Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013


mr-flow

Recommended Posts

Ah blev en creamtea med 4 tjejer, vilket var mycket trevligt. Dom upplyste mig även om några av mina bravader från igår! Var inte så farligt men alltid pinsamt när inte har en aning och dom säger typ "ja och så när du köpte den bla bla spillde över hela tröjan bla bla bla" och man sitter där och bara försöker komma ihåg nått utav det. :)

 

Ahwell, nu ska jag bakisbajsa top3 saker att göra dagen efter, tror även jag ska laga lite tortellini och sedan kanske jag smäller upp några få bord. Tror jag bara startar med typ 4-5 turneringar på en gång och när jag vunnit dom så pluggar jag lite. Livet handlar om att prioritera :)

 

 

Gl med söndagsgrindandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Godmorgon!

Gör iordning mig för skola nu lite snabbt. Hatar verkligen att gå upp på morgonen. Inte för att jag hatar livet, bara för att jag alltid är trött.

Igår minicashade jag 2 / 6-8 turrar. Behöver inte säga mer än att jag blev hånad i chatten av http://officialpokerrankings.com/fulltiltpoker/MUCKCITI/poker/results/09FF468E847A4CE6BF6AC86FEBC570EF.html?t=2. Tror att mitt spel är halvstandard, shortstack stoppar in dryga 5k på 3/600 + ante jag Isopushar ATo från CO med med typ 27k. Sitter 2 som täcker mig kvar att agera.

 

Åker till sverige inatt, ska bli väldigt nice att träffa flickvännen.

 

Aja dusch, skola nu!

Ciaoo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner så här, inledde dagboken bra men har gått ner lite i nivå. Blivit lite för mycket pokerhänder och resultat.

 

Jag är just nu i gbg, ligger naken i flickvännens säng (hidden). Hon är på lektion på handels och jag chillar här hemma. Hon bor med 3 andra i en 5a 30 meter från avenyn den sjuka jäkeln. Jävligt nice, så vi hängde här ett gäng igår och käkade pastasallad och drack lite GT's och Pimm's vi letade oss senare ut på stan men fattiga studenter som vi :) är så tog vi oss hem igen och hjälpte lite till (tror jag iaf) så att min killkompis som bor här fick till det.

 

Justja, jag åkte hit måndagsnatt, fyfan vilken resa. Jag åkte från Brighton 01:00 med buss och fick väl typ 2½ timma sömn eller nått och sedan var jag på Stansted i 2½ timma och stöter på en av min brorsas gbg kompisar på väg till gaten så vi snackar hela flygresan. Summasumarum, jag sov 2½ timma på en buss, tur att man iaf hade rutinen att ha med sig en kudde.

 

Ikväll blir det middag med brorsan och hans tjej och med min tjej. Parmiddag :roll: . Ska bli nice, vi ska käka på någon resturang som brorsan kollat upp.

 

Åker hem till Uppsala imorgon och ska käka middag med några kompisar då 2 av mina bästa polare åker till central och sydamerika i 7 månader och i december åker 3 i 4 månader. Sedan högskoleprov på lördag efter det blir det middag med familjen och sedan inflyttningsfest på kvällen. Även fast det blir trist att åka ifrån tjejen så har jag ju iaf nått att göra när jag kommer hem :)

 

Nu,

Bakisbajs och frukost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf sluta posta inlägg naken. gl med bakisbajsandet

 

Tackar så mycket, kallingar och morgonrock funkar?

 

Bink! lycka till och grattis till DE i stort efterskott, svår å vinna ju :D

 

Tack så mycket. Tjaa lite flax hade man, antesvante och sumpas (i samma mening?), släng er i väggen.

 

Hade velat göra en lång update nu. Men tror inte jag pallar just nu. Har inte skrivit en uppsats osm ska lämnas på plats i england imorgon innan 10. Landar 13:15. Hmm...

