Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013

Recommended Posts

Postad

:oops: Spelade några turrar igår och itmade ingen, så backade lite totalen igår men inget märkvärt. Spelade okej, förutom att jag måste verkligen jättelära mig att lägga AQo.

Tvättade igår + att jag läste i boken jag ska läsa. Kom in lite halvt i den efter att jag läst 20 sidor. Går mycket trögare att läsa på engelska tyvärr. Men känns skönt att iaf vara lite smått på gång med den.

Sov lite extra imorse och var inte på typ egenarbete lektionen imorse utan kollade på dexter och sökte lägenhet istället. Var sedan på resten och fick upp hoppet för att klara tentan. När jag satt där och tänkte så tror jag att jag aldrig fått ig/underkänt på ett enda prov genom hela skolgången så skulle vara rätt trist att få det :)

Ikväll blir det lite öl och häng med grabbarna och så i säng så förhoppningsvis väcks jag av FedEx som kommer med min kamera. Annars har jag ett heroes avsnitt att titta på :)

• Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Brag: Fick precis min kamera, har suttit och lekt lite. Jag är nöjd!

Beat: Fick inte med 55-200mm objetivet :(

Variance: Första gången man tänkt att kika på en manual är den på franska.

Var typ som ett litet barn på julafton inatt, ville bara att kameran skulle komma typ hahaha. För att fira kanske jag går och käkar en pizza och väntar på att vädret ska bli snäppet bättre så kanske jag ska ut och fota lite. Tror jag kör lite turneringar ikväll om inte någon kursare föreslår något, vill att tiden ska gå fort till fredag morgon.

Ska starta om datorn sen slänger jag upp en bild på utsikten från mitt fönster!

Postad
Sjuk utsikt.

jag ser några träd utan löv och några hustak :S

:) är inte så bra som det ser ut men tänkte försköna det hela lite. Om man lutar sig ut/tittar snett ut ur köksfönstret ser det ungefär ut såhär.

dsc0068l.jpg

Edit:

En bra låt

En rätt bra bild (borde beskära den lite)

dsc0058v.jpg

Postad

Gah, jag som typ hade slutat tänka på den där förmodade hustlingen. Han har inte svarat förns nu då skriver han följande:

"Hejsan

Hyran är på 5000 kr.

Jag vill ha en handpenning på 4000 kr som skickas till mitt konto.

Mina personuppgifter kan ni också få!

När jag ser pengarna insatta kan vi bestämma en tid och skriva kontrakt.

Simon xxxxxxxx

1973xxxx-xxxx

xxxxgatan 57

118 xx Stockholm

Swedbank

Clearnr xxxx

Konto xxxxxxxxxxx "

Nu kollade jag upp honom på facebook och där har han bild och 180 vänner, samma datum som personnummret och så. Men han har ju skött det så jäkla dåligt? Blir misstänksamm på nått vis. Hjälp tack! :)

Postad
Varför vill han inte bestämma tid, ses och visa lägenheten innan han har pengarna på kontot?

En viktig fråga till: Är det 4k kr han bad om tidigare eller är den summan sänkt?

Summan är sänkt. Från 10 till 4, och som svar på 1: han har inte sagt något om det. Men det verkar som han bor i stockholm (hans adress och alla hans bilder på facebook är det).

Postad
I all välmening, sätt inte in pengar på hans konto.

känns rätt oseriöst av honom att be om pengar innan du ens fått se lägenheten.

Ja som sagt, verkar skumt. Mailade tillbaka, får se om han är lika seg på att svara den här gången. Fast en grej som är konstig, hans facebook är inte fake, antingen utger han sig för att vara någon annan via mail eller så skiter han i att man vet vem han är när han blåser dig, också konstigt.

Postad

Om du ändå ska vara så dum att du sätter in stålar på hans konto (vilket jag fortfarande avråder dig från att göra) så ber du honom maila dig en hyres-avi med namn och adress på samt bild på legitimationen. Frågar han varför det så säger du att det är vad du ger till Balkan Inkasso ifall det skulle bli aktuellt. Haha.

Postad

Mailade hans facebook och mycket riktigt, fick svar imorse, så var det inte han. Han hade tidigare fått reda på att någon hade lagt ut i hans namn så han hade polisanmält, jag skickade över all info jag hade. Kan ju inte vara så svårt för en polis att spåra kontonummer?

