timson Postad 15 November , 2009 Rapport Postad 15 November , 2009 Det enda SM jag skall spela är Svenska Spels. Anledningen är att Svenska Pokerförbundet kräver att få röja deltagarnas identitet. "Deltagare i Poker-SM Online 2009 förbinder sig att ställa upp på intervjuer rörande Poker-SM Online, Unibet och Svenska pokerförbundet äger rätten att publicera namn, bild och intervjuer med alla spelare som placerar sig top 10 i något av eventen." Finns det några andra onlinemästerskap i poker där arrangören har liknande krav? Citera
freddiv Postad 15 November , 2009 Rapport Postad 15 November , 2009 Det enda SM jag skall spela är Svenska Spels. Anledningen är att Svenska Pokerförbundet kräver att få röja deltagarnas identitet. "Deltagare i Poker-SM Online 2009 förbinder sig att ställa upp på intervjuer rörande Poker-SM Online, Unibet och Svenska pokerförbundet äger rätten att publicera namn, bild och intervjuer med alla spelare som placerar sig top 10 i något av eventen." Finns det några andra onlinemästerskap i poker där arrangören har liknande krav? Så detta kommer leda till att man får betala en fet skatt på sina vinstpengar? Citera
MikeTime Postad 15 November , 2009 Rapport Postad 15 November , 2009 Så detta kommer leda till att man får betala en fet skatt på sina vinstpengar? Nej. Citera
freddiv Postad 15 November , 2009 Rapport Postad 15 November , 2009 Varför är det då så farligt att ställa upp på intervju? Citera
#LOUDmouth# Postad 15 November , 2009 Rapport Postad 15 November , 2009 Finns det några andra onlinemästerskap i poker där arrangören har liknande krav? Rätt ointressant egentligen men jag skulle gissa att det finns andra turrar med väldigt hög garanti eller annat övervärde där arrangören har liknande krav ja. Och om du tänker efter så är det inte så konstigt. Precis som när du kvalar billigt online till liveturrar, det är klart som fan att spelbolaget vill ha möjlighet att utnyttja dig för ev. uppmärksamhet du kan tilldra dig. /#LOUDmouth# Citera
timson Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Stars, FT och SvS kräver i vart fall inte att få röja spelarnas identitet i sina mästerskap och inte heller i ECOOP finns dessa krav. Har inte lyckats hitta något annat sammanhang där arrangören av ren nätturnering kräver att få avslöja spelarnas hemliga nick. Jag kan komma på många goda skäl till varför man inte skulle vilja ha sin identitet röjd. T.ex kan det vara så att man använder sig av samma nick på många ställen och att vissa av dessa har tveksam skattesituation. Eller säg att man får sin identitet röjd via en helt meningslös 9:e i något sidoevent. Sen kan vem som helst kolla historiken på den spelaren och kanske hitta stora vinster eller förluster. Skulle man vilja att något av det blev offentligt? Citera
Skadast Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Varför? haha Fiaskot i fjol... say no more. Sedan finns det väldigt många andra punkter som jag inte orkar ta upp här. Du kan diskutera vidare i länken Penguin postade för några inlägg sedan. Flyttat en massa inlägg ur tråden. Finns numera här: http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/58767-vilket-sm-aer-det-riktiga-sm.html#post1375885 Citera
jaroiten Postad 20 November , 2009 Rapport Postad 20 November , 2009 Hmm insåg just att jag kommer vara bortrest när ME spelas. Kan ni inte flytta på det några dagar så jag slipper jag internet i Bryssel. Tack! Citera
tommie88 Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Någon som vet hur länge spelet kommer hålla på idag innan de bryts? Citera
sandsater Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 5h är det väl sagt va? Så vid 01:00 eller om det ska bli 5 speltimmar så blir det väl närmare 02:00. Citera
berghet Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 5h är det väl sagt va? Så vid 01:00 eller om det ska bli 5 speltimmar så blir det väl närmare 02:00. vart har du hört om 5h? hittar ingen info någonstans, unibet/svepof borde vara bättre på detta Citera
hamstern Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Jag läste att man spelar till 01.40 på unibets sida har jag för mig, dock var det ett tag sen. Kanske är ändrat. Citera
dinmammasdotter Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 vart har du hört om 5h?hittar ingen info någonstans, unibet/svepof borde vara bättre på detta Informationen har varit usel genomgående under SM. Tråkigt att man måste ringa supporten för att få svar på enkla frågor som bör stå på webbsidan/klienten. Citera
Klunken Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Tänkte ha grindstuga idag, nån som vet om man får spela på samma ip nummer? Citera
vuns187 Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Tänkte ha grindstuga idag, nån som vet om man får spela på samma ip nummer? Har för mig att svaret jag fick från support förra året var att det är ok , iaf fram till FT. För man hamnar endå inte på samma bord. Citera
OJP Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Har någon koll på startstacken i ME? Citera
dandelion169 Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Har någon koll på startstacken i ME? 10k Citera
inho Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Är det bara jag som bojkottar unibet SM för det riktiga SM på svenska spel? Citera
tony103 Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Tänkte ha grindstuga idag, nån som vet om man får spela på samma ip nummer? Ja det är ok!har kollat med supporten;(dock inte på ft) Citera
dinmammasdotter Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Är det bara jag som bojkottar unibet SM för det riktiga SM på svenska spel? Ja. Citera
Cyntax Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Är det bara jag som bojkottar unibet SM för det riktiga SM på svenska spel?Tvärtom. Spelar SM på Unibet och bojkottar fake-SM på Hemska Spel. Citera
dandelion169 Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 02.40 ska de tydligen bryta dagens spel. Citera
MikeTime Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Tvärtom. Spelar SM på Unibet och bojkottar fake-SM på Hemska Spel. +1 på den! Citera
jkkman Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 jag har mer förtroende för svenska spel än förbundet, visst svenska spel är tråkigt och medelmåttigt men förbundet känns riktigt iskallt just nu. Citera
Hakflem Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 SM på Unibet: Bra värde. SM på SvS: Bra värde. Jag dubblar. Citera
Recommended Posts