Gå till innehåll

Turneringar i Vegas


Buffe

Recommended Posts

really, AKs? Varför inte AKos?

 

Hmm... JJ är ju ofantligt mycket bättre än TT eftersom det är ett steg upp i skalan och det finns ju inte så många steg (särskilt inte om man tänker att skalan startar med 88), så hade du haft JJ hade jag faktiskt lutat mer åt callen... Du slår ju TT t ex :)

 

Jag hade synat med AK, AA-JJ tror jag. Det var ju blodigt som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Upprättelse!

 

60+40

Resultat: 12 av 16

Kommentar: Gillade bordet, trots aggrotanten som satt innan mig. Förlorade några ganska stora potter då jag missade bra drag, vann tillbaka en del på cbs på tom bräda och dylikt. Gjorde även en bra syn då jag tripplat från CO med A8os och bb synat. Flop var T8x och jag cbar och får syn. Turn låg och båda checkar. River J och bb bettar ut 800 i 1500-potten. Jag synar då jag tycker det känns bluffigt och bb visar upp KQos. När det närmar sig pausen så har jag lite över 3k och checkar KQos mot en utg-limper. Flop är QQ2 och jag checkar till honom. Han minibettar 200 och jag synar bara. Turn är J och jag checkar igen och han minibettar igen och jag raisar till 1000. Han ställer in för 850 till och jag synar så klart (jag tror ju att jag leder). Han har 22. Jag träffar inte K,Q eller J på river och har 750 kvar. När jag är bb nästa gång ställer jag in med KQ mot en raise som måste syna. Han har 99 som håller. Det kändes jäkligt trist att åka då jag verkligen gillade bordet.

 

150$

Resultat: Choppat sista 4 av 85 = 1900$

Kommentar: Köpte in mig när de spelat tio minuter och bordet jag kommer in på känns tufft. Tar därför det lugnt (förutom någon tokbluff då jag cbar tokmiss med 34s och bettar turn på livsfarlig bräda så fi viker). Lyckas dock timea in steals och händer hyfsat så jag har ca 12,5k vid första pausen (average 9k). Får sen byta bord och börjar bygga stack till runt 20k, vinner sen två flips och dessutom ATs mot AQs och har vid nästa paus 56k då average är runt 20k. Det fortsätter att rulla på och jag tar en syn med TT från knappen då en tant raisat utg till 6k (3bb). Flop är 679 och hon cbar 8k. Jag ställer in henne och synar för sina sista 15k med A5s (inget färgdrag) Woot? Jag dodgar tre-outaren och har vid nästa paus 117k när vi är 13 kvar (nio cashar) och är chiplead. Överutnyttjar inte min stora stack men stjäl ibland. Är fortfarande chiplead när FT börjar och bygger sakta stack. Reraisar i pos pre med AQos och KTos och då de inte vill mucka med min stack viker de. Jag är som mest uppe i 180k. Blindsen börjar dock bli höga och när vi är fyra kvar är alla ganska jämna (jag har typ 140k) och vi beslutar att choppa rakt av. Det funkar för mig då de som var kvar var riktigt bra plus att det nästan var lika mycket som tvåan skulle fått om vi spelat klart. Viktig cash efter åtta timmars spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah skoj det där!

 

Särskilt med tanke på att du faktiskt inte åkte på fjärde utan mycket väl kunnat vinna.

 

Jag har ju pratat med dig lite om A8-handen och det var rätt intressant att få reda på att det var en live-read som avgjorde synen och inte själva bettingen.

 

Keep it up yo krazy dogggg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

really, AKs? Varför inte AKos?

 

Hmm... JJ är ju ofantligt mycket bättre än TT eftersom det är ett steg upp i skalan och det finns ju inte så många steg (särskilt inte om man tänker att skalan startar med 88), så hade du haft JJ hade jag faktiskt lutat mer åt callen... Du slår ju TT t ex :)

 

Jag hade synat med AK, AA-JJ tror jag. Det var ju blodigt som sagt.

 

Anledningen att de ska va suited är att det händer att fi dominerar oss med hans tighta range även om vi har AK, därför vill vi suit draget också och kan folda de andra gångerna.

 

Hade jag synat med JJ hade jag självklart synat med AKo också men nu är inte JJ syn för mig i det läget.

 

Kommer helt enkelt va sällan du har bättre än flip med både JJ och AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick till Harrahs för att lira 60+40 idag men när jag kom dit var pokerrummet nästan tomt. Vi var 4 reggade och trots att vi väntade tio minuter kom inga fler så vi beslöt att strunta i det och få pengarna tillbaka. Det ska tydligen komma hit massa folk på torsdag och vara här några veckor framöver pga rodeo (!) så då borde det vara bättre action. Gick förbi Venetian på vägen tillbaka och det var 109 startande i turneringen jag spelade igår så där verkar det finnas lite spelare iaf. Tänker köra den imorgon. För övrigt är det WPT-event på Bellagio nu och ett par veckor framöver så en hel del duktiga spelare är där/här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crap.

 

150$

Resultat: 75 av 109

Kommentar: Började stabilt med att öka till 12,3k vid första pausen (average 10,6). Spelade bra och check-raisade okej träffar i ett par okej potter. Torskade dock en typ 8k-pot då jag missade mitt färgdrag mot en mupp som betalat av hårt om jag träffat river. Bytte bord lite innan pausen. Sen torskar jag allt på en hand då jag försökte bluffa river. Here it comes. En snubbe tripplar till 600 på hi-jack och jag har QTs på knappen. Redan här finns det argument för alla spel (fold, call eller raise). Då jag gillade positionen och rent allmänt att ta kontroll över händerna valde jag raise. Till 1650. Fi synar tyvärr. Flop kommer KTx med två hjärter (bl a K, jag har inte hjärter). Vi checkar båda två. Turn kommer en till hjärter och han bettar 3k i nästan 4k-potten. Jag sätter honom på en hjärter, frågan är vad han har mer. Hjärter ess med antingen K,Q,J eller T är ju klart möjligt. KQ och KJ med Q eller J i hjärter finns ju också även om det är lite mindre troligt med KJ då han nog viker den pre. QQ eller JJ med en hjärter finns ju också då jag agerat halvsvagt genom att checka flopen och han därmed tror att han kan köpa hem den (eller vara good). Jag synar med avsikt att träffa river (obs: skämt). Jag synar för att ställa river om hjärtern inte kommer. Jag tror nämligen han viker alla dessa händer utom AK och kanske KQ. River är blank. Han checkar, jag ställer med 7k och han instasynar (han täckte mig med typ 1,5k). Han har AK med hjärter ess. Sjukt dålig timing av mig.

 

Det finns inget surare än att åka i en turnering då man gör en jättebluff och blir synad. Direkt efteråt tyckte jag mitt spel var skitdåligt men jag har nu ändrat mig till att det bara är dåligt och onödigt. Samtidigt var det här första gången under vistelsen (tror jag) som jag åkte genom att en stor bluff blir synad och jag tror att om man aldrig åker på det sättet så bluffar man för sällan. Det finns ett antal händer som slår mig som viker när jag pushar samtidigt som det väl egentligen finns för många som synar där (AK, KQ mest troliga men även AA, KJ och set finns där ute). Det finns ju även ett par möjliga händer som jag slår vid check men det finns ju ett litet värde i att inte behöva visa sin mediokra hand också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Såhär resonerar jag. Med tanke på ditt spel på flopp och turn (vekt) så finns det anledning att tro att han bluffar, men man vet ju inte, hade han haft KQ eller dylikt på turn så måste han ju betta där för att få ut något samt göra det dyrt för dig att följa med på färgdraget. Därför är det omöjligt tycker jag att avgöra om han bluffar eller har bra, men bluffchansen är god sett till spelet post flop.

 

Men pre så synar han din raise, vilket tyder på att han har något. Visst kan det vara en pp under J, men troligare är ju händer som AJ-AK, KQ och KJs, QJs (det finns ju fler såna). Så därför tror jag att chansen att han inte har något är rätt liten, och har han fått en K-träff så är den nog svårlagd om han är väldigt dåligt eller väldigt bra. :)

 

Därför tycker jag att det är ett väldigt farligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja.

