bigdwarf Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 FI spelar 25/22 och är solid ***** Hand History for Game 1136406728 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Thursday, October 8, 14:38:41 ET 2009 Table Eva Turbo 1 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 4 Seat 2: Mr_Lee10 ( $1975 ) Seat 3: HERO ( $2283.7 ) Seat 4: Leimon ( $879.08 ) Seat 5: Ankan1970 ( $973.91 ) Mr_Lee10 posts small blind [$5]. HERO posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] Leimon folds. Ankan1970 calls [$10]. Mr_Lee10 raises [$35]. HERO raises [$130]. Ankan1970 folds. Mr_Lee10 calls [$100]. ** Dealing Flop ** [ , , ] Mr_Lee10 checks. HERO checks. ** Dealing Turn ** [ ] Mr_Lee10 checks. HERO bets [$200]. Mr_Lee10 raises [$590]. HERO calls [$390]. ** Dealing River ** [ ] Mr_Lee10 is all-In [$1245] HERO ? Citera
Poque Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Jag gillar syn och wp tror jag. känns som att han följer upp sin turn raise med all in på river ofta om han bluffa på turn. Citera
Love2Tilt Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Jag hade nog valt fold på river, dock jag hade betat flop, och utvärderat igen på turn beroende på hans val av linje. Citera
henjon Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Jag gillar syn och wp tror jag. känns som att han följer upp sin turn raise med all in på river ofta om han bluffa på turn. Om nu fi är "solid" enligt read: Exakt vilka händer i fi:s synrange på trebet pf och ur position slår hero här? Vad i hans linje talar mer för bluff än för en solid hand. Hero får väl ganska precis 2 mot 1 för syn. Skulle han ha bästa handen här mer än en gång av tre mot en solid spelare på denna bräda? Citera
henjon Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Vad lirar du själv med för stats? Har fi sätt dig göra lösa spel och trebetsbluffar vid flera tillfällen? Citera
bigdwarf Postad 9 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Vad lirar du själv med för stats? Har fi sätt dig göra lösa spel och trebetsbluffar vid flera tillfällen? 24/18 och 5% 3bet cirkus Citera
henjon Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 24/18 och 5% 3bet cirkus Återigen givet att fi är solid vilket i min värld omfattar att ha åtminstone hygglig koll på dig: Då borde han allraminst ge dig credit för typ det du faktiskt har. Han borde sätta dig på en range på ungefär JJ+ och AK. Det betyder att det finns tre tänkbara set i din range (okej du checkar bakom honom på flopp vilket kanske minskar den tron) och att du kommer att sitta med dessa många gånger. Dessa kommer du inte att lägga mot ett blufförsök. Kanske kan han få dig att lägga KK eller AK. Det är ju i så fall väldigt kallt spelat. Men är han verkligen beredd efter att ha sett din linje på att sätta hela sin stack på spel på att du INTE sitter med set? Och återigen: Vad är hans egen tänkbara range här? Vilket rimligt handurval slår du utom en ren bluff? Kommer en solid spelare att välja en blufflinje så ofta att en syn betalar sig i det här läget? Citera
cobb89 Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Jag hade nog valt fold på river, dock jag hade betat flop, och utvärderat igen på turn beroende på hans val av linje. vad gör du om du blir raisad på flop? Citera
Trillske Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 En av de viktigare grejerna här är vilken typ av händer han synar med preflop. För det varierar fantastiskt mycket mellan spelare som vid första anblick ser bra ut, och vilka som faktiskt är det. Har ju liksom inte einstein-nivåer av tänk på /10:-, så brukar vara ganska rätt fram hur folk funkar OOP deep. 25/22 är iof en liten hint egentligen, mer räcker inte riktigt. Tänker inte höfta något själv för mina reads har varit spegelvända i en månad. Citera
kingsofcards Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Tror jag föredrar att beta flopp och syna eventuell raise för att utvärdera turn.. Fortsätter han panga på där så har jag inget emot varken fold eller syn på de turnkortet.. Som spelat lutar jag åt fold. Citera
Dead-Inside Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Betta flopp, folda turn, folda river. Tror jag. Citera
calzer Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Tycker inte check flop är fel, det är väl inte standard men det skadar inte att göra ibland som omväxling. Sen säger du att han är solid, då säger jag fold på river. Citera
henjon Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Ett gott skäl att checka bakom på floppen är väl att försöka hålla nere pottstorleken i en mycket svårbedömd hand där vi inte kan vika oss utan vidare, men också måste räkna med att vi ligger efter en stor del av hans troliga range. Citera
jkkman Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 tror check flop kan vara rätt bra. folda nu och wp imo. Citera
Joeduck Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Med solid menas riktigt tight? Isåfall kan jag tänka mig att check/folda river. Annars foldar jag river lika ofta som jag checkar den floppen, men ändå p.ga missklick kommer dit. Dvs knappast troligt. Citera
Trillske Postad 9 Oktober , 2009 Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Eftersom jag faktiskt inte är back ikväll vågar jag ge min syn, och den är att mr_Lee10 inte sållar sig till skaran som gillar sc och grejer där, alltså bör han hittat färgen någonstans mellan [sällan] och [aldrig] om ni inte har mongolid historik. Istället har han överdrivet mycket pockets i sin range och eftersom han heller inte verkar vara snubben som dras med allt för mycket kreativitet (snällt ord för FPS) är det meningen att hans pocket ska ha träffat när han höjer dig på turn, för du ser ju inte direkt tom ut. River bör ju bli fold iaf. Elakt nog är antagligen till och med turn marginel, men skulle ju kännas bedrövlig att slänga. c/c c/c c/c? Citera
FiSherman63 Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 sen när blev det otufft att hjältesyna? Är det inte precis såhär 5/10-regfiskar på SvS bluffar bort sin stack? Jag frågar bara, för jag har ingen erfarenhet av sajten/nivån själv. Och åt andra hållet, vilka värdehänder spelar han såhär? Jag hittar inte många alls, men jag kanske underskattar nivån? (fan tro't...) Citera
bigdwarf Postad 10 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2009 kan ju inte vinna om jag foldar så jag synade....77 hade han, ville bara kika tankar från andra. Citera
Joeduck Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 wp i guess. Trodde nästan att du skulle syna. Varför annars checka flop. Citera
Starfitter Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 gråter lite och viker. Definitivt en herocall om du synar ner honom, känns dock lal att syna turn om vi tänker vika blanka river men antar du får göra det ändå. edit: Finns det att få in det på turn btw? Citera
kravmärkt Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 tror check flop kan vara rätt bra. folda nu och wp imo. håller med Citera
denario Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 känns annars som ett läge där han kan bluffa dig .. men det är väl troligare att han har en hand som slår dig. wp. Citera
henjon Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 "solid" spelare Här finns både färger, stegar, trissar, höga tvåpar och par i din troliga range och han försöker bluffa bort dig med ett par i sjuor... Såvida han inte hade read på dig som weaktight så borde du nog ändra dina spelarnotes på honom. Mongospel IMO. Inte fan kan man väl vara en stabilt vinnande spelare om man kör såna här bluffar regelbundet? Grattis till en fin pott hursomhelst :mrgreen: Citera
Trillske Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 kan ju inte vinna om jag foldar så jag synade....77 hade han, ville bara kika tankar från andra.Thus c/c c/c c/c som sagt. Dock vara han väl då lite kreativare än jag trodde. Citera
Recommended Posts