Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013


mr-flow

Recommended Posts

PokerStars Game #34840810969: Tournament #209010571, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2009/11/02 22:50:59 CET [2009/11/02 16:50:59 ET]

Table '209010571 148' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: gilrubio123 (7256 in chips)

Seat 2: JUANPASTOR (3735 in chips)

Seat 3: Kempish (8792 in chips)

Seat 4: Bboyy (6850 in chips)

Seat 5: kbza08 (10321 in chips)

Seat 6: Peejter (1805 in chips)

Seat 7: JMaster130 (7410 in chips)

Seat 8: -kingkcaz- (5771 in chips)

Seat 9: Badi One (17934 in chips)

gilrubio123: posts the ante 25

JUANPASTOR: posts the ante 25

Kempish: posts the ante 25

Bboyy: posts the ante 25

kbza08: posts the ante 25

Peejter: posts the ante 25

JMaster130: posts the ante 25

-kingkcaz-: posts the ante 25

Badi One: posts the ante 25

Kempish: posts small blind 125

Bboyy: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish Queen of ClubsAce of Spades

kbza08: raises 500 to 750

Peejter: raises 1000 to 1750

JMaster130: folds

-kingkcaz-: folds

Badi One: folds

gilrubio123: folds

JUANPASTOR: folds

Kempish ?

 

Vad gör vi här?

 

 

Förlåt btw för all poker, ska bättra mig någongång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fortsatt grym dagbok, tycker skepp är bra i sista handen. =)

 

Tack, har smygrailat dig lite under kvällen, såg inte handen du åkte i i 50r men du var ju top10 länge :/ btw, hänger nog runt lite på the internetz lite längre så bara att rapportera rail ifall det är någon annan stans än ftp/stars.

 

Åkte precis i DE, rätt tveksam öppning av mig utg men hade väldigt tight image och sedan spelade sig handen väldigt auto, var typ en flip på flop torskade KK mot A9 mot samma kille något varv tidigare. Minuterna precis efter bust i sista turren svider alltid lite extra men över nu, skypear lite med tjejen och ska nog flyga till gbg igen :oops: toffel.. och så kommer hon och hälsar på mig i alperna i jul ah, längtar som fan till alperna.

 

 

Eller på spotify

 

Fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått svar från typ drömlägenheten i göteborg, men han vill att jag ska skicka in 2 månadshyror för att han ska hålla den till mitten på november då jag kan komma och kika in den. Hur går jag tillväga för att inte bli blåst? Snabba svar tack!

 

Det låter väldigt skumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med delade meningar och väldigt kul med respons tack! Båda visade upp AJo. Tror att AJ är ungefär botten av deras ranger utgraisarn har iofs visat upp en del (a5s handen innan) som visar på att han öppnar brett men han hade tightat till sig rejält verkade det som explodonk som man är. Har inte kört pokerstove än men får väl göra det snart.

 

Ja, lägenheten har jag typ tappat förhoppningarna på, vet inte om han använde sitt riktiga namn på mailen eller ifall det är något smeknamn eller nått men sökt på google, eniro, hitta, facebook och birthday.se( :oops: ) och har inte hittat ens någon med samma efternamn.

 

Så får fortsätta leta, vill gärna bo centralt, storlek spelar mindre roll men gärna hyffsat fräsht. Centralt är iaf prio 1.

 

Lutar åt öl ikväll, kanske någon CL match. En av mina bästa kompisars tjej ringde mig nyss, hon är i london och funderade på att åka ut och hälsa på mig. Så ska bli trevligt hon är här i england för killen drog till sydamerika i 7 månader och hon ska själv iväg på resa men hennes resekamrat kom inte loss från jobbet förns i december så hon ska chilla runt i england :). Förstår henne lär vara rätt trist att vara kvar i samma mönster när man sagt upp sig från jobbet och killen reser iväg.

 

Hm nu blir det nog lite Entourage börjar komma ikapp serien jävligt slapp och skön när man inte har så mycket för sig. Oj medans jag skrev det här slog det mig att jag har heroes och dexter att tanka. NICE. Ledig imorn dessutom 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tjejkompis drog imorse så vi sa hejdå igår kväll. Vi har hittat på endel senaste dagarna, vi var typ halvute med ett gäng från klassen i tisdags. Onsdag så var vi ute på promenad med två killar från klassen och käkade cupcakes och annat gott sedan åkte gick vi på bio med typ 7 andra från klassen. Sedan igår kväll så var vi på Guy fawkes night eller nått sånt heter den. "Remember remember fifth of november" för er som sett V for Vendetta.

