Gå till innehåll

vafan ska jag göra....


PokerLeffe

Recommended Posts

Hej... vafan ska jag göra?

 

Har spelat på Svs troget och varit stabilt vinnande sedan augusti när jag börja om på nytt efter cash ut semester i sommar... men nu senaste veckan så har verkligen "slumpgeneratorn" om vi nu vågar kalla den det vänt sig mot mig...

 

Jag blir utdragen tamifan hela tiden... visst då och då blir ju alla det men det har varit utom denna värld...

 

Vet att folk kommer skrika varians men det kan fan inte stämma... man kan i princip lägga en linjal längs min winrate i HM sedan augusti på och den e på 70K+ händer, men nu är det ett stort fett jack nedåt senaste 12K händerna...

 

Kan ju tillägga att jag spelar om "små pengar" 0,5/1 och 1/2 och något enstaka på 2,5/5. Men absoluta majoriteten på de två första. Har tom gått tillbaka och försökt ta mig an 0,5/1 endast men det spelar fan ingen roll, inget funkar och jag spelar som tidigare enligt statsen på HM enda skillnaden är att det är röda siffror istället för gröna...

 

Ska jag casha ut och spela på annan site? Ta en paus? Vara enveten och "stick to it"? Eller vad? Börjar känna mig tom, knäpp och ser rigg över allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag casha ut och spela på annan site?

 

Casha ut är onödigt men din idé har substans.

Citerar fritt en stor tänkare ;)

"-...att bara spela på en site bör ses som en stor läcka..."

 

Ta en paus?

 

Ja, minst några dagar iaf.

 

Vara enveten och "stick to it"?

 

Ja, en 12k händer downswing är absolut inget speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Casha ut är onödigt men din idé har substans.

Citerar fritt en stor tänkare ;)

"-...att bara spela på en site bör ses som en stor läcka..."

 

 

 

Ja, minst några dagar iaf.

 

 

 

Ja, en 12k händer downswing är absolut inget speciellt.

 

 

Jo men visst, men på min nivå vilken site ska jag spela på där inte raken äter upp slantarna...

 

Och jo jag vet att jag borde ta en paus... är svårt dock... man tycker ju att det är kul när det funkar, men nu är det sjukt frustrerande.... megafisken drog precis ut mitt AA igen... AAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!

 

Och visst så kanske inte 12K händer är en stor downswing om man spelar högre. Men på denna nivån kom igen...jag jämför ju bara mot tidigare stabilitet... visst har jag haft backdagar och backsessions men inte så här länge och konstant... jag tror jag dör,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nehe, da ar du val bara kass da. Sa antingen jobbar du pa att bli battre eller sa slutar du spela.

Ja men du var ju väldigt trevlig.... gå och sug pung på din pappa vet ja....

 

Lär dig att läsa för övrigt... har spelat "lika" statsen e det samma... har haft en linjal uppåt i 70k händer... nu huxflux e jag ostabil som din mamma på en bergsravin i anderna... dö din hora!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du var ju väldigt trevlig.... gå och sug pung på din pappa vet ja....

 

Lär dig att läsa för övrigt... har spelat "lika" statsen e det samma... har haft en linjal uppåt i 70k händer... nu huxflux e jag ostabil som din mamma på en bergsravin i anderna... dö din hora!

 

Tjena Leffe!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att SVS riggades nån gång i juli. Så ett sitebyte fixar nog biffen!

 

Så det är därför jag plussat så mycket efter sommaren....:lol:

 

till TS, ha en sajt till, det känns alltid bättre att lira på annan klient när man är sur över resultaten. ivärsta downswingsen har jag cashat ut lite grann så det inte känns som att jag kan förlora allt jag har på siten. Ta en paus några dagar eller byt spelform/nivå är också bra tips när det går som du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du var ju väldigt trevlig.... gå och sug pung på din pappa vet ja....

 

Lär dig att läsa för övrigt... har spelat "lika" statsen e det samma... har haft en linjal uppåt i 70k händer... nu huxflux e jag ostabil som din mamma på en bergsravin i anderna... dö din hora!

 

`haha det var nog det tamaste inlägget jag har läst på länge.

 

ta paus på en vecka lr nått. om det inte hjälper så kanske du ska inse att du inte slår microstakes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här tipset borde jag inte skriva här men det har redan läckt ut till för många. Ta ut dina cash och sätt in dom igen. Fast nu sätter du in lite extra cash. Om du tog t.ex tog ut 893 kr sätter du in 1000 kr eller om du tog ut 3139 kr sätter du in 4000 kr. Avrunda alltid uppåt.

 

ssshhh...ban plz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att folk kommer skrika varians men det kan fan inte stämma... man kan i princip lägga en linjal längs min winrate i HM sedan augusti på och den e på 70K+ händer, men nu är det ett stort fett jack nedåt senaste 12K händerna...

 

Alltså, du skulle ju inte va den första i världen som hade en 70K händer lång goodrun..

 

Finns mkt i det här inlägget...

 

Ja men du var ju väldigt trevlig.... gå och sug pung på din pappa vet ja....

 

Lär dig att läsa för övrigt... har spelat "lika" statsen e det samma... har haft en linjal uppåt i 70k händer... nu huxflux e jag ostabil som din mamma på en bergsravin i anderna... dö din hora!

 

...som tyder på att du inte är vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina stats kanske visar lika på dina första 70k händer som sista 12k, men du kanske e lite "feg" iom din omedvetet negativa inställning.

 

Nu blir man utdragen igen, kanske sitter me 2 par på river å skiter i att ta betalt. För du tror att den andra har set. Helt enkelt när man är i en uppswing så går allt mkt lättare och man tar betalt med bra händer, inte bara när man har nötterna. Så ett brejk flera dagar, kanske variera efter det med ett race mot dig sj, hur många sitn´gos kan jag komma itm i på 40st. Allt för att få glädjen tillbaka, utan att du riskerar cash i uppbyggnadsfasen.

För liknande downswing bröt jag genom ett brejk och sen satte upp ett mål, nu ska jag vinna 10 inköp på 3 veckor eller dylikt.

 

Samt så kanske du kan tänka på när du lirar. Svenskaspel, är du aggro å snor mkt potter så kanske det är fel att spela fredag-lördag kväll när det finns många fulla callingstations.

 

Nog för att jag inte lirar på direkt större bord än dig, men jag klarade min kris så det finns kanske nåt du kan ta till... GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du var ju väldigt trevlig.... gå och sug pung på din pappa vet ja....

 

Lär dig att läsa för övrigt... har spelat "lika" statsen e det samma... har haft en linjal uppåt i 70k händer... nu huxflux e jag ostabil som din mamma på en bergsravin i anderna... dö din hora!

 

Hmm..

Är du lika "trevlig" i chatten med dina motspelare så hoppas jag

verkligen du gular..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du var ju väldigt trevlig.... gå och sug pung på din pappa vet ja....

 

Lär dig att läsa för övrigt... har spelat "lika" statsen e det samma... har haft en linjal uppåt i 70k händer... nu huxflux e jag ostabil som din mamma på en bergsravin i anderna... dö din hora!

 

din åsna, antingen är du dålig eller så är det varians. du sa själv att det inte kan vara varians, alltså är du dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men visst, men på min nivå vilken site ska jag spela på där inte raken äter upp slantarna...

 

 

Valfri med bra microtrafik (alla?) där du också hittar en duglig rb-deal.

 

 

 

Och visst så kanske inte 12K händer är en stor downswing om man spelar högre. Men på denna nivån kom igen...jag jämför ju bara mot tidigare stabilitet...

 

Nej, 12k händer downswing är fortfarande ingenting speciellt underligt, även om du spelar lågt med duglig edge (som redan "påpekats" några gånger i denna tråd).

 

Som alla andra redan sagt är det antingen varians eller din edge det beror på. Finns inga andra faktorer i en origgad värld. Vill du gnälla över rigg kan annars klottra i denna tråd:

 

http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/342-konspiration-vad-tror-ni-om-riggade-siter-infraction-foer-enskilda-hh.html

 

____________________________________

 

Annars verkar du redan frågat ungefär samma grej några gånger innan, många bra svar från folk med koll. Läste du inte dessa?

 

http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/53110-hur-laenge-varar-en-oturs-vaenda.html

http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/55402-hjaelp-mig-bemaestra-varians.html

 

 

 

Vill du bara gnälla allmänt om otur gör du det lämpligast i en dagbok som alla andra.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valfri med bra microtrafik (alla?) där du också hittar en duglig rb-deal.

 

 

 

 

 

Nej, 12k händer downswing är fortfarande ingenting speciellt underligt, även om du spelar lågt med duglig edge (som redan "påpekats" några gånger i denna tråd).

 

Som alla andra redan sagt är det antingen varians eller din edge det beror på. Finns inga andra faktorer i en origgad värld. Vill du gnälla över rigg kan annars klottra i denna tråd:

 

http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/342-konspiration-vad-tror-ni-om-riggade-siter-infraction-foer-enskilda-hh.html

 

____________________________________

 

Annars verkar du redan frågat ungefär samma grej några gånger innan, många bra svar från folk med koll. Läste du inte dessa?

 

http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/53110-hur-laenge-varar-en-oturs-vaenda.html

http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/55402-hjaelp-mig-bemaestra-varians.html

 

 

 

Vill du bara gnälla allmänt om otur gör du det lämpligast i en dagbok som alla andra.

 

Lycka till

Det är sant, när det går illa som de gör ibland så behöver jag gnälla av mig... :-)

 

Har tagit lite paus nu på några dagar, har en del plugg som behöver göras iaf.

 

Men som sagt, beöver mest gnälla av mig innan jag fortsätter spela. Vad man vill höra e ju egentligen jaja det löser sig... jag har också otur etc... tycker att det känns bättre att gnälla och skrika här än att shitta datorn genom fönstret när jag får nog...

 

* Och jag har inte tid med en dagbok...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland känns det som om SVS sätter in motriggen om man har spelat för mycket.

Ingetting fungerar och fi träffar allt... man blir feg och tajt som en mussla. Fi re-raisar hela tiden... du slår tillbaka med överpar, TpTk, 2par eller set. Svs lägger då förstås ut en 4 kort i en färg på turn river som du givetvis ej har.

Eller bräda 789 :evil: när du äntligen har AA,KK... och man vet i förväg vad hemskheter Turn kommer ge.

 

Ett par veckors pause så man kommer ur pokerbubblan är bra sen är poker säkert kul ett tag igen(och motriggen borta). Det är mitt råd

 

Sen ska väl sägas att jag tycker nog att motståndet blir tuffare för varje månad som går nu även på SVs eller också blir jag sämre(samma NIT stat dock).

Man får väl lära om och börja spela som Dwan (Durrr) löst/ cp aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...