Gå till innehåll

Bra eller dålig syn?


Lano

Recommended Posts

Spelade en 6 dollars sit n go med 18 spelare när denna hand utspelas.

 

 

PokerStars Game #33655722720: Tournament #201036077, $6.00+$0.50 USD Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2009/10/05 12:15:57 CET [2009/10/05 6:15:57 ET]

Table '201036077 1' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: daddycool47 (3145 in chips)

Seat 3: 1sweetness1 (1215 in chips) is sitting out

Seat 4: Timytt333888 (3045 in chips)

Seat 5: jeanric (475 in chips)

Seat 6: onlyone2005 (1395 in chips)

Seat 8: Hero (2785 in chips)

Seat 9: PiRaToS14 (1440 in chips)

Hero: posts small blind 50

PiRaToS14: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 4 of Spades5 of Spades

daddycool47: folds

1sweetness1: folds

Timytt333888: raises 100 to 200

jeanric: folds

onlyone2005: folds

Hero: calls 150

PiRaToS14: folds

*** FLOP *** 6 of SpadesJack of Clubs7 of Spades

1sweetness1 is connected

1sweetness1 has returned

Hero: checks

Timytt333888: bets 400

Hero: calls 400

*** TURN *** 6 of SpadesJack of Clubs7 of Spades2 of Hearts

Hero: checks

Timytt333888: bets 2445 and is all-in

Hero: calls 2185 and is all-in

Uncalled bet (260) returned to Timytt333888

*** RIVER *** 6 of SpadesJack of Clubs7 of Spades2 of Hearts2 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows 4 of Spades5 of Spades (a flush, Seven high)

Timytt333888: shows Queen of ClubsQueen of Diamonds (two pair, Queens and Deuces)

Hero collected 5670 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 5670 | Rake 0

Board 6 of SpadesJack of Clubs7 of Spades2 of Hearts2 of Spades

Seat 1: daddycool47 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: 1sweetness1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Timytt333888 showed Queen of ClubsQueen of Diamonds and lost with two pair, Queens and Deuces

Seat 5: jeanric folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: onlyone2005 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Hero (small blind) showed 4 of Spades5 of Spades and won (5670) with a flush, Seven high

Seat 9: PiRaToS14 (big blind) folded before Flop

 

 

funderade länge om vad som var bäst... nu gick det ju bra, men hade jag oddsen på min sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre:

Fold (små stackar, halvdan hand, ur position)

 

Om du väl ser flop:

Var aggro. Betta ut+syna all-in eller kör C/R all-in flop, monsterträff och du ligger bra till mot det mesta om du får syn. C/R att föredra om FI är trolig att köra CB.

 

Om du bara synat flop eller får syn om du bettat ut flopp:

Check-fold turn eller push direkt och hitta fold equity mot händer som missat eller är svaga men ändå leder mot dig, typ Ax, låga pocket, andra drag etc.

 

 

 

Som spelat tycker jag du spelar fel alla gator ;)

(men jag spelar ifs aldrig SnG heller ...:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre:

Fold (små stackar, halvdan hand, ur position)

 

Om du väl ser flop:

Var aggro. Betta ut+syna all-in eller kör C/R all-in flop, monsterträff och du ligger bra till mot det mesta om du får syn. C/R att föredra om FI är trolig att köra CB.

 

Om du bara synat flop eller får syn om du bettat ut flopp:

Check-fold turn eller push direkt och hitta fold equity mot händer som missat eller är svaga men ändå leder mot dig, typ Ax, låga pocket, andra drag etc.

 

 

 

Som spelat tycker jag du spelar fel alla gator ;)

(men jag spelar ifs aldrig SnG heller ...:))

 

 

Det finns lite kvar att lära :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv väldigt mycket SNGs och jag är rätt övertygad om att C/R-allin på flop är riktigt dåligt. Varför skall vi riskera hela våran stack så tidigt på en slantsingling(vet att det inte riktigt blir det med FE, men för enkelhetens skull så säger vi de)?

 

Låt nissarna slå ut sig själva istället och börja singla när blindsen gör att det är värt de....

 

Jag hade foldat pre, men om jag hade kommit till flop så hade jag synat och sen kastat på turn mot en allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missa att det va SnG.

Fold pre är väl att föredra som redan pålatas men som handen utspelats bör det väl inte vara så dåligt att få in det med C/R på flopp för vi kan ju knappast få en så mkt bättre bräda?

