Buellen Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Det var någon som fick magsår när jag skrev "3 bettar" och det menades då "3 stora mörkar". Detta för att en del uttrycker så runt bordet (Live), likt väl som det sägs "jag bettar pott". Har försökt hitta en förklaring på detta men hittar bara massa handanalyser. Kan någon förklara denna term för en gammal man blir jag glad. Ja, ni kan förklara för mig med när ni ändå håller på, he he. Citera
okocha Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Postad 27 Oktober , 2009 tredje beten i en bettingrunda (preflop räknas bigblind som första beten) Citera
eurythmech Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Alltså...att trebeta är att lägga in den tredje satsningsnivån på en given gata. Exempel: Anders betar Moa höjer Nils trebetar Johnny betar Sara synar Henrik höjer Steven trebetar Citera
Buellen Postad 27 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Räknas dessa bet in på alla gator eller börjar räkningen om? Citera
eurythmech Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Det börjar om. Kajsa höjer före floppen Jimmy trebetar Kajsa synar Jimmy betar flop Kajsa synar Jimmy betar turn Kajsa höjer Jimmy trebetar Kajsa fyrbetar Jimmy synar Jimmy checkar river Kajsa betar river Jimmy höjer Kajsa lägger sig Citera
Buellen Postad 27 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Det börjar om. Kajsa höjer före floppen Jimmy trebetar Kajsa synar Jimmy betar flop Kajsa synar Jimmy betar turn Kajsa höjer Jimmy trebetar Kajsa fyrbetar Jimmy synar Jimmy checkar river Kajsa betar river Jimmy höjer Kajsa lägger sig Okej, tack. Hur blir det i en flevägshand? Kajsa höjer, Jimmy och Kalle synar, Olle höjer, Ulrika höjer, Kajsa, jimmy och Kallaponken synar. Räknas synerna in som x-bet eller är det bara höjningarna? Citera
sexyterran Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 bara bet/raise varför skulle en "call" räknas som "bet" ? logic i ditt exempel: kajsa BETAR (bet) olle HÖJER (2bet) och ulrika står för 3beten. Citera
Hjort Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Ursprungligen från limitspel live, och är ett sätt att hålla rätt på hur mycket som ligger i potten samt vem sjutton som gjort vad. Varianter i stil med att man räknar varje bet man lägger i handen totalt har använts också, så man exempelvis säger att man 14-betar rivern om det är 14:de betet man lägger i potten. Citera
Lobo Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 Big Blind - raise - reraise - rereraise Citera
jonasmedz Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Postad 28 Oktober , 2009 i de flesta limitspel (eller?) kallas det att cappa när man gör 4- eller 5-betten, eftersom man sedan inte får betta mer. Ja herrejävlar. Citera
Recommended Posts