 

Jag har börjat fundera över min flytt till gbg. Har bara 7 månader i bostadskö i SGS, krävs ju typ 30 minst. Om jag skulle vilja köpa en lägenhet, måste jag skriva den då på pappa eftersom jag inte har någon fast inkomst och så? Ifall jag köper en för 800K, och säg 100k av det pröjsar jag själv. Vad betalar man typ i månaden? Är det sjukt i huvudet att köpa en i gbg för 800 utan att ha fast inkomst och typ 150k att röra sig med?

 

Lite tankar skulle vara nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte orken att skriva ett långt inlägg ikväll heller. Men någon gång framöver kommer det någon update.

Kort:

Är i brighton igen. 2500 för en biljett hit :/.

Det är rätt trist med distans förhållande. Är jävligt sugen på att flytta till gbg.

Senaste dagarnas spel har bestått av att hitnrunna HU på SVS bara för slöspelandet och triss på svs.se. NICE :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippade plugg och dexter så länge. Slängde upp några bord och får se hur länge jag spelar, jag kände för spel när jag stod och slängde ihop middagen. Balsamvinäger är förövrigt bästa köpet på länge.

 

 

KOM GÄRNA MED MUSIKTIPS

 

 

Här är dagens, väldigt skön musik hela det albumet, finns på spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ey Citizen Cope. Då känner du säkert sen innan till Sideways och Sons gonna rise.

 

Japp det gör jag! Bra skit, även Let the drummer kick är obv vääldigt bra.

 

Och kvällen blev så här:

Jag spillde thé över tagnentbordet så datorn sluta funka. Gick messade obv på en gång mina kursare som skulle dricka öl och lämnade mina turrar igång, kom hem nu och är ute ur dom så klart :) men +livsev att gå ut helt klart än att sitta och stressa sig över att datorn inte kommer igång.

 

Nu funkar den på grund av att jag är evigt rungood. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha min flickvän ringde nyss ifrån sverige och var superfull. Brukar mestadels vara jag som är det, så det är rätt kul hon är det :).

 

Jag har suttit och surfat runt lite på lägenheter i gbg i dagarna, börjar fundera på att flytta dit redan nu typ och skita i den här kursen men lär väl inte bli så.

 

Poker på senaste har väl i princip stått still bluffat bort mig i stora potter när det väl börjar närma sig itm i de få turneringar jag spelat. Borde spela lite mer turneringar. En sak jag verkligen måste få bukt med är hur stort inflytande poker har över mitt psyke, kan verkligen ifrågasätta mycket saker när jag satt mig en kväll och spelat poker och backat och kanske spelat dåligt dessutom. Tror jag ska sätta upp som mål att spela när jag verkligen känner mig på top allmänt och tänka ut något jag tycker är väldigt positivt för tillfället och om grinden går dåligt tänka på det som är bra. Blir bara negativt att spela och tänka på hur det går, som turneringsspelare är man alldeles för sällan nöjd med sin kväll.

 

Fick 35 fel på högskoleprovet vilket förra året hade gett 1.4 1 poäng ifrån 1.5 så får se vart det landar. Är rätt så nöjd med resultatet men känns som jag kan prestera bättre på i stort sett alla ämnen, har lätt kapaciteten till 10 rätt mer rakt av. Men en förbättring från tidigare så är nöjd.

 

Imorn är det halloween här får se vad vi hittar på då, tror det blir någon form av klassfest. Förhoppningsvis lite annat folk också, finns dock även folk i klassen jag gärna skulle lära känna mer så får väl passa på. Efter festen imorn har jag funderat rätt rejält på en längre vit period, kanske uppemot en månad men tror inte jag vill misära hösten så mycket. Får se vad jag känner på söndag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Hoffmaestro, det var som fan trodde inte d var så stora. Spec inte nått över till Brighton, för d var Brighton?

 

Hela The Storm albumet är suuuper.

 

 

Edit. Hmm den låten var med i min spotifylista.

 

Det var brighton alldeles riktigt.

Hoffmaestro upptäktes för ca 2 år sen via stockholm boogie! vääldigt bra band, finns ju typ inte en dålig låt på det albumet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här söndagen kommer ju iaf inte gå till historien som den mest rungoodiga. Trist att supervärdet på bordet hittade tvåoutarn i 2.5avg pot han satt själv med trippla avg innan, hade ju kunnat sluta väldigt bra om den fått stå, tidigare innan i samma turre var föresten daily eighty så torskade jag qq mot 98o som limpsynade pre och fick in halva stacken på 943 bord typ och prickar 8an.

