Gå till innehåll

Teh_MoUsE -

Teh_MoUsE

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

140bb deep mot han som Squeezar samt jag är ganska säker på att killen på BTN och synar in sig. Så tycker det inte är så kallt. Denna FI hade dessutom inte foldat mot 4bet :-P

140 bb deep är väl ett problem om du ska syna upp o pricka som nu? Du sätter dig i en svår situation, du måste ju floppa 2par, trips eller färgdraget för att stacka och kommer aldrig vinna en stor pot med ditt ess. Folda pre bara, om du är säker på att btn också kommer syna har du inte ens position.

Nu får du syna en gata iaf, jag hade gett upp alla icke spader turn, inte femman heller såklart och synat igen om det kommer ett ess. Pusha är kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju inte komma ifrån på den där brädan iaf :(

Dock upplever jag inte att regsen synar 4bet med AA mycket, iaf inte på ipoker, oftast chippar dom bara in det.

Man tappar ju mycket värde från QQ/AK när floppen kommer åt helvete för QQ/AK men det kanske väger upp mot när man får bra floppar för andra händer som man sedan krossar? Jag brukar inte flatta AA till 4bet heller för att jag inte vill tappa värde från händer som synar 5bet allin men vad tycker ni om detta? bra eller anus att flatta AA till 4bet? beror såklart på FI men borde ändå gå att göra en någorlunda generell bedömning :)

Länk till kommentar

Du måste ju spela som spelat, och när fi raisar dig och du "vet" att du är slagen så är det så lite kvar att stoppa in så det bara ska in liksom. Har dom AA/KK 8/10 ggr som du skriver och AK, JJ osv resten så får du typ 25% equity och det är +-EV att syna då. Med tanke på kombinationer osv så kommer de nog inte ha AA/KK så himla många gånger här. Så visst är det en +EV-syn om du inte har någon specifik read på fi som säger motsatsen, det tror jag.

Länk till kommentar