Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordstämmning

Ganska löst spel, har väl spelat 50 händer eller så och Avarage Saw Flop ligger på 47%. Sett många konstiga spel här. Jag har spelat rätt aggro och har förmodligen en väldigt lös image, har dock inte visat speciellt många händer.

EDIT: Glömde att jag har ett konstigt nick här, det är jag som är Dallna

Game #641362303: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/05/17 - 08:29:50 (GMT)

Table "Enola" Seat 6 is the button.

Seat 1: Ezequiel (US$146.50 in chips)

Seat 2: Hufc10 (US$240 in chips)

Seat 4: blinker (US$367.09 in chips)

Seat 5: Dallna (US$228.25 in chips)

Seat 6: Maradona1 (US$117.25 in chips)

Ezequiel: posts small blind US$1

Hufc10: posts big blind US$2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Dallna [9 :heart: 9 :diamond: ]

blinker: calls US$2

Dallna: raises to US$6

Maradona1: calls US$6

Ezequiel: calls US$5

Hufc10: folds

blinker: calls US$4

Pot: 26$

PP är ju trevligt, höjer 3 BB från UTG +1. Som sagt ganska löst bord, får tre syn.

----- FLOP ----- [A :heart: T :club: 8 :spade: ]

Ezequiel: checks

blinker: checks

Dallna: checks

Maradona1: checks

Pot: 26$

Ganska tråkig flop, rundcheck

----- TURN ----- [A :heart: T :club: 8 :spade: ][7 :diamond: ]

blinker: checks

Dallna: bets US$20

Maradona1: folds

Ezequiel: raises to US$40.50

blinker: folds

Dallna: calls US$20.50

Pot: 107$

Turnkortet ger mig öppet stegdrag. Två checkar innan mig, jag bettar 4/5 pot. Åker på en checkraise här, dock bara miniraise. Tycker inte den säger så mycket, med tanke på hur löst jag spelat kan han ha höjt med ganska många händer här. Jag synar.

----- RIVER ----- [Ah Tc 8s 7d][Js]

Dallna: bets US$104

Ezequiel: is all-in US$100

Returned uncalled bets US$4 to Dallna

Guldkort på river. Jag har som sagt spelat väldigt aggresivt tidigare och inte visat speciellt många händer. Jag väljer att ställa in FI här, med tanke på min tableimage så är det mycket möjligt att han sätter mig på en bluff och synar även om han bara har t.ex. par i ess. FI steker en stund innan synen kommer.

----- SHOW DOWN -----

Dallna: shows [9h 9d] (A Straight, Jack high)

Ezequiel: shows [7s 7c] (Three of a kind, Sevens, Ace high)

Dallna collected US$304 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot US$307 Main pot US$304 Rake US$3

Board [Ah Tc 8s 7d Js]

Seat 2: Hufc10 (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: blinker folded on the Turn

Seat 5: Dallna showed [9h 9d] and won (US$304) with A Straight, Jack high

Seat 6: Maradona1 (button) folded on the Turn

Jag lyckas plocka hela stacken från FI här. Jag undrar lite hur jag ska räkna på turn här... Har jag implicita odds att syna hans höjning, förutsatt att jag som i det här fallet lyckas ta hela hans stack? Räknar jag som att jag investerar 40$ på turn för att ta 100$ i potten (mina 40 + 60) och hans resterande 100$? Isf är det väl i princip even money, 4 mot 1. Isf ganska kasst spelat, eftersom jag nog knappast kan räkna med att ta hela stacken varje gång här. Eller räknar jag fel?

FI var iallafall ganska rolig efter handen, han undrade hur fan jag kunde vara så jävla dum så jag gick all-in när jag träffar så hårt på river, jag borde fattat att jag skulle ha valuebettat enligt honom :roll:

Postad

Du har ju runt 9ggr pengarna på att syna checkraisen (om du räknar med at ta hela fi stack) så det är helt klart en bra syn.

Edit: Ja du räknar fel, du betalar $20 för syn och vinner potten innan turn, dina redan $20 insatta på turn + hans $40 + det du får ut på rivern.

Postad

Enklare så här?

Potodds: 20,5:86.5 ~ 1:4.2

Odds att träffa stegen. 8:38 = 1:4.75

Du har nästan direkta odds att ta syn, får du så lite som $12 mer av FI när du träffar så har du syn.

Minraisar suger med andra ord.

Postad

Fegt spelat av Fi!

Här måste han gå all in på en så farlig bräda med sitt set. Att bara syna ned eller minihöja känns inte som några bra alternativ.

Enkel syn för dig på turn givet de implicita oddsen.

Postad
Fegt spelat av Fi!

Här måste han gå all in på en så farlig bräda med sitt set. Att bara syna ned eller minihöja känns inte som några bra alternativ.