 

60+40

Resultat: 8 av 10

Kommentar: Kassa motspelare och därmed bra läge (1k-guaranteed). Gjorde tyvärr en misslyckad semibluff och var nere på ca 2k efter add-on efter ett tag. Plockar handen efter bluffen upp AA på bb och fyra limpar. Jag raisar upp till 400 (50-100) och får två calls. Flop är 22T med två klöver (jag har klöver A). Jag bettar 600 och får en call. Turn är 4 i annan färg. Jag pushar in 1175. Killen som är med har också exakt 1175 (!). Och synar. Med KQ i klöver. River....klöver. Crap.

 

50$ Turbo

Resultat: 5 av 12

Kommentar: Två cashade, jag spelade den mest för att fördriva tid innan nästa turnering. Låg dock okej till när vi var fem kvar. Chip-leadern utg-dubblar till 1200 då jag är bb. Jag synar med 79s. Flop är A45 med mitt färgdrag och jag ställer in mina återstående 3,5k. Han instasynar med QQ och jag träffar inte mitt färgdrag...

 

120$

Resultat: Choppade med 5 kvar av 93 = 1775$

Kommentar: Började stabilt. Vann en stor pot (10k) då jag träffade nutflush då vi var all in på flop med mitt nutflush-drag mot set. Vid första pausen hade jag 21k då average var 9,5k. Vann några okej potter och hade vid nästa paus 30k då average var 16. Var sen ganska kortkall och höll mig runt 30k till nästa paus då jag låg lite över average då vi var ca 30 kvar. Blindsen börjar då bli ganska höga och motståndet är bra och aggro. Jag gör några bra spel mot just aggron, bl a push med A3os med 30k tot som bb mot tidig raise till 4k. Lyckas vinna ganska stor all-in med AKs mot KK pre (samma aggro). Torskar sen tyvärr en lite större pot med AQ mot A3os all in pre. Flop är K52, turn 4. Vad är det med A3 och turnad stege mot mig? Vinner även en flip med 88 mot ATos i en lite mindre pott. När FT börjar är jag chiplead med ca 120k då average är ca 70k. Vinner en jätteviktig pott då jag utgraisar till 14k (500-2000-4000) med AA. Får syn av ett halvaggro i mittpos. Flop är 25K med två spader (jag har spader A). Jag cbar 25k och han ställer in med 50k till. Jag synar. Han har KQs med färgdrag. Läskigt! Turn J, river 6. Ingen färg. Tack! Är sen stooor chiplead och utnyttjar det lite. Limpar bl a K8s på knappen mot en annan limper och blindsen. Flopen är QJ2 med färgdrag (inte mitt). Limpern i mittpos bettar ut 15k i 30k-potten och jag raisar till 45k och han och blindsen viker. Hoho. Folk vill deala och när vi är fem kvar går jag med på att choppa rakt av plus att de gör mig 100$ var. Dvs de får typ 1300 och jag typ 1800 (vilket var vad andraplatsen gav, första gav 2600). Jag hade 280k av 700k i spel men då blindsen var 1-4-8k tyckte jag det var okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk vill deala och när vi är fem kvar går jag med på att choppa rakt av plus att de gör mig 100$ var. Dvs de får typ 1300 och jag typ 1800 (vilket var vad andraplatsen gav, första gav 2600). Jag hade 280k av 700k i spel men då blindsen var 1-4-8k tyckte jag det var okej.
En ren ICM-beräkning (har fått förutsätta lite blandat, ex att de hade 105k vardera, och att priserna var 2600/1800/1250/850/500) hade gett att ditt "ICM-EV" var $1877 och deras $1280, dvs en mer eller mindre rättvis deal ni kom fram till!

 

Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ICM-beräkningen, priserna stämmer nästan exakt!

 

Imponerande att du kan tro att jag kunde fått mer NoQ, med tanke på att du inte var där :) Det var en gnällig jäkel i gruppen så jag kände att det inte var värt att tjafsa om 100$ till, hade känts lite sunkigt.