 

Vi åkta tåg till grannstaden typ 20-30 minuter bort med tåg som tydligen ska vara det största guyfawkes firandet i england. Eller firande och firande man bränner guy fawkes figurer på en stor bonfire (finns det någon bra översättning förutom majbrasa, blir det knasigt att använda majbrasa i november?) tillsammans med en påve figur för att fira att man satte dit han som ville spränga house of parliamen och att man blivit protestanter.

 

Det var också någon typ av fackeltåg där folk hade klätt upp sig i olika färger. Där typ svart-vit randigt var ett society och grön-vit var något annat. Vad vi dock inte fattade var vad en jäkla massa människor utklädda till indianer och även ett gäng totalt random t.ex. en Mr. incredible gjorde i tåget. Vi drog dock hem rätt tidigt och precis vid stationen så mötte vi ett gäng på typ 7-8 killar i typ min ålder som skrek "PUSH IT UP THE BEAVER *klapp klapp* PUSH IT UP THE BEAVER". Blir nog rätt grisigt senare. :)

 

 

 

Blev jäkligt sugen på att se V for vendetta när jag tänkte på den så laddar hem den atm men ska iväg och bowla snart. Tänkte sätta igång med maten alldeles strax också. Har inte bestämt mig om det blir tonfiskpasta eller om det blir omelett.

 

 

Lägenhetssökandet fortsätter, har inte hittat något bra har knappt mailat på något senaste dagarna. Men jag tänker fan inte ge upp. Vill typ flytta dit nu men skulle bli skyldig csn massa pengar så skippar det. Inte långt kvar iofs, 6 veckor till jag åker hem sen är det schweiz i 3 veckor sen blir det gbg någon vecka sen åre i 5 dagar under ekonomveckan. Längtar dit tyvärr, blir svårt att uppskatta sista tiden här då :) men försöker hitta på så mycekt som möjligt.

 

Edit: delade upp det lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Been there done that.:-( Mycket kärlek till den smånya funktionen som gör att man iaf kan backa tillbaka till inlägget om man råkar klicka på en länk.

 

Ja men dina halvlånga inlägg är fortfarande trippla min size ;)

 

Edit: Glömde posta musiken den hår låten igen också

Den är sick nice, men knappast ny för någon hoppas jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer bra på cg idag, 2 tablat hu en timma och plussade typ 3 inköp. Kör NL100, fungerar rätt bra. +5 BI tror jag sen igår, då jag vann typ 1 under väldigt kort speltid.

Känns skönt att vinna lite igen, har backat eller spelat BE nästan varje gång jag spelat sen dagen efter klonken typ.

 

Ikväll blire hemma fest med livespelning av Bushwalla(

), ska bli fett. Siktar på typ 5-6 öl ikväll så jag håller mig hyffsat fräsh. Det är hos bandet som jag postat någon gång tidigare tror jag. Om jag inte gjort det så: En av de två sångarna i bandet Mates of Mine går i min klass, dom har riktigt soft musik faktist. http://www.myspace.com/matesofmine.

 

Mål för morgondagen. (1)Inte en enda hand poker innan jag gått utan för lägenheten.(2) Tvätta. (2½)Läsa 1 timma av skönlitteraturen under tvättning. (3) Läsa grammatik i 1 timma.

 

Edit: fan vad slaskigt jag börjat skriva. Eller alltså jag har ju aldrig varit bra men nu är det ju inte ens sammanhängande. Orkar inte göra nått åt det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tvätt idag men har städat i huset och har handlat. Spelade ingen poker innan dess heller. Så godkännd dag iaf, spelar lite HU på party innan jag ska börja laga middag då köket är upptaget. Hade bara 70 dollars och satte mig på ett hu bord mot en full stack, tror fan jag blir sämre på poker av att spela den här killen. Han är ruskigt dålig, har checkat ner två näst nöt stegar i poss på river. Men han springer bra så har torskat ner till 30 nu, funtar på o skeppa in pengar och ta hans inköp men känns som att jag kan tilta om det inte går vägen. Så skippar nog det :)

Startar upp vid 8 tror jag med daily eighty :)

 

Längtar lite till min fried noodles.