 

 

Slutwhineat.

 

Är inte så jättetveksam på mitt spel för tillfället direkt, inte direkt svårt att fatta att man är vinnande när man ser dom är superstjärnornas spel. Men håller mig till top 75$ BI tror jag. Slaskade iväg ett WU tyvärr.

 

Ska in på 4e säsongen entourage, började kolla i torsdags men missade halva 2an för ag missklickade på säsongerna och titta, vill ju inte sluta då. den 4e är på väg ner nu.

 

Utgång igår som slutade vid 5tiden efter ett najs fyllekäk på BK, angus bacon and cheese vilken burgare alltså. Gillar inte annars bks burgare så värst tycker de brukar vara torra o så men den är riktigt nice, pommesen är ju också bäst på bk.

Utgången: var helt okej fullt och stod på dansgolvet sista 3 timmarna typ, jävligt kul faktist känner inte att jag behöver breaka mitt drickande kanske senare i november eller så skippar jag det helt. Behöver dra ner lite på drickandet bara.

 

Var nog i mitt esse igår när den här låten kom på någon gång vid 3 tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara pokerspelare som mår bättre på måndagar än vad de gör på söndagar.

 

Hursomhelst, det här ska väl inte vara så svårt att vinna 2 händer som följer varandra, sa jag att jag var run good?

 

PokerStars Game #34839437906: Tournament #209010571, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2009/11/02 22:22:32 CET [2009/11/02 16:22:32 ET]

Table '209010571 148' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Soitanai (1345 in chips)

Seat 2: 123davi (6050 in chips)

Seat 3: Kempish (5775 in chips)

Seat 4: Bboyy (2443 in chips)

Seat 5: kbza08 (13164 in chips)

Seat 6: Peejter (1615 in chips)

Seat 7: JMaster130 (5810 in chips)

Seat 8: -kingkcaz- (9879 in chips)

Seat 9: Badi One (9917 in chips)

123davi: posts small blind 75

Kempish: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish King of DiamondsKing of Hearts

Bboyy: folds

kbza08: raises 300 to 450

Peejter: folds

JMaster130: folds

-kingkcaz-: folds

Badi One: calls 450

Soitanai: raises 895 to 1345 and is all-in

123davi: folds

Kempish: raises 4430 to 5775 and is all-in

kbza08: folds

Badi One: folds

Uncalled bet (4430) returned to Kempish

*** FLOP *** 6 of Hearts7 of Diamonds3 of Spades

*** TURN *** 6 of Hearts7 of Diamonds3 of Spades8 of Spades

*** RIVER *** 6 of Hearts7 of Diamonds3 of Spades8 of Spades2 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Kempish: shows King of DiamondsKing of Hearts (a pair of Kings)

Soitanai: shows Queen of DiamondsAce of Diamonds (high card Ace)

Kempish collected 3665 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3665 | Rake 0

Board 6 of Hearts7 of Diamonds3 of Spades8 of Spades2 of Spades

Seat 1: Soitanai (button) showed Queen of DiamondsAce of Diamonds and lost with high card Ace

Seat 2: 123davi (small blind) folded before Flop

Seat 3: Kempish (big blind) showed King of DiamondsKing of Hearts and won (3665) with a pair of Kings

Seat 4: Bboyy folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: kbza08 folded before Flop

Seat 6: Peejter folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: JMaster130 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: -kingkcaz- folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Badi One folded before Flop

 

PokerStars Game #34839479099: Tournament #209010571, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2009/11/02 22:23:21 CET [2009/11/02 16:23:21 ET]

Table '209010571 148' 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: 123davi (5975 in chips)

Seat 3: Kempish (8095 in chips)

Seat 4: Bboyy (2443 in chips)

Seat 5: kbza08 (12714 in chips)

Seat 6: Peejter (1615 in chips)

Seat 7: JMaster130 (5810 in chips)

Seat 8: -kingkcaz- (9879 in chips)

