Gå till innehåll

NL100, JJ i pos blir 3betad av Fi med låg 3bets %


Recommended Posts

NL100 6max, har spelat 106 händer mot Fi

Han är 29/25 och har AFq på 60 men har bara 3betat 3%

Han har cbetat 55%

 

Mot bakgrund av hans 3bets procent och att jag hade position så valde jag att syna pre, rätt?

 

Jag väljer att syna floppen och utvärdera turn, rätt?

 

När han drar iväg ett pottbet på turn så tänker jag att det enda jag slår i hans range nu är TT, hur tänker ni här?

 

Full Tilt Poker Game #15372951275: Table Dunsbach (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 8:14:43 ET - 2009/10/16

Seat 1: Bobs90 ($110.30)

Seat 2: Legalizeit2 ($116.85)

Seat 3: pony0512 ($111)

Seat 4: Symex_21 ($116.30)

Seat 5: Laurent B ($228.15)

Seat 6: jedimillsy ($78.65)

Symex_21 posts the small blind of $0.50

Laurent B posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Legalizeit2 Jack of SpadesJack of Diamonds

jedimillsy folds

Bobs90 folds

Legalizeit2 raises to $3

pony0512 folds

Symex_21 folds

Laurent B raises to $11

Legalizeit2 calls $8

*** FLOP *** 3 of Hearts9 of Hearts8 of Hearts

Laurent B bets $16

Legalizeit2 calls $16

*** TURN *** 3 of Hearts9 of Hearts8 of Hearts2 of Clubs

Laurent B bets $50

Legalizeit2 has 15 seconds left to act

Legalizeit2 has requested TIME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det ser ut som han vill trycka ut dig ur handen med sitt donk-pot-bet när en fullständigt menlös blanking faller på turn. Han kan ju iofs vara rädd att låta dig dra till en fyrkortsfärg, men om han satt med AA/KK vore det då inte en bra idé att checka den här turnen i hopp om att få ett bet från dig som han kan checkraisa allin.

 

Om vi mycket försiktigt antar hans trebetrange till TT+ och AK (för försiktigt?) så kan vi väl tänka oss att han lirar både TT och AK så här, särskilt om han sitter med ett hjärter. Känns som att oddsen ändå kan vara på din sida för att lägga in pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL100 6max, har spelat 106 händer mot Fi

Han är 29/25 och har AFq på 60 men har bara 3betat 3%

Han har cbetat 55%

 

Mot bakgrund av hans 3bets procent och att jag hade position så valde jag att syna pre, rätt?

 

Jag väljer att syna floppen och utvärdera turn, rätt?

 

När han drar iväg ett pottbet på turn så tänker jag att det enda jag slår i hans range nu är TT, hur tänker ni här?

 

 

Höj floppen och därefter utvärdera om det ens behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ok att ställa på turn? förstår inte hur du tänker här.

Är väl ändå bättre att höjja på floppen för att veta vart man står här?

Kanske är ute och cyklar men..

 

På vilket sätt kommer du veta var du står?

Han pushar överpar och Kh Ah samt foldar händer du slår, vad gör du då mot hans push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte höja för att veta var du står. Du ska höja för att du tror att du leder.

 

O vika mot push med nästan halva stacken inne? Zzz. Höj för att få in ok. Höj för att folda, inte ok.

att syna o utvärdera turn är ju för att med finare eq kunna stacka Ah Kh, och man kan få en bluffbet till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bets siffran säger inte så mycket, precis som Staahla skrev.

 

Jag blev verkligen tiltad på hans turn betsize, foldade och är fortfarande tiltad av betsizen...

Det är mycket bättre om du "får in det" så du kan skriva på pf sen att du "fick in det".

 

Handen är iaf starkare på turn än flopp så om inte folk är alergiska mot 2nd:s

har jag svårt att se din linje.

Däremot är det antagligen rätt profitabelt att spela för setvalue här så vill du exploatera hans hud-statistik är det väl floppen du ska ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O vika mot push med nästan halva stacken inne? Zzz. Höj för att få in ok. Höj för att folda, inte ok.

att syna o utvärdera turn är ju för att med finare eq kunna stacka Ah Kh, och man kan få en bluffbet till.

 

Du leder inte över händerna du nämner. Säger man höj om du leder, så menar man händer man tror man leder över. :mrgreen:

 

Annars, Ja det är korrekt det du skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar knappt vad ni skriver om? Hittar aldrig viket här, folk har en tendens att slowspela typ floppade färger och andra nutz i 3betade potter (med all rätt ibland) och när han bombar 2 gator och är aggresor och kommitar sina fd på turn kan vi väl inte mer än stacka av och leva med att vi får kuk av överpar emellanåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar knappt vad ni skriver om? Hittar aldrig viket här, folk har en tendens att slowspela typ floppade färger och andra nutz i 3betade potter (med all rätt ibland) och när han bombar 2 gator och är aggresor och kommitar sina fd på turn kan vi väl inte mer än stacka av och leva med att vi får kuk av överpar emellanåt?

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Me no like! Vill inte fa in det pa turn, fiskstampel pa mig eller? Kanns otroligt illa, hans harda bet sager iaf mig nagat = vi har sannolikt max 2 outs...

 

Edit: Kan lagga till att om det nu sa skulle visa sig att det verkligen ar EV+ att syna har vilket jag inte tror, ar det Ytterst marginellt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...