ManU-roma7-1 collected $97.50 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $100.50 | Rake $3

Board 9 of SpadesKing of Diamonds9 of Hearts7 of Spades2 of Hearts

Seat 2: WolframS folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Karten Jo folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: carloX1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Minigun134 (button) mucked Jack of HeartsKing of Clubs

Seat 6: ManU-roma7-1 (small blind) showed 7 of Clubs9 of Clubs and won ($97.50) with a full house, Nines full of Sevens

Seat 7: Jo_Medici (big blind) folded before Flop

Seat 8: A is A folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: brianwi folded before Flop (didn't bet)