Enkel syn för dig på turn givet de implicita oddsen.

Kom på att Fi kan ha spelat på detta sätt för att mjölka oxå...

I så fall ännu sämre spelat förstås!

Postad

Hade nog blandat ihop detdär med effektiva odds, dvs om jag bettar 20 och tror att jag får raise till 40 så ska jag räkna med 40 redan från början. Har för mig att de snackar om något såndant i ToP, kanske mer appliceras på FL dock.

Hans mini-raise är kass som sagt, mjölkar han på detdär viset får han ju skylla sig själv, det är ju en ren förlustaffär för honom... Hans kommentar var så otroligt skön också, "måste ju valuebetta" ;)

Postad
Hade nog blandat ihop detdär med effektiva odds, dvs om jag bettar 20 och tror att jag får raise till 40 så ska jag räkna med 40 redan från början. Har för mig att de snackar om något såndant i ToP, kanske mer appliceras på FL dock.

Hans mini-raise är kass som sagt, mjölkar han på detdär viset får han ju skylla sig själv, det är ju en ren förlustaffär för honom... Hans kommentar var så otroligt skön också, "måste ju valuebetta" ;)

Hehe...

Varför gjorde han inte det då...?

Enda värdebetet för honom i det läget är ju allin! ;)

Då kan du inte syna med ditt stegdrag.

Postad

Det stämmer, om du "vet" att han kommer slå om till 40 så får du räkna med detta inför det första bettet, vid andra bettet är det dock tillbaka till det som skrivits ovan.

Precis som du säger är detta något som gäller FL i första hand, där man många gånger mot en agressiv spelare "vet" att han antingen foldar eller slår om.

Postad

Hehe...

Sitter och lirar med samma kille igen (Ezekiel). Han raisar 10$ pre och får en syn. Flop A :diamond: 9 :diamond: 3 :spade:

Killen drar på ett bet på 40$ och får omslag till 200$. Han hittar synen med A :heart: K :heart: . Ok, nu vann han potten eftersom FI gick all-in på AQo... Men tror inte synen berodde på hans utmärkta read...

Postad

Hehe...

Sitter och lirar med samma kille igen (Ezekiel). Han raisar 10$ pre och får en syn. Flop A :diamond: 9 :diamond: 3 :spade:

Killen drar på ett bet på 40$ och får omslag till 200$. Han hittar synen med A :heart: K :heart: . Ok, nu vann han potten eftersom FI gick all-in på AQo... Men tror inte synen berodde på hans utmärkta read...

Det vattnas i munnen när man läser detta! Är på jobbet...

Vilken site är det förresten?

Fantastiskt dåligt spel av båda! Dock verkar han med AQo ännu sämre...

God jakt!

Postad

Det är Betfair, har just börjat spela där då jag har fått en ganska schysst deal på rakeback. Bara spelat i tre dagar där, men har sett helt sjuka spel flera gånger.

Va sägs om detta:

EDIT: Rotade runt lite i PT och lyckades faktiskt hitta HHn från en sjuk hand, kolla själva:

Game #644789993: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/05/17 - 23:18:12 (GMT)

Table "Mint" Seat 2 is the button.

Seat 1: Lee15047 (US$188.85 in chips)

Seat 2: Dallna (US$168.25 in chips)

Seat 3: skog (US$172 in chips)

Seat 4: handz (US$75.25 in chips)

Seat 5: Garhor001 (US$102.17 in chips)

Seat 6: johnnydf (US$36 in chips)

skog: posts small blind US$1

handz sits out

Garhor001: posts big blind US$2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Dallna [3c 7h]

johnnydf: calls US$2

handz sits back

Lee15047: calls US$2

Dallna: folds

skog: calls US$1

Garhor001: raises to US$40 <-- Tomte

johnnydf: folds

Lee15047: calls US$38 <-- Megatomte

skog: folds

----- FLOP ----- [3 :spade: 2 :club: 4 :club: ]

Garhor001: bets US$10

Lee15047: raises to US$148.85 and is all-in

Garhor001: is all-in US$52.17

Returned uncalled bets US$86.68 to Lee15047

----- TURN ----- [3 :spade: 2 :club: 4 :club: ][5 :club: ]

----- RIVER ----- [3 :spade: 2 :club: 4 :club: 5 :club: ][8 :spade: ]

----- SHOW DOWN -----

Lee15047: shows [9 :diamond: A :club: ] (A Straight, Five high)

Garhor001: shows [Q :spade: 9 :spade: ] (High Card Queen) <-- :shock::shock::shock:

Lee15047 collected US$205.34 from Main pot

Herregud alltså :shock:

Jag har aldrig sett något liknande under hela året jag har spelat poker, och man ser sjuka saker på den här siten varje dag :)