Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har tre stora intressen, böcker/film/musik, poker och MMA. Har alltid funnit det lite udda själv men har nu sett att poker och MMA verkar korsbefrukta sig med varandra lite här och var. Är det så att pokerspelare i hög grad egentligen hellre vill slåss med varandra men är lite för rationella, civiliserade och eller klena/gamla?

Postad
Har tre stora intressen, böcker/film/musik, poker och MMA. Har alltid funnit det lite udda själv men har nu sett att poker och MMA verkar korsbefrukta sig med varandra lite här och var. Är det så att pokerspelare i hög grad egentligen hellre vill slåss med varandra men är lite för rationella, civiliserade och eller klena/gamla?

Informationen du eventuellt får här. Vad hade du tänkt använda den till?

Postad

Stämmer mkt bra. Kolla bara på Meth addict

Postad
Informationen du eventuellt får här. Vad hade du tänkt använda den till?

Tja, det är väl intressant om det är så att två till synes helt väsenskilda saker i hög grad är förenade. Vad vet man, nån kanske sitter inne med en schysst förklaring som lär mig något om mig som jag inte tänkt på tidigare.

Postad

Bland professionella MMA-fighters lär det iaf vara mer vanligt med att man är insnöad på schack än poker. Åtminstone är tidernas bästa mänskliga fighter det (mannen på min avatar dvs).

Postad
Inte tidernas bästa mänskliga fighter i alla fall eftersom de inte är Fedor.

Har för övrigt svårt att tro på det där om schack.

CroCop är enligt egen utsago grym på schack, och hans boss i de kroatiska antiterroriststyrkorna bekräftar också att alla som utmanat CroCop i schack på träningsförläggningen blivit slagna.
Postad

Jag är kanske inte urtypen av pokerspelare, men jag gillar inte MMA. Jag är rätt feg av mig och är väldigt passiv när det kommer till konflikter för att försöka hamna i så lite bråk som möjligt. "Svensk bögmes" kanske man kan få det till, jag vet inte.

Postad
Jag är kanske inte urtypen av pokerspelare, men jag gillar inte MMA. Jag är rätt feg av mig och är väldigt passiv när det kommer till konflikter för att försöka hamna i så lite bråk som möjligt. "Svensk bögmes" kanske man kan få det till, jag vet inte.

Man är inte mes bara för att man inte "kräver respekt" av allt o alla runtomkring,tvärtom.

Postad

Jag är ett sjukt stor MMA fan. Jag vette fan varför men jag såga några ufc galor sen vart jag helt fast. Sitter och längtar sönder till varje UFC gala. Sen spelar jag ganska mycket poker. Fast gillar många andra sporter också

Postad

Tänker börja träna lite BJJ och kanske sparra lite MMA rätt snart, kanske stämmer :P Sparrat lite MMA stil med polare, sjukt kul och bra träning. Speciellt för oss som är lata, man tvingas jobba eller så gör det ont :P

Postad
CroCop är enligt egen utsago grym på schack, och hans boss i de kroatiska antiterroriststyrkorna bekräftar också att alla som utmanat CroCop i schack på träningsförläggningen blivit slagna.

Men tyvärr är han skit på MMA nu, gick inte så bra mot Don Santos. :D

Postad

MMA är totalt ointressant...

Mina erfarenheter säger att Poker är mest för högskolestudenter och MMA är mest för samhällets bottenskrap. Trodde förövrigt att MMA-nissars största fritidsintresse är väpnat rån.

Postad
Men tyvärr är han skit på MMA nu, gick inte så bra mot Don Santos. :D
Äh, vafan Tyson är skit nuförtiden oxå så han är i gott sällskap. :-)

MMA känns trist när det verkar vara så mycket dopning och det spelar väldigt stor roll i en sådan sport.
Visst finns det en del i världstoppen som säkerligen lär preppat en del under sin karriär (typ Lesnar) men tror faktiskt en hög andel är rena ändå. UFC (eller dom som utfärdar deras licens) är väl dessutom rätt noga med dopingtester har jag fått uppfattningen av.

Jag kanske är naiv, men jag tror åtminstone att legender från Pride, som Fedor, CroCop å Minotauro alla hållit sig rena under sina karriärer.