henjon Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 -€733 slutade dagen, fin start på den nya dagboken verkligen. Känns inte alls bra. Tankar som att jag kanske inte är bra på poker osv kommer upp i skallen. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel. Gjorde nog ett enda spel som jag visste var riktigt dåligt. Men orkade inte folda då jag var tilt. Ungefär såhär såg min dag ut. antar jag får bara jobba vidare. men det känns ganska hopplöst nu. No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($19.50) MP ($18.10) CO ($104.75) Button ($156.60) Hero (SB) ($106.84) BB ($25.65) Preflop: Hero is SB with K, A 3 folds, Button bets $3.50, Hero raises $11, 1 fold, Button calls $8 Flop: ($24) 8, J, Q(2 players) Hero bets $14, Button calls $14 Turn: ($52) 6(2 players) Hero checks, Button bets $38, Hero raises $81.34 (All-In), Button calls $43.34 River: ($214.68) 2(2 players, 1 all-in) Total pot: $214.68 Results: Button had 6, 8 (two pair, eights and sixes). Hero had K, A (high card, Ace). Outcome: Button won $211.68 bleh poker suxx Vetifaan om inte det rätta spelet här är en sur fold på turn. Du har för grund stack för att ha någon FE här (fi får ju bättre än 3 mot 1 så jag har svårt att se att han viker just nånting) och jag tror inte att man ska räkna kungar och ess som outs här - fi:s sämsta händer är nog alltför många gånger AQ, AJ, KQ. Du är då 25,5% favorit att sätta en nötfärg eller dito stege (12 outs) och vinna en pott på på 214 dollar. Det inbringar $5457 på 100 försök. Övriga gånger torskar du $81, vilket blir $6034. Så i snitt tappar du 6 dollar per gång. Bättre då med check - omslag på flopp istället kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Nu råkade man hitta nya db'n också. Trist att det blev en tung start. Men håll bara i det bra spelet så kommer det snart en dag där du plussar 7 inköp och är tillbaka på banan igen, och då är det bra eller dåligt spel som avgör om du är plus eller minus Kanske det är bäst att spela lite lugnare ett tag, så du slipper ett psykiskt sammanbrott hehe. Inte raise'a och pusha så mycket, då jag har förstått det som att det är där du läcker mest när du spelar dåligt. Well gl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GotChIcKs Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Vetifaan om inte det rätta spelet här är en sur fold på turn. Du har för grund stack för att ha någon FE här (fi får ju bättre än 3 mot 1 så jag har svårt att se att han viker just nånting) och jag tror inte att man ska räkna kungar och ess som outs här - fi:s sämsta händer är nog alltför många gånger AQ, AJ, KQ. Du är då 25,5% favorit att sätta en nötfärg eller dito stege (12 outs) och vinna en pott på på 214 dollar. Det inbringar $5457 på 100 försök. Övriga gånger torskar du $81, vilket blir $6034. Så i snitt tappar du 6 dollar per gång. Bättre då med check - omslag på flopp istället kanske? Lr så Bet/Call AI turn.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Lr så Bet/Call AI turn.... +1. När vi inte är tillräckligt djupa för att få FE vid CRAI föredrar jag alltid b/c för att slippa komma till blank river där vi checkar och fi vinner med 6x. Dessutom är det alltid fint att hålla upp sin turn aggession. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2009 .. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Masken81 Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 -€733 slutade dagen, fin start på den nya dagboken verkligen. Känns inte alls bra. Tankar som att jag kanske inte är bra på poker osv kommer upp i skallen. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel. Gjorde nog ett enda spel som jag visste var riktigt dåligt. Men orkade inte folda då jag var tilt. Ungefär såhär såg min dag ut. antar jag får bara jobba vidare. men det känns ganska hopplöst nu. No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($19.50) MP ($18.10) CO ($104.75) Button ($156.60) Hero (SB) ($106.84) BB ($25.65) Preflop: Hero is SB with K, A 3 folds, Button bets $3.50, Hero raises $11, 1 fold, Button calls $8 Flop: ($24) 8, J, Q(2 players) Hero bets $14, Button calls $14 Turn: ($52) 6(2 players) Hero checks, Button bets $38, Hero raises $81.34 (All-In), Button calls $43.34 River: ($214.68) 2(2 players, 1 all-in) Total pot: $214.68 Results: Button had 6, 8 (two pair, eights and sixes). Hero had K, A (high card, Ace). Outcome: Button won $211.68 bleh poker suxx Kan du förklara din linje på turn här? Betsyna eller ge upp men aldrig C/R C/C. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Masken81 Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Aha snabbläste bara...my bad. Men annars är du rätt mogen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrClemetnz Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Kan du förklara din linje på turn här? Betsyna eller ge upp men aldrig C/R C/C. Aha snabbläste bara...my bad. Men annars är du rätt mogen eller? Tjaaa. Läget da? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Masken81 Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Tjaaa. Läget da? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Hur många bord spelar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drisen Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Om du skriver ut spelarnas nick i händerna du postar så får du nog bättre feedback Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hallqvist Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Ville inte ha feedback på denna men det var Asiss i denna handen. Antar att det är samma som Åsiss på Svs ? Sedan ngn som heter ILovesteam som cpar med mig hela tiden, antar det är ngn här ok, var ju inte mycket att snacka om i sista handen anyway.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drisen Postad 5 November , 2009 Rapport Share Postad 5 November , 2009 just de, hade en intressant hand under sessionen. FI är GlobalGlide, spelar 21/14/3,3 med 3bet på 3,6 över 5k händer. Fold to Cbet 55% Vilken linje tar vi här och varför? No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($117.15) BB ($131.75) Hero (UTG) ($177.93) MP ($185.35) Button ($122.60) Preflop: Hero is UTG with 7, A Hero bets $3.50, 3 folds, BB calls $2.50 Flop: ($7.50) 9, 7, 5(2 players) BB checks, Hero bets $5, BB calls $5 Turn: ($17.50) 7(2 players) BB checks, Hero bets $12, BB raises $32, Hero ????? Ship it like it's hot, du balanserar upp med drag och får därigenom syn av måånga händer, han har väl dessutom 76,78 ganska ofta här. Han han dig slagen har vi ju outs Vem är den jobbiga regen om man får fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
drisen Postad 5 November , 2009 Rapport Share Postad 5 November , 2009 Lirade lite med GlobalGlide, han var ju riktigt fiskig. In med det, han snappar nog med överpar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 November , 2009 Rapport Share Postad 5 November , 2009 Nobrainerpush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts