elvisero Postad 16 Maj , 2005 Rapport Share Postad 16 Maj , 2005 Har funderat på den här handen ett tag nu, är inte så het på tourneyspel, det var en av mina första då jag tidigare hållit mej till cashgame. Tog mig till finalbord och är väl egentligen nöjd med min placering, men jag undrar om jag spelade denna hand helt fel eller inte. Vi hade just slagit ihop dom 2 borden och bara spelat ett varv på det nya, så situationen mot just denna spelare var helt ny. Han hade visat tidigare att han kunde spela lite vadsomhelst, bland annat en konstig limp med J8os i mittenposition med höga blinds, som iochförsej blev stege. Svår att sätta på en hand, med andra ord. Bordsstämning Småtajt, inte så mycket postfloplir, men det blev mer spel när vi slog ihop borden. OpeningBetRound Seat 1 - SANANKID $54455 Seat 4 - FANTOMEN $44530 Seat 5 - FISHING1 $31890 Seat 6 - JYMCAT $21760 Seat 8 - TINABROTHERS $27365 SANANKID - Post small blind $1000 FANTOMEN - Post big blind $2000 +150 ante från varje spelare FANTOMEN - Pocket [5 ,4 ] FISHING1 - Folds JYMCAT - Folds TINABROTHERS - Folds SANANKID - Raises $1000 to $4000 FANTOMEN - Calls $2000 Det är väl egentligen här det stora beslutet ligger. Ska jag ge honom en min BB + alla antes på ett fjösigt minibet? Kanske, men då kommer jag att bli höjd på min BB varje gång. Det kändes som att jag ville att han skulle tänka innan han höjde nästa gång. Kanske jag skulle ha väntat på att den shortstacken åkte. Jag vet inte. Dealing Flop: [6 ,3 ,3 ] (Pot = 8750) SANANKID - Checks FANTOMEN - Bets $4000 SANANKID - Calls $4000 Borde jag ha checkat här? Jag tänkte semibluff, om han kommer med här måste jag sätta stegen. Men jag har position och det enda draget ute är det jag har. Betta mer? Jag tänkte lite att har han något synar han allt jag bettar, har han inget synar han inget, heller. Tyvärr synade han. Ajdå, hoppas jag sätter stegen. Sätter honom på en sexa, trodde han skulle slå om med allt annat. Dealing Turn: [ 7 ] (Pot = 16750) SANANKID - Checks FANTOMEN - Bets $10000 SANANKID - All-In(Raise) $10000 to $46305 FANTOMEN - All-In $26380 Wiie, nötstege, och det kan ju knappast ha hjälpt honom. Men han var sannerligen snabb att trycka här. Nu luktar det, men jag känner mej inte alls säker nog för att släppa här. Borde kanske ha sett vad som komma skall. Dealing River: [ 8 ] (Pot = 69510) En ännu längre stege, men det hjälper föga. Showdown SANANKID - (6 ,6 ) For full house, sixes full of threes $69510 Avslutning Borde jag ha kommit ifrån den här handen, och isåfall när? Ska jag lägga mej mot hans miniraise och låta honom ta potten? Känns som att jag skulle bli hans måltavla då, skulle bli jobbigt längre fram. Som sagt, jag är rätt grön, och behöver hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 17 Maj , 2005 Rapport Share Postad 17 Maj , 2005 Jag tycker att synen preflop är ok, som du säger, om du ger efter den här gången så kommer du att bli höjd hela tiden när du sitter på BB. Sen så tycker jag att floppen är lite småläskig, en trolig hand som han minihöjer med preflop är ju ett lågt par, när han checkar flopppen tycker jag att du gör rätt som bettar, men när han synar så bör du sakta ner lit epå Turn. Checken på turn känns riktigt läskig, jag tycker ändå att du måste betta här när du satt stegen, men ett bett på 10 000 gör dig pottcomitted och du är tvungen att syna hans raise. Så jag skulle vilja se att du saktar ner lite på Turn även fast du har satt din stege. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts