Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har spelat tight, har inte gjort så mycket väsen av sig.

Nu är det en fold pre med som spelat då...

Jag är ej van vid SvS/SEK/CG, spelar mest SnG på stars. Så påpeka gärna allt jag gjorde fel :)

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 oktober 2009 19:17:07

Bertil 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: janf (143.25)

Plats 2: poker509 (390.86)

Plats 3: theea (485.87)

Plats 6: MrBaseman (619.39)

Plats 7: HERO (453.83)

Plats 8: Jolt (159.09)

Plats 9: smileUto (87.42)

Plats 10: 7teg2 (503.40)

Plats 4: runan (292.81)

theea lägg LM 1.00

runan lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [4h, 5h]

*** Bet Runda 1 ***

MrBaseman Lägg

HERO Syna 2.00

Jolt Lägg

smileUto Lägg

7teg2 Höj till 8.00

janf Lägg

poker509 Lägg

theea Lägg

runan Lägg

HERO Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [7s, 5s, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 9.50

7teg2 Höj till 38.00

HERO Höj till 126.50 (här fick jag ont om tid och bara slängde mig på raise)

7teg2 Syna 126.50

*** Turn(Board): *** : [7s, 5s, 4k, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 100.00

7teg2 Syna 100.00

*** River(Board): *** : [7s, 5s, 4k, Kr, Es]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

7teg2 All-in 268.90

HERO Lägg

*** Showdown *** : Rake: 11.79 Totalpott: 460.21

Postad
Tror jag hade tiltsynar river om jag hade försatt mig i din situation.

Inget större fel, förutom för liten bet på turn. Sen på river är det riktigt svårt om du har odds att syna. Så jag hade hellre gått all in på turn.

Postad

Håller med joeduck till viss del, preflop kan man väl argumentera med implicita/djupstackat osv. Slå om större flop så att du kan shova turn, minst 150 flop så att du får en naturlig shove turn imo. Ditt turnspel är riktigt kallt, varför betta runt 1/3 pott? Han kommer aldrig att vika varken drag eller överpar/träff och din hand är inte stark nog för att 'mjölka' (brist på uttryck lol).

Postad

Påminner starkt om en hand jag la in nyligen. Precis som du så limpade jag med låga färgkort och fick en raise efter mig, som jag synade ner. Följt av stark flopträff.

Du kan ju jämföra och se kommentarer som följde.

mvH fmx

Postad
Håller med joeduck till viss del, preflop kan man väl argumentera med implicita/djupstackat osv. Slå om större flop så att du kan shova turn, minst 150 flop så att du får en naturlig shove turn imo. Ditt turnspel är riktigt kallt, varför betta runt 1/3 pott? Han kommer aldrig att vika varken drag eller överpar/träff och din hand är inte stark nog för att 'mjölka' (brist på uttryck lol).

Ska inte säga att jag aldrig bara synar först in PreFlop, men det är knappast bra, Utan att kolla så är jag 99% säker på att det är ett förlorande spel. Speciellt om jag inte vet riktigt hur motspelarna spelar. Spelar de löst och själva limpar så gott som varje hand kanske, men då ska jag vara ganska säker på att man kommer undan med att bluffa/starka händer, fast jag gör det inte som regel. Ser inte meningen? .. Händer att jag sitter på ett fiskebord vid låga nivåer, men det är en rätt tråkig fisk

Ska inte säga att jag aldrig bara synar först in PreFlop, men det är knappast bra, Utan att kolla så är jag 99% säker på att det är ett förlorande spel. Speciellt om jag inte vet riktigt hur motspelarna spelar. Spelar de löst och själva limpar så gott som varje hand kanske, men då ska jag vara ganska säker på att man kommer undan med att bluffa/starka händer, fast jag gör det inte som regel. Ser inte meningen? .. Händer ju iofs att man sitter på ett sånt bord vid låga nivåer, men det är en rätt tråkig fiskimage. Den som inte höjer PF, ses nog inte som någon som bluffar när den höjer efter flop.

*edit. va fan skriver jag påverkad för. Torskade precis ett inköp.. :(

KNARKA INTE!