Gå till innehåll

Mike´s Rock n Roll-Poker 30/1-2010. Rapporter från turren i inläggen #552 och framåt!

Recommended Posts

• Svars 633
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det här kanske är inte bästa timingen att fråga men:

Är det någon från Stockholmsområdet som tänker bila till Mike och vågar ta mig med sig?

Är nog (troligtvis) ganska lugn på vägen dit men med tanke på tidigare erfarenheter lär jag inte lukta så värst gott på vägen tillbaka.

jag e fortfarande imponerad av att JohnH vågade ta dig i en lånad porsche :D

Postad
Hade väl vart värre om det var hans egen?

Njae, då e de ju hans grejer, skulle tycka de va värre att ringa o säga till ägaren "du, tyvärr, en full, stinkande finne råkade spy ner hela din kärra för att jag gav honom en ride home"...

Postad
Har du inte lärt dig att man måste använda smileys för att vi i Internetgenerationen ska förstå? :D

Jag kommer att ha med mig en hög gamla pingisrackets till den här turren.

De flesta gulmålade med någon form av smiley i svart.

Allt för att du ska begripa vad jag säger, skitunge...:evil:

Postad
Jag kommer att ha med mig en hög gamla pingisrackets till den här turren.

De flesta gulmålade med någon form av smiley i svart.

Allt för att du ska begripa vad jag säger, skitunge...:evil:

Utmärkt idé...det glädjer mig att även den gamla generationen tar till sig dagens teknik!

Postad

Med anledning av det stora intresset finns det nu en reservlista man kan skriva upp sig på.

MikeTime

Drunken Penguin

Appelsf

Torax

Benny M

Valterego

bensjo

jm_j

Hygglo

Mats W

TotalFarsa

Omalley

Skanke

Annmari M

hogge75

simonlofberg

FreePlopp

Illvillja

schoolbook

hefo :h: Bengan

Nordkvist

Crappy

JohnH

Doris

eloket

Pelle G

Djens :h: Klyka :h: LappRoffe

ickash

Jennez

HeyLisa

RESERVLISTA:

Dani B

Cosmin G

Postad

Har rensat lite hemma och på jobbet men orkar inte pilla med kameran.

Följande och lite till är bounty på mig:

51NDY9NHRML.jpg

9780446695626_154X233.jpg

n2609.jpg

dark%20rivers%20of%20the%20heart.jpg

53415415-0-m.jpg

n94406.jpg

Handbok.jpg

9789172321175.jpg

(KSMB följer inte med som bounty.)

Postad
Men :cry:

Med Kurt Sunes med Berits som ett Bounty pris och jag skulle gått allin med allt

Det övervärdet är oemotståndligt!

Lugn lilla grisen. Lugn.

Med lite tur hinner jag släppa min dumma gammaldags princip av att ha 2 exemplar av varje (den ena för lyssning och den andre för att plastas in och för att samla damm tills den är värt tillräckligt mycket).

Postad

Kära Gud. Låt arrangören förstå att elvamannabord inte är någon höjdare.

Låt honom även inse att man kan lägga ETT bord i den större delen av lokalen. Om inte detta är möjligt, kära Gud, så hoppas jag att du kan förse mig med oräkneliga mängder av okolat hembränt. J-O style...

Livet är för kort för att levas i närheten av Kumla.:roffe:

Postad

Vill ni komma och spela poker i Lesjöfors?

Klubben jag brukar spela på i Lesjöfors ska ha en 1100:- turnering lördagen den 14/11 kl 10. Min kompis som är arrangör/ordförande i klubben sa till mig att "du kan väl bjuda in det där Kumlagänget också" så då tänkte jag att jag postar infon i den här tråden. Jag kan tyvärr själv inte vara med, min syster har sin 40-års fest den dagen.

En del av er känner nog ordföranden, jag vill inte gå ut med hans namn här, men han brukar kallas Ason. Han kommer från Lesjöfors och har suttit i pokerförbundets styrelse en period. Han känner Klyka och Valterego i alla fall.

Info:

14/11 kl 10, tvådagarsarrangemang vid stort deltagande

1100:- i inköp

10000 i startmarker, 40 min blindsperioder

13/11 spelas en sattelit, 110:- rebuy i samma lokal

I avgiften ingår lunch, matbiljett delas ut vid ankomst

Möjlighet till övernattning finns, det finns dessutom hotell (förmodligen billigt)

För mer info och anmälan, kontakta mig

Postad

Möjlighet till övernattning finns, det finns dessutom hotell (förmodligen billigt)

Esperantogården ftw! :-D

Kan dessvärre inte komma men det låter som ett schysst arrangemang. Har besökt Lesjöfors för en herrans massa år sedan. Då bodde man på vandrarhemmet Esperantogården som drevs av en kufisk gubbe vars villkor för övernattningen var att man satt igenom en en timme lång föreläsning om esperanto.

Intressant men sjukt skumt upplägg. Varenda gång man stötte på gubben inne på gården så stannade han oss och lärde ut lite esperantoglosor. :mrgreen:

Postad
Esperantogården ftw! :-D

Kan dessvärre inte komma men det låter som ett schysst arrangemang. Har besökt Lesjöfors för en herrans massa år sedan. Då bodde man på vandrarhemmet Esperantogården som drevs av en kufisk gubbe vars villkor för övernattningen var att man satt igenom en en timme lång föreläsning om esperanto.

Intressant men sjukt skumt upplägg. Varenda gång man stötte på gubben inne på gården så stannade han oss och lärde ut lite esperantoglosor. :mrgreen:

Ja just det, jag ser skylten till Esperantogården varje gång jag åker dit. Det är alltid bra arrangemang i Lepok (Lesjöfors Pokerklubb) och trevligt folk som är där och spelar.

Postad

Klubben jag brukar spela på i Lesjöfors ska ha en 1100:- turnering lördagen den 14/11 kl 10. Min kompis som är arrangör/ordförande i klubben sa till mig att "du kan väl bjuda in det där Kumlagänget också" så då tänkte jag att jag postar infon i den här tråden. Jag kan tyvärr själv inte vara med, min syster har sin 40-års fest den dagen.

En del av er känner nog ordföranden, jag vill inte gå ut med hans namn här, men han brukar kallas Ason. Han kommer från Lesjöfors och har suttit i pokerförbundets styrelse en period. Han känner Klyka och Valterego i alla fall.

Info:

Jag kan tyvärr inte komma, hade varit kanon. Jag ska däremot dyka upp vid tillfälle och spela lite poker hos er i trevligt sällskap vid annat tillfälle, ska bara få det att stämma med resten av livspusslet ;-). Vad gäller Ason går jag i god för att det är en toppenkille.

• 2 weeks later...
Postad

Info:

Jag bumpar den här tråden en gång till med lite reklam för den här turneringen. Jag ska inte göra det massa gånger, jag lovar.

15 anmälda hittils, kontakta mig för anmälan!

Postad
Jag bumpar den här tråden en gång till med lite reklam för den här turneringen. Jag ska inte göra det massa gånger, jag lovar.

Hade jag vart hemma så hade jag kommit, men jag befinner mig i Singapore just då

Postad

Kollar om några från Ludvika är sugna om det är ok, jag hör av mej.