Seat 9: Badi One (9467 in chips)

Kempish: posts small blind 75

Bboyy: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish King of ClubsKing of Spades

gilrubio123 is connected

kbza08: raises 300 to 450

Peejter: folds

JMaster130: folds

-kingkcaz-: calls 450

Badi One: folds

123davi: calls 450

Kempish: raises 1100 to 1550

Bboyy: folds

kbza08: raises 11164 to 12714 and is all-in

-kingkcaz-: folds

123davi: folds

Kempish: calls 6545 and is all-in

Uncalled bet (4619) returned to kbza08

*** FLOP *** 9 of DiamondsQueen of Hearts2 of Hearts

*** TURN *** 9 of DiamondsQueen of Hearts2 of Hearts4 of Hearts

*** RIVER *** 9 of DiamondsQueen of Hearts2 of Hearts4 of Hearts8 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Kempish: shows King of ClubsKing of Spades (a pair of Kings)

kbza08: shows Ace of Clubs5 of Clubs (high card Ace)

Kempish collected 17240 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 17240 | Rake 0

Board 9 of DiamondsQueen of Hearts2 of Hearts4 of Hearts8 of Clubs

Seat 2: 123davi (button) folded before Flop

Seat 3: Kempish (small blind) showed King of ClubsKing of Spades and won (17240) with a pair of Kings

Seat 4: Bboyy (big blind) folded before Flop

Seat 5: kbza08 showed Ace of Clubs5 of Clubs and lost with high card Ace

Seat 6: Peejter folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: JMaster130 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: -kingkcaz- folded before Flop

Seat 9: Badi One folded before Flop (didn't bet)

 

 

 

Tack för låttipset osynlig, skön låt lite annorlunda men bra om man är på rätt humör.

 

Samma humör imo

 

Och för er som spelat sönder första,

 

[Youtube]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jinxad :)

 

PokerStars Game #34839869197: Tournament #209010571, $50+$5 USD Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2009/11/02 22:31:19 CET [2009/11/02 16:31:19 ET]

Table '209010571 148' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: gilrubio123 (8866 in chips)

Seat 2: 123davi (5225 in chips)

Seat 3: Kempish (17040 in chips)

Seat 4: Bboyy (2056 in chips)

Seat 5: kbza08 (6361 in chips)

Seat 6: Peejter (1465 in chips)

Seat 7: JMaster130 (5410 in chips)

Seat 8: -kingkcaz- (8574 in chips)

Seat 9: Badi One (9567 in chips)

Kempish: posts small blind 100

Bboyy: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempish Ace of HeartsKing of Diamonds

kbza08: folds

Peejter: folds

JMaster130: folds

-kingkcaz-: folds

Badi One: raises 800 to 1000

gilrubio123: folds

123davi: folds

Kempish: raises 16040 to 17040 and is all-in

Bboyy: folds

Badi One: calls 8567 and is all-in

Uncalled bet (7473) returned to Kempish

*** FLOP *** Queen of Clubs2 of DiamondsQueen of Hearts

*** TURN *** Queen of Clubs2 of DiamondsQueen of HeartsAce of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Clubs2 of DiamondsQueen of HeartsAce of DiamondsJack of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Kempish: shows Ace of HeartsKing of Diamonds (two pair, Aces and Queens)

Badi One: shows Jack of SpadesJack of Hearts (a full house, Jacks full of Queens)

Badi One collected 19334 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 19334 | Rake 0

Board Queen of Clubs2 of DiamondsQueen of HeartsAce of DiamondsJack of Diamonds

Seat 1: gilrubio123 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: 123davi (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Kempish (small blind) showed Ace of HeartsKing of Diamonds and lost with two pair, Aces and Queens

Seat 4: Bboyy (big blind) folded before Flop

Seat 5: kbza08 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Peejter folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: JMaster130 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: -kingkcaz- folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Badi One showed Jack of SpadesJack of Hearts and won (19334) with a full house, Jacks full of Queens

 

 

hans std raise verkar vara 1000 på 100/200 för cl btw, fast typ 1.3k spelare kvar eller nått :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...