 

 

Såhär ligger jag till med typ fem dagar kvar:

 

Totalt inköp: 2940$

Totala vinster: 4305$

Nettoresultat: +1365$

Återstående del: 560$

 

Tack för gratulationerna förresten!

Edit: Oupos skulle citera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det vänt!

Sitter så här på fredagkvällen och njuter av underhållningen. Sjuka skillz när du dodgade 3 outaren häromdan, det kommer krävas mer än så när du kommer hem och jag skall aggra mot dig i soldatski!

 

Fattade inte riktigt det där med återstående del? Kör du inte på tills du åker hem och så länge som du har pengar på kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bring it on, Pinnen :)

 

Återstående del är det som återstår av de 3500$ som diverse löst folk gått in med. Jag kommer förmodligen spela några turneringar för egna pengar när de tagit slut (eller innan beroende på hur det passar).

 

Spelade en igår.

 

60+40

Resultat: 8 av 18

Kommentar: Jag kan uppenbarligen inte ha flyt i dessa... Hade 5k vid pausen vilket var typ average. Tycker jag spelade bra men torskade tyvärr en 4k-pot med två par mot högre två par. Stjäl någon gång på FT men torskar tyvärr halva stacken då jag raisar till 1600 (300-600) med KQos i mittpos. En duktig gubbe synar och en aggro-gubbe ställer in med 2700 från bb. Jag och gubbe 1 synar så klart. Brädan blir tokmiss och aggrogubben vinner med AJos... Gubbe 1 hade också KQ... Förlorar sen blindsen och ställer in med KJos som hijack när jag hade 2200 totalt. Duktiga gubben synar med ATs som sb. Flop är TQx så jag har AKJ eller 9 för vinst. Turn är låg men ger mig färgdrag och därmed sex outs till. River blankar. Synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumsnut.

 

Spelade två igår.

 

60+40

Resultat:15 av 24 (1/2 KO)

Kommentar: Hade 7k efter pausen dvs helt okej. Tappar lite sen men är ingen kris. Limpar KJs i mittpos och möter blindsen. Flop är 9TQ (yay). Bb bettar ut och jag och sb synar. Turn är 7 och bb ställer in. Jag steker lite och ställer in sen också. Sb instapushar. Bb är på tokbluff med 5-hög, sb har tyvärr också KJ (vad fan!). Tappar några blinds och synar sen en knappdubbling med 46os som bb och en limper synar också. Flop är 245 med färgdrag. Jag har 5k och potten är 4k. Jag sätter knappen på PP eller highcards (doh) och väljer att pusha. Limpern viker, knappen (som täcker mig precis) instasynar med JJ. Turn K, river K. Jahopp.

 

120$

Resultat: 70 av 82

Kommentar: Horribel start. Får KK som bb väldigt tidigt och 9xar mot massa limpers till 450. Får en syn. Flop är xTQ och jag cbar 600 och får syn. Turn blankar och jag bettar 1200 för att se var jag står. Fi raisar till 3000... Det luktar ju set eller AQ (kanske KJ men förmodligen inte). Jag synar för att se hur stark han är på river (tänker vika om han pushar vid blank tror jag). River är A, jag checkar, han bettar sina sista 3k och jag viker och visar KK. Han visar TT för floppat set. Torskar sen en 1k-pot till då jag har triss men med sämre kicker än min motståndare. Segt. Jobbar sen upp mig från 2k till 3,5k. Raisar bl a utg med AK till 350 (50-100) och får två calls. Flop är AA2 och jag cbar 500 och får en call. Turn är 6 och jag checkar för att verka svag, fi instapushar och jag instasynar och hoppas möta sämre A. Men han har också AK... När blindsen gått upp till 100-200 så raisar en halvmupp till 1000 och jag plockar upp AKos på sb. Jag toksätter honom på pp under KK (kanske kanske sämre A) och väljer att ställa in för totalt 3500. Han instasynar med 77 för nästan hela sin stack och vinner såklart flipen.

 

Spelade även en 50$Turbo ur egen ficka och kom 5 av 12. Var chiplead men torskade jättepot med TT mot A5 pre då han rivrade stege...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...