Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013


mr-flow

Recommended Posts

Har inte riktigt pluggat 1 timma, jag har nog aldrig i mitt liv kännt mig så dålig på någonting som när jag pluggar grammatik. Startar ändå upp om 10 min :oops:. Ifall jag spelar bra spelar jag 163 ftp och lite annat dyrt annars cappar jag nog på 75$. Så länge jag kör den här nötlåten på repeat så ser jag inte hur jag ska spela dåligt.

 

 

En kopp thé och en apelsin så klarnar det i huvudet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

grym db! grattis till klonken också :) glgl!

 

Stort tack! :) börjar solitt första 20 :mrgreen: så kanske öppnar upp lite dyrare också.

Och "embedding" var ju inte tillåtet, så ni får klicka på länken nedan. Helt klart värt en lyssning om man inte avskyr elektronisk musik.

http://www.youtube.com/watch?v=TEE72TWavhc&feature=channel

 

 

Kommer fortsätta posta musik tror jag, gör en dagbok lite roligare, har väldigt blandad musiksmak men har inte riktigt hittat skön hiphop från usa/uk, jag gillar mesta mainstream typ Kanye och Lupe Fiasco men även the streets tycker jag är nice. Tipsa gärna då man måste ju kunna droppa lite mer balla band än det allra mainstreamaste :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #15356709052: $24,000 Guarantee (Rebuy) (112110148), Table 16 - 10/20 - No Limit Hold'em - 14:36:13 ET - 2009/10/15

Seat 1: little chief17 (2,870)

Seat 2: ChampagneTony (2,970)

Seat 3: Botteknotten (3,020)

Seat 4: Kempilicious (2,970)

Seat 5: MadHatter2455 (2,970)

Seat 6: NONNO60 (3,340)

Seat 7: VINCE06250 (1,500)

Seat 8: Macbeth2 (2,980)

Seat 9: poker5x (1,380)

NONNO60 posts the small blind of 10

VINCE06250 posts the big blind of 20

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Ace of DiamondsQueen of Spades

Macbeth2 folds

poker5x folds

little chief17 raises to 70

ChampagneTony calls 70

Botteknotten folds

Kempilicious raises to 250

MadHatter2455 folds

NONNO60 folds

VINCE06250 folds

little chief17 calls 180

ChampagneTony raises to 660

Kempilicious ?

 

Ser han typ bara ha AA eller spazz här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Foldar nog som spelat, men synar nog bara pre eller höjer större.

 

Allright.

 

Nu har jag 3 turrar kvar, har flippat rätt bra hela kvällen men har fått in AK mot AA och KK. QQ mot KK och AA mot Q7s på 8767x bräda (inte ai men stor pot). Hade kunnat vara bra mycket sämre iaf! Jobbar in sista med tjejen på skype och sedan ett dexter när hon somnat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon livsnjutare!

Skippade skolan idag av ren lathet, ska få bukt på den någon gång men man gillar ju att sova. Jag har dock kommit igång med pluggandet iaf och har väl kommit ikapp lite, hade typ noll kunskaper för en vecka sen. Eller tja kunde substantiv, verb, adverb och adjektiv tror ärligt att thats it. Smet nog undan allt annat så länge man kunde. Ah well behöver rycka tag i det nu istället. Tänkte köra 1h plugg - runt 20 min annat, ska plocka lite kläder i rummet och dammsuga, gå och ladda på min mobil och sen ska jag också fixa lunch. Här ingår dock att läsa skönlitteraturen vi har att läsa för kommer nog tröttna på att kötta grammatik i flera timmar. Tänkte även haka på kursarna om dom hittar på nått ikväll, så blir nog inget lir men är det en död kväll så kanske.

 

Ni har formodligen hört den här men jag tröttnar aldrig på hans röst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[]Plugga 1h annat 15min (har dock pluggat helt okej mycket, första kapitlet avklarat både i skönliterera och grammatiken)

 

[]Städat rummet (ska göras nu)

 

[]Laddat mobilen (äh en annan dag)

 

[x]Lagat mat

 

[x]Grind ikväll

 

Jag tänkte alltså spela ikväll, vi ska åka på en utflykt imorn typ som en kompis styrt upp vi blir 20 pers som åker och spanar in någon ö imorn och vi ska ta tåget 09.00 så bustar jag tidigt sover jag tidigt. Tror jag kommer öppna upp mindre än igår, tror inte mitt A-game är lika bra som de duktiga multitablarnas a-game och dumt att ge bort för mycket av min edge på dom runt om. Satsar på att ha 4 max 5 uppe tills jag känner mig mer bekväm på nivåerna och vill ändå ett snitt inköp som är runt 70$, kommer ju inte vara så svårt att hitta turrar helt enkelt.