Om 24h landar jag i gbg, ska bli grymt att hänga med flickvännen. Chilla, äta gott, festa, promenera etc :)

Postad

Nu har jag nått att grinda ihop till! http://www.blocket.se/goteborg/Carlandersplatsen_3__van_4__4_rok__177_kvm_24628729.htm?ca=15&w=1 (zumsar postade någon förr för 15 mil uppe på taket på avenyn, om han bangar så tar jag den istället)

Konstig mattfetisch bara hos inredarna.

Lite smågrejer ska göras, städa rummet. Packa. Printa biljetter. Och göra mig fräsh. Borde gå tot på typ 2h exklusive packning, kommer 100% packa allt typ 3 min innan jag går till bussen.

Postad

Städat(inklusive diskning) - Check

Printat biljetter - Check

Gjort mig fräsh - Check

Packat - Hör och häpna CHECK

Blev ingen pizza härom dagen så blir en nu istället, slipper jag diska och så igen. Åker om 7h härifrån framme om typ 16 eller nått :S

Postad

Jag har spelat 3 korta sessioner NL100 HU idag och har märkt hur mycket sämre jag spelar när det går dåligt. Gäller att jag stänger av när jag blir utdragen och inte får kort mot synfiskar.

Började bra idag och plockade 3 snabba inköp. Nästa session blir jag hit n runnad för 1½ inköp och spewade bort ett till. Stängde av gick och tog pizzan och ligger atm 3 inköp upp.

Rätt stolt, folk börjar ju neka en ganska fort. Plockade den här killen på 2½ inköp innan han satt ut och ville inte spela mer, om ni vill så sitter han på 4 st HU bord varav ett 1/2. Satte mig ner på det för att plocka lite mer men han satt ut och sa "go away" :)

Försökte posta en hand från en hand jag fick skickad till min mail men blev bara så här.

*********** # 98 **************PokerStars Game #35268019553: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 2009/11/12 22:07:48 CET [2009/11/12 16:07:48 ET]Table 'Scania' 2-max Seat #2 is the buttonSeat 1: Kempish ($200 in chips) Seat 2: Cosann ($101.70 in chips) Cosann: posts small blind $0.50Kempish: posts big blind $1*** HOLE CARDS ***Dealt to Kempish 7 of Spades 7 of HeartsCosann: raises $2 to $3Kempish: raises $6 to $9Cosann: raises $15 to $24Kempish: raises $176 to $200 and is all-inCosann: calls $77.70 and is all-inUncalled bet ($98.30) returned to Kempish*** FLOP *** 2 of SpadesAce of Clubs2 of Hearts*** TURN *** 2 of SpadesAce of Clubs2 of Hearts4 of Clubs*** RIVER *** 2 of SpadesAce of Clubs2 of Hearts4 of Clubs10 of Clubs*** SHOW DOWN ***Kempish: shows 7 of Spades7 of Hearts (two pair, Sevens and Deuces)Cosann: shows King of Hearts3 of Hearts (a pair of Deuces)Kempish collected $202.90 from pot*** SUMMARY ***Total pot $203.40 | Rake $0.50 Board 2 of SpadesAce of Clubs2 of Hearts4 of Clubs 10 of ClubsSeat 1: Kempish (big blind) showed 7 of Spades7 of Hearts and won ($202.90) with two pair, Sevens and DeucesSeat 2: Cosann (button) (small blind) showed King of Hearts3 of Hearts and lost with a pair of Deuces

Aja han stoppade in k3s pre för 100bb, han blev och var rätt tiltad, foldade inte till en enda 3bet.

Postad

här undrar jag lite vad jag ska göra, han ser mig nog som en ganska nittig typ.

PokerStars Game #35274073571: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 2009/11/13 0:21:00 CET [2009/11/12 18:21:00 ET]

Table 'Alioth IV' 2-max Seat #1 is the button

Seat 1: Kempish ($146.50 in chips)

Seat 2: zbpoker ($106.50 in chips)

Kempish: posts small blind $0.50

zbpoker: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish 9 of SpadesKing of Spades

Kempish: raises $2 to $3

zbpoker: calls $2

*** FLOP *** Queen of Spades8 of Spades5 of Clubs

zbpoker: checks

Kempish: bets $4