 

Haha medan jag skriver så mintrebetar han pre med 52s :)

 

Edit:

Hade jag varit lite rikare så hade det här ju varit nöten..

http://www.blocket.se/goteborg/Frasch_3_a_med_utsikt_over_Linnegatan_24560388.htm?ca=15&w=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade upp 7(engelsk tid) istället, var klar med middagen så satte igång fyra turrar. Här är imo en rätt intressant hand. Har spelat rätt många händer och precis handen innan så vann jag en stor pot mot shortien utan showdown. Tror han steamar lite med sin raise och jag tror att random donk också kan ha det i tankarna. + KO pengar!

 

Full Tilt Poker Game #15882653680: FTOPS Event #8 (109217420), Table 344 - 25/50 - No Limit Hold'em - 14:42:18 ET - 2009/11/08

Seat 2: bankrollme87 (7,465)

Seat 3: Kempilicious (8,300)

Seat 4: DNA2RNA (1,680)

Seat 5: RandomDonk (7,990)

Seat 6: Kaskanter (4,565)

Kaskanter posts the small blind of 25

bankrollme87 posts the big blind of 50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Queen of DiamondsAce of Clubs

Kempilicious raises to 150

DNA2RNA raises to 450

RandomDonk has 15 seconds left to act

RandomDonk raises to 1,680

Kaskanter folds

bankrollme87 folds

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious has requested TIME

Kempilicious ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en AQo i problem.

 

Full Tilt Poker Game #15883195980: FTOPS Event #8 (109217420), Table 344 - 30/60 - No Limit Hold'em - 15:06:44 ET - 2009/11/08

Seat 1: betembo9 (4,090)

Seat 2: bankrollme87 (6,100)

Seat 3: Kempilicious (9,675)

Seat 4: DNA2RNA (1,505)

Seat 5: RandomDonk (10,820)

Seat 6: Kaskanter (2,810)

Kaskanter posts the small blind of 30

betembo9 posts the big blind of 60

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Queen of HeartsAce of Spades

bankrollme87 has 15 seconds left to act

bankrollme87 folds

Kempilicious raises to 180

DNA2RNA raises to 1,505, and is all in

RandomDonk has 15 seconds left to act

RandomDonk folds

Kaskanter raises to 2,810, and is all in

betembo9 has 15 seconds left to act

betembo9 folds

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffar bort min avg stack i en helt okej spot tror jag. Sedan stjäl jag och sedan bustar jag på detta viset. Trist. Det här är sista whinet i den här dbn närmsta 10 inläggen.

 

Full Tilt Poker Game #15886108588: FTOPS Event #8 (109217420), Table 344 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 17:09:13 ET - 2009/11/08

Seat 1: betembo9 (6,003)

Seat 2: alimoche (32,051)

Seat 3: Kempilicious (9,622)

Seat 4: Adrian900123 (38,244)

Seat 5: RandomDonk (22,500)

Seat 6: onecasqueiro (5,335)

betembo9 antes 50

alimoche antes 50

Kempilicious antes 50

Adrian900123 antes 50

RandomDonk antes 50

onecasqueiro antes 50

Kempilicious posts the small blind of 200

Adrian900123 posts the big blind of 400

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Queen of HeartsKing of Spades

RandomDonk folds

onecasqueiro has 15 seconds left to act

onecasqueiro raises to 5,285, and is all in

betembo9 folds

alimoche folds

Kempilicious raises to 9,572, and is all in

Adrian900123 has 15 seconds left to act

Adrian900123 folds

Kempilicious shows Queen of HeartsKing of Spades

onecasqueiro shows Queen of DiamondsJack of Hearts

Uncalled bet of 4,287 returned to Kempilicious

*** FLOP *** 5 of ClubsJack of Spades3 of Clubs

*** TURN *** 5 of ClubsJack of Spades3 of Clubs10 of Hearts

*** RIVER *** 5 of ClubsJack of Spades3 of Clubs10 of Hearts3 of Diamonds

Kempilicious shows a pair of Threes

onecasqueiro shows two pair, Jacks and Threes

Kempilicious: ASIFHIOASBFASIFB

onecasqueiro wins the pot (11,270) with two pair, Jacks and Threes

*** SUMMARY ***

Total pot 11,270 | Rake 0

Board: 5 of ClubsJack of Spades3 of Clubs10 of Hearts3 of Diamonds

Seat 1: betembo9 folded before the Flop

Seat 2: alimoche (button) folded before the Flop

Seat 3: Kempilicious (small blind) showed Queen of HeartsKing of Spades and lost with a pair of Threes

Seat 4: Adrian900123 (big blind) folded before the Flop

Seat 5: RandomDonk folded before the Flop

Seat 6: onecasqueiro showed Queen of DiamondsJack of Hearts and won (11,270) with two pair, Jacks and Threes

 

Full Tilt Poker Game #15886144214: FTOPS Event #8 (109217420), Table 344 - 200/400 Ante 50 - No Limit Hold'em - 17:10:44 ET - 2009/11/08

Seat 1: betembo9 (5,903)

Seat 2: alimoche (30,751)

Seat 3: Kempilicious (4,237)

Seat 4: Adrian900123 (37,544)

Seat 5: RandomDonk (22,000)

Seat 6: onecasqueiro (13,320)

betembo9 antes 50

alimoche antes 50

Kempilicious antes 50

Adrian900123 antes 50

RandomDonk antes 50

onecasqueiro antes 50

RandomDonk posts the small blind of 200

onecasqueiro posts the big blind of 400

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Jack of DiamondsKing of Diamonds

betembo9 folds

alimoche folds

Kempilicious raises to 4,187, and is all in

Adrian900123 folds

RandomDonk has 15 seconds left to act

RandomDonk raises to 21,950, and is all in

onecasqueiro folds

RandomDonk shows 8 of Clubs8 of Spades

Kempilicious shows Jack of DiamondsKing of Diamonds

Uncalled bet of 17,763 returned to RandomDonk

*** FLOP *** Jack of Spades9 of Clubs7 of Diamonds

*** TURN *** Jack of Spades9 of Clubs7 of DiamondsKing of Clubs

*** RIVER *** Jack of Spades9 of Clubs7 of DiamondsKing of Clubs10 of Spades

RandomDonk shows a straight, Jack high

Kempilicious shows two pair, Kings and Jacks

RandomDonk wins the pot (9,074) with a straight, Jack high

*** SUMMARY ***

Total pot 9,074 | Rake 0

Board: Jack of Spades9 of Clubs7 of DiamondsKing of Clubs10 of Spades

Seat 1: betembo9 folded before the Flop

Seat 2: alimoche folded before the Flop

Seat 3: Kempilicious showed Jack of DiamondsKing of Diamonds and lost with two pair, Kings and Jacks

Seat 4: Adrian900123 (button) folded before the Flop

Seat 5: RandomDonk (small blind) showed 8 of Clubs8 of Spades and won (9,074) with a straight, Jack high

Seat 6: onecasqueiro (big blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justja, glömde säga. Vann tillslut dryga inköpet i NL100 hun mot superfisken, när han väl tröttnade på att folda allt så hittade jag obv händer :) slutade på 230 dulls men spelade en 55 dollars turbo där också. Tror jag ska börja spela lite HU, tar så mycket kortare tid och när man känner att man spelar dåligt kan man kliva.

 

typ tyngsta låten från ett tungt album :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slänger båda AQ i mucken utan att må dåligt över det, om jag ska vara ärlig tycker jag de inte är speciellt marginella men jag skulle kunna vara bakom flötet (inte första gången isf:-P).

 

Okej, ja nej jag tror jag överskattar både 6max och AQ (och AK) pre. Och TY för svaret, blivit lite ensamt på den här sidan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entablar NL100 hu på ftp nu. Kanske stänger ner snart blev raped av ena killen jag börja spela mot, men dubblat mot han jag kör nu så är typ even just nu.

Medan jag skrev inlägget så stackade jag honom igen så plus dryga hundringen dollars.

 

 

Köpte en kamera nyss :) en http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d5000/index.htm . Är typ helt rookie på kameror men frågade två kompisar som är insatta hobby fotografer, och dom sa att det var en bra kamera. Köpte med 18-55 och 55-200 objektiv, vet att det kan bli drygt att byta objektiv men 2k billigare än det som satt ihop så fick bli det. Gick på 750£ med väska och minneskort, det paketet hade kostat typ dryga 10k i sverige så är nöjd iaf. Hoppas bara att jag får kameran innan jag åker till Sverige, åker natten till fredag och dom sa 24-48h så ska ju funka, annars får jag väl klaga och få den veckan efter.

 

Funderade på att sätta igång några turrar men tror jag skippar det och pausar CGt snart och kör lite till senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...