So long, nu blir det en städ av rummet byta lakan på sängen och en kort promenad och hoppas på att jag kan dra igång vid 19 annars blir 20 alldeles utmärkt också då några fina turrar går för min rulle.

 

 

Till städningen lyssnas det på Parken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe Cas äger. Fick rysningar första gången man såg den.

 

Verkligen. Sick epic signatur! Tror jag läst alldeles för lite Ferna, han verkar vara bättre än vad jag trodde tyckte mest att det var jobbigt att läsa alla hans frågor.

 

Edit: Knatar iväg på en liten promenad nu och plockar nog upp något att mumsa på under kvällen. Har dock sagt att jag inte ska käka något onyttigt i lägenheten, bara brutit det en gång på 1½ månad (var Ben & Jerry för 20kr, då måste man ju köpa!) så ska hålla mig borta från det. Ute skulle jag aldrig i hela livet klara mig från det så där kan jag tjocka mig hur mycket jag vill.

Ah whatever får se vad det blir, blir nog iaf apelsinjuice den är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur 60k garantin på ftp, spelade många händer tror jag fick lite fiskstämpel på mig men inte säker fick rätt bra kortsnitt. Måste träna på mitt 50bb+ spel, känner mig väldigt trygg i 50- spelet men tror jag är rätt mycket sämre i mitt tidiga spel. Nu spewade jag bort mig i 80k daily också, äsh då. Fast nu har jag 4 bord uppe, vilket betyder att jag får starta upp nått nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, på rymmen var ju nöten, kommer ihåg när man var liten och lekte det med polarna med cyklar och istället för att gömma sig i en telefonkiosk i slutet skulle vi gömma oss på nån lekplats.

jag snacka faktiskt om det med en kompis för inte alls längesen, passade samtidigt på att lyssna på några av hjalle & heavys låtar, de var ju hjältar på den tiden! nu tyckte jag dock inte låtarna var lika bra =)

 

 

edit: also good luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, på rymmen var ju nöten, kommer ihåg när man var liten och lekte det med polarna med cyklar och istället för att gömma sig i en telefonkiosk i slutet skulle vi gömma oss på nån lekplats.

jag snacka faktiskt om det med en kompis för inte alls längesen, passade samtidigt på att lyssna på några av hjalle & heavys låtar, de var ju hjältar på den tiden! nu tyckte jag dock inte låtarna var lika bra =)

 

 

edit: also good luck

 

:) tack!

 

 

En liten nackdel med mig som person är att mitt självförtroende (som oftast är väldigt stort :) ) ibland tryter. Så nu sitter jag här och ifrågasätter mitt spel vilket är dumt mitt under grinden. Spelar ju bara sämre av det. Skärpning! Åkt ur rätt många turrar utan direkt otur tror jag men har startat upp nya så sitter med 5 uppe nu.

 

På tal om mitt spel. Kommetarer på handen, förstod att han var reg då någon skrev gl i chatten till honom och han svara ty u2 mate eller nått. oprade honom sen och han hade ju rätt bra resultat :)

Första handen - Värdebetar väldigt tunt på river. Iofs svårt att sätta honom på en hand som inte slår mig på river som han synar med AQ, QJ KJ med en spader eventuellt något missat drag med något par?

 

 

Full Tilt Poker Game #15378628244: $60,000 Guarantee (111327702), Table 26 - 10/20 - No Limit Hold'em - 15:01:00 ET - 2009/10/16

Seat 1: bob2bob (3,000)

Seat 2: TDOG7577 (3,000)

Seat 3: Kempilicious (3,000)

Seat 4: Gle Rigon (3,000)

Seat 5: bigdogpckt5s (3,000)

Seat 6: strflushtome (3,000)

Seat 7: TKROCKET (3,000)

Seat 9: RHareISBusto (3,000)

bob2bob posts the small blind of 10

TDOG7577 posts the big blind of 20

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Ace of HeartsAce of Clubs

Kempilicious raises to 60

I Am Ari sits down

I Am Ari adds 3,000

Gle Rigon has 15 seconds left to act

Gle Rigon folds

bigdogpckt5s folds

strflushtome folds

TKROCKET folds

RHareISBusto folds

bob2bob calls 50

TDOG7577 folds

*** FLOP *** 7 of Spades5 of SpadesQueen of Spades

bob2bob checks

Kempilicious bets 90

bob2bob calls 90

*** TURN *** 7 of Spades5 of SpadesQueen of Spades10 of Diamonds

bob2bob checks

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious bets 200

bob2bob has 15 seconds left to act

bob2bob calls 200

*** RIVER *** 7 of Spades5 of SpadesQueen of Spades10 of DiamondsKing of Hearts

bob2bob checks

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious has requested TIME

Kempilicious bets 320

bob2bob calls 320

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går rätt stabilt just nu.

 

Vilken range shovear vi här? Dryga 200 kvar och 108 ITm

 

PokerStars Game #34119177157: Tournament #203040535, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level X (300/600) - 2009/10/16 17:11:07 ET

Table '203040535 89' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: AceJakk (20369 in chips)

Seat 2: ASSOSRIGAS (23203 in chips)

Seat 3: herdgolf86 (27980 in chips)

Seat 4: wtfichigo (29561 in chips)

Seat 5: kispe86 (26521 in chips)

Seat 6: Kempish (12039 in chips)

Seat 7: eldandy3 (19498 in chips)

Seat 8: callthebet (8000 in chips)

Seat 9: gerryzockt (16116 in chips)

AceJakk: posts the ante 50

ASSOSRIGAS: posts the ante 50

herdgolf86: posts the ante 50

wtfichigo: posts the ante 50

kispe86: posts the ante 50

Kempish: posts the ante 50

eldandy3: posts the ante 50

callthebet: posts the ante 50

gerryzockt: posts the ante 50

eldandy3: posts small blind 300

callthebet: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish 7 of Clubs7 of Spades

kispe86 said, "all day every day"

gerryzockt: calls 600

AceJakk: folds

ASSOSRIGAS: raises 1200 to 1800

kispe86 said, "pokerstars does not like me"

herdgolf86: folds

wtfichigo: folds

kispe86: calls 1800

Kempish ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, behöver fta för att gå plus idag, har jag räknat ut. Då vill jag helst slippa sånna här potter 125 kvar, 108 itm. Ganska lol pot för övrigt :) han slaskade lite med 76s på ak72r bräda där han sprang in i KK.

 

PokerStars Game #34121978414: Tournament #203040535, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 2009/10/16 18:20:59 ET

Table '203040535 89' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: zizou51 (75935 in chips)

Seat 2: hotpockets77 (29080 in chips)

Seat 3: herdgolf86 (77089 in chips)

Seat 4: MASTALODON (52300 in chips)

Seat 5: kispe86 (41108 in chips)

Seat 6: Kempish (74642 in chips)

Seat 7: JohnJack376 (91618 in chips)

Seat 8: Smootiexx (78259 in chips)

Seat 9: USoCcer (33507 in chips)

zizou51: posts the ante 150

hotpockets77: posts the ante 150

herdgolf86: posts the ante 150

MASTALODON: posts the ante 150

kispe86: posts the ante 150

Kempish: posts the ante 150

JohnJack376: posts the ante 150

Smootiexx: posts the ante 150

USoCcer: posts the ante 150

Kempish: posts small blind 800

JohnJack376: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish Jack of HeartsQueen of Diamonds

Smootiexx: folds

USoCcer: folds

zizou51: folds

hotpockets77: folds

herdgolf86: folds

MASTALODON: folds

kispe86: folds

Kempish: raises 2288 to 3888

JohnJack376: calls 2288

*** FLOP *** 2 of DiamondsQueen of Spades6 of Clubs

Kempish: bets 4985

JohnJack376: raises 4985 to 9970

Kempish: raises 14785 to 24755

JohnJack376: raises 14785 to 39540

Kempish: raises 31064 to 70604 and is all-in

JohnJack376: calls 31064

*** TURN *** 2 of DiamondsQueen of Spades6 of ClubsKing of Spades

*** RIVER *** 2 of DiamondsQueen of Spades6 of ClubsKing of Spades2 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Kempish: shows Jack of HeartsQueen of Diamonds (two pair, Queens and Deuces)

JohnJack376: shows 2 of Clubs7 of Spades (three of a kind, Deuces)

JohnJack376 collected 150334 from pot

USoCcer said, "lololol"

*** SUMMARY ***

Total pot 150334 | Rake 0

Board 2 of DiamondsQueen of Spades6 of ClubsKing of Spades2 of Hearts

Seat 1: zizou51 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: hotpockets77 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: herdgolf86 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: MASTALODON folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: kispe86 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Kempish (small blind) showed Jack of HeartsQueen of Diamonds and lost with two pair, Queens and Deuces

Seat 7: JohnJack376 (big blind) showed 2 of Clubs7 of Spades and won (150334) with three of a kind, Deuces

Seat 8: Smootiexx folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: USoCcer folded before Flop (didn't bet)

 

 

 

 

Två bord kvar nu, ska vi bara se till att springa som vanligt dingas det snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, den här kvällen börjar bli riktigt bra. Repushar AJo 20bb effektivt han har raisat 3xbb och han timebankar in flera sekunder och synar KK, tror ju självklart att han slowrollat och skriver "<3 slowroll" typ och han skriver "thought u have A's"

 

Haha, aja har typ 8 bb och en turre kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick nice låt. Addas på spotify playlistan. Går tungt när jag ligger back o tilten tränger på, för att påminna mig om att jag inte är så jävla olycklig och otursam ändå när man ser den stora bilden.