 

Men är väl dumt att chansa med ett 50/50-läge när vi faktiskt sitter med en rätt bra stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är långt ifrån ett 50/50 läge. Vi slår hans synrange och har massor av fe, allt utom crai på flop är dåligt när han nu bettar tillräckligt mycket för att få in en hel del i potten och göra att våra synodds inte blir alltför bra för att föredra syn framför cr.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är väl dumt att chansa med ett 50/50-läge när vi faktiskt sitter med en rätt bra stack?

 

Board: 6s Jc 7s

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.030% 58.03% 00.00% 89621 0.00 { 5s4s }

Hand 1: 41.970% 41.97% 00.00% 64819 0.00 { 77+, A7s+, KJs+, QJs, JTs, ATo+, KJo+, QJo }

 

2585/(50+100+200+150+400+2585+2585=)6070 = 0,43 > 43%

 

Kan ju inte va så dåligt att få in det då vi har 58% equity på den brädan på floppen och måste vinna över 43% av gångerna (om jag inte räknat eller tänkt fel)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte va så dåligt att få in det då vi har 58% equity på den brädan på floppen och måste vinna över 43% av gångerna (om jag inte räknat eller tänkt fel)?

 

Nej allt ser helt rätt ut och ni har helt rätt. Kändes spontant väldigt fel bara iom att det var så tidigt...

 

Hade säkert spelat så 70-75% av gångerna(är en aggrotomte), men det hade ju inte behövt betyda att det var rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en SnG skulle jag säga att vi typiskt sett INTE vill flippa innan stacken sjunkit ner under 10 bb. Och förutom på den inledande nivåerna har vi sällan stackdjup som ger implicita odds för att ligga bakom och syna med drag. (Och normalbra motståndare ger oss sällan korrekta odds + att förlusten av equity alla gånger vi missar och måste släppa förmodligen inte väger upp de potter vi vinner när draget sitter) Det är därför det är ett standardspel att istället ta ledningen MED ETT DRAG I RYGGEN på bra floppar och försöka trycka ut motspelaren med ett stenhårt, aggressivt spel. Skit fullständigt i om ni framstår som aggrotomtar när ni trycker in hela stacken på floppen och skit i spekulationer om ni går miste om värde genom att spela så även med monsterdrag som detta. Det är ett CG- och djupstackstänk och inte relevant här.

 

Här sitter vi fortfarande hyfsat djupa för att vara SnG. Jag synar ändå inte in mig med denna hand trots minraisen och att det "bara" kostar 150 att komplettera. Möjligen synar jag på knappen här. Som spelat håller jag som redan framgått med alla andra om att vi trycker floppen. På turn: Släpp även om det svider och trösta dig med att du fortfarande har en hygglig stack i behåll och långt ifrån är körd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv väldigt mycket SNGs och jag är rätt övertygad om att C/R-allin på flop är riktigt dåligt. Varför skall vi riskera hela våran stack så tidigt på en slantsingling

 

CR ALLIN @ flop please! Ja det är förmodligen coinflip som bäst men HAN KANSKE FOLDAR därför är det värt att ställa. är för dålig på sng för att uttala mig om preflop beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Men för helvete du floppar bästa möjliga draghanden med din hand, då får du ju förfan raise reraise all in, alla dagar i veckan, varför synar du ens preflop med den där handen om du inte är villig att gå all in i 50/50 spot?

 

Läsa hela tråden ifall att det är till trådskaparen du svarar då han redan gett med sig och tagit åt sig om vad som sagts.

 

Det finns lite kvar att lära :oops:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han ska shova på floppen. Vad kan han förlora mer än ett inköp? Möjligtvis kan han folda om det hade varit tidigt i en stor tunering, dock klart tveksamt när det är 58%. Då bör spelaren vara mycket kompetent. Sen ska vi även komma ihåg något som är mycket viktigt. Det är 58% vid en syn och då är inte fold från fi inräknat, vilket han förmodligen gör någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Board: 6s Jc 7s

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.030% 58.03% 00.00% 89621 0.00 { 5s4s }

Hand 1: 41.970% 41.97% 00.00% 64819 0.00 { 77+, A7s+, KJs+, QJs, JTs, ATo+, KJo+, QJo }

 

2585/(50+100+200+150+400+2585+2585=)6070 = 0,43 > 43%

 

Kan ju inte va så dåligt att få in det då vi har 58% equity på den brädan på floppen och måste vinna över 43% av gångerna (om jag inte räknat eller tänkt fel)?

Jo. Fis range är fel. A7s+ (vilket innebär allt möjligt skräp som Ac8c) är inte rimligt att fi synar all in. 88 är med men inte 66? ATo inte heller så trolig att gå AI. (om KQ innefattas av KJ+ är det opckså orimligt, har inte stove här så kan inte kolla)

Men iaf, 58% + FE är feltänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...