Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur gör ni här mot en okänd spelare?

BTN: $226.35

SB: $201.00

BB: $328.70

Hero (UTG): $199.00

CO: $35.00

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A:heart: A:spade:

Hero calls $2, 1 fold, BTN raises to $9, SB calls $8, 1 fold, Hero raises to $30, 1 fold, SB calls $21

Flop: ($71.00) T:club: K:heart: 5:heart: (2 players)

SB bets $171.00, Hero ???

Postad

Själv valde jag instasyn, men efter att han vände upp TT blev jag lite fundersam på hur ration mellan triss/drag/annat ser ut, och om den faktiskt var så självklar. Limpen är oväsentlig, eller ja, var ganska säker på att knappen skulle betta ;-)

Postad
Grattis, ingen som tänker svara på min fråga då?

Han bettar ut 171 i en 71 dollar stor pott trots att han blivit checkraisad av dig från UTG. Om det är en bra spelare (det visste du inte). I alla fall så semibluffar man normalt sätt inte om man vet att man blir synad, det med tanke på din checkraise. Samtidigt varför går han all-in om han sitter med en triss när det mes logiska var att checkraisa dig när du c-bettar på floppen?

Det är inte helt lätt att göra rätt beslut utan reads här. Dock vill jag inte säga att det skulle tala emot ditt beslut att syna utan bara påpeka det.

Postad

Spelar väll ingen större roll hur FI spelar här. Har du AK/AA så åker ju pengarna in hur som helst. Det naturliga spelet från FI hade väll dock varit check-raise för att låta dig C-betta och få ut lite extra värde om du missat floppen.

Postad

Spelar väll egentligen inte så stor roll om du har K-Q eller A-A. Han sitter antagligen på ett drag eller en mycket stark hand. Tror aldrig han skulle donka med A-K iallafall. Har han drag med A så har han iof mer odds mot dig om du har K-Q.

Postad

du vänder din hand upponer i princip med så stor limpraise pf

dom flesta skulle begränsa din range till AA/KK/AKs kanske QQ

även om det händer ibland utan KK/AA obv så är det mycket troligt att han sätter dig på någon av dom händerna och pushar i hopp om att du aldrig lägger AA/KK/AKs, och att han då pushar med bättre då