 

Håller med, den är väldigt väldigt bra :)

 

Bustar sista turren med JJ mot QQ 20 platser innan itm, borde slänga turn men först och främst borde jag checka bakom den på turn. Spelade rätt bra mot slutet annars.

 

Tror det är rekord back för mig a 5-600 dollars vilket inte är någonting ITMade bara ingen turre borde vara glad att jag inte har värre backdagar än så.

 

Tror att jag ska gå ner lite i nivå igen, cappar nog 75 dullars nu ska nämligen casha ut tillräckligt för 2 månader i kanada och tror inte jag vill riskera mer än det jag har kvar heller.

 

Aja, imorn blir det krök så inget lira alls imorn.

 

Whaa, osammanhängande och knasigt. Snackar med tjejen på skype, så tänker ägna mer tid åt henne :) Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går rätt stabilt just nu.

 

Vilken range shovear vi här? Dryga 200 kvar och 108 ITm

 

PokerStars Game #34119177157: Tournament #203040535, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level X (300/600) - 2009/10/16 17:11:07 ET

Table '203040535 89' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: AceJakk (20369 in chips)

Seat 2: ASSOSRIGAS (23203 in chips)

Seat 3: herdgolf86 (27980 in chips)

Seat 4: wtfichigo (29561 in chips)

Seat 5: kispe86 (26521 in chips)

Seat 6: Kempish (12039 in chips)

Seat 7: eldandy3 (19498 in chips)

Seat 8: callthebet (8000 in chips)

Seat 9: gerryzockt (16116 in chips)

AceJakk: posts the ante 50

ASSOSRIGAS: posts the ante 50

herdgolf86: posts the ante 50

wtfichigo: posts the ante 50

kispe86: posts the ante 50

Kempish: posts the ante 50

eldandy3: posts the ante 50

callthebet: posts the ante 50

gerryzockt: posts the ante 50

eldandy3: posts small blind 300

callthebet: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish 7 of Clubs7 of Spades

kispe86 said, "all day every day"

gerryzockt: calls 600

AceJakk: folds

ASSOSRIGAS: raises 1200 to 1800

kispe86 said, "pokerstars does not like me"

herdgolf86: folds

wtfichigo: folds

kispe86: calls 1800

Kempish ?

 

88+ och AJ+ iaf. 77, 66 känns väldigt marginellt. KQs ibland kanske..mest för att KQ är rätt nötig på just PS;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallådär, tror det här kommer stå fler gånger i dagboken. Jag var full igår. Summerar dagen litehalvkort:

 

*Skulle vara på tågstationen och mötas 08:45 tåget gick 09:03, vaknar 08:46 enligt min klocka(4 min före så 08:42) har inga pengar kan inte ringa dom som är där, utan känner att jag måste ta mig dit. Rycker verkligen åt mig kläderna jag hade på mig senast, så man vet att man får med sig korthållare och sånt. Linser stoppas i bakfickan. Springer första 700 meterna sen blir jag för trött och börjar gå, halvsäker på att det går på 15 min om man knatar fort men vill obv inte chansa helt. Hinner iaf, men känner mig aldrig riktigt fräsh utan dusch och direkt ur sängen lixom.

 

*Vägen hem så ska mina killkompisar direkt till förfesten och jag är så jävla trött att jag inte pallar gå hem och ta en dusch, men har tidigare under dagen haft rediga svettlökar :oops:, utan tänker att äh 4-5 öl sen knatar jag hem. En av killarna i kursen fyller 30 och han vill såklart gå ut så man ställer ju upp. En tjej ,vet inte om man ska outa här, som gått långt i idol är tydligen en barndomskompis med en tjej i klassen så hon glider in när jag känner mig som sunkigast på förfesten. Även fast man har flickvän vill man ju göra ett gott intryck. En tredelad sjuttis och några öl senare så står jag på dansgolvet och tycker vi ska köra ring och puttar in lite folk när jag känner för det i ringen. Hinner obv med typ alla. Är sliten som sjutton men om någon fyller år måste man ju shotta och köpa drinkar. Blev sambucas (de hade inte fernet) och tequilas utan salt. Några timmar senare lunkar jag hemmåt och tankar min mobil och försöker ringer min flickvän. Hon svarar inte men jag köper chips och käkar på vägen.

 

Jag ska nog ta en vit period innom sinom. Inte nästa vecka då är jag hemma i sverige och säger hejdå till mina kompisar och hej till min tjej. Men kanske i november, vet inte om jag behöver en hel månad men vill bevisa för mig själv att jag kan sluta dricka alkohol under en period.

 

Frukost nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...