Luckbox Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Hur gör ni här mot en okänd spelare? BTN: $226.35 SB: $201.00 BB: $328.70 Hero (UTG): $199.00 CO: $35.00 Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A:heart: A:spade: Hero calls $2, 1 fold, BTN raises to $9, SB calls $8, 1 fold, Hero raises to $30, 1 fold, SB calls $21 Flop: ($71.00) T:club: K:heart: 5:heart: (2 players) SB bets $171.00, Hero ??? Citera
Joeduck Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Skriver TY i chatten och skrattar när jag drar ut, Citera
fullfocus Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Min erfarenhet är att fi sitter med ett starkt drag när han som här nästan går allin dåpotten är uppdriven. Färg- eller stegdrag gissar jag. Syn 10 ggr av 10! fmx Citera
jnxjnxy Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Skottar du eller? Varför limp pre? Självklar insta flop Citera
Redtyq Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Synar också, men var går eran gräns om ni haft nåt lite sämre? AK antar jag alla synar med om man synar AA. KQ? KJ? QQ? JJ? Citera
Luckbox Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Själv valde jag instasyn, men efter att han vände upp TT blev jag lite fundersam på hur ration mellan triss/drag/annat ser ut, och om den faktiskt var så självklar. Limpen är oväsentlig, eller ja, var ganska säker på att knappen skulle betta Citera
Luckbox Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 hade han TT lol man tackar för din input, vill du kanske kommentera min fråga nu? Citera
padrinosftw Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Snapsyn imo (= edit: var hittar ni sånna här spelare egentligen? Citera
Tottyville Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 reads? +3, readbaserat helt klart Citera
DrClemetnz Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 Limpen är oväsentlig, eller ja, var ganska säker på att knappen skulle betta ja vill osså vara så braaaaaaaaaa Citera
Luckbox Postad 2 November , 2009 Författare Rapport Postad 2 November , 2009 Grattis, ingen som tänker svara på min fråga då? Citera
Joeduck Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 Har redan fått svar. Syn syn och syn. Eller är detta en fråga? och om den faktiskt var så självklar. Citera
Lobo Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 Grattis, ingen som tänker svara på min fråga då? Han bettar ut 171 i en 71 dollar stor pott trots att han blivit checkraisad av dig från UTG. Om det är en bra spelare (det visste du inte). I alla fall så semibluffar man normalt sätt inte om man vet att man blir synad, det med tanke på din checkraise. Samtidigt varför går han all-in om han sitter med en triss när det mes logiska var att checkraisa dig när du c-bettar på floppen? Det är inte helt lätt att göra rätt beslut utan reads här. Dock vill jag inte säga att det skulle tala emot ditt beslut att syna utan bara påpeka det. Citera
JohahH Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Spelar väll ingen större roll hur FI spelar här. Har du AK/AA så åker ju pengarna in hur som helst. Det naturliga spelet från FI hade väll dock varit check-raise för att låta dig C-betta och få ut lite extra värde om du missat floppen. Citera
Luckbox Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Postad 4 November , 2009 Jo, men vad om jag inte har AA här, utan något mer marginellt... är det vanligast att FI överbettar (anta nu att han överbettar mindre tex) vid bluff, drag eller triss? Citera
JohahH Postad 4 November , 2009 Rapport Postad 4 November , 2009 Spelar väll egentligen inte så stor roll om du har K-Q eller A-A. Han sitter antagligen på ett drag eller en mycket stark hand. Tror aldrig han skulle donka med A-K iallafall. Har han drag med A så har han iof mer odds mot dig om du har K-Q. Citera
maskot12345 Postad 5 November , 2009 Rapport Postad 5 November , 2009 du vänder din hand upponer i princip med så stor limpraise pf dom flesta skulle begränsa din range till AA/KK/AKs kanske QQ även om det händer ibland utan KK/AA obv så är det mycket troligt att han sätter dig på någon av dom händerna och pushar i hopp om att du aldrig lägger AA/KK/AKs, och att han då pushar med bättre då Citera
Recommended Posts