Gå till innehåll

AAKJ (obs! omaha-tråd)

Recommended Posts

Postad

Jag skulle vilja få lite uppslag angående AA-händer. Ponera att man har höjt kraftigt med AAKJ före floppen och får syn av 2 spelare. Ska man i princip alltid spela mycket aggressivt då, alltså även utan träff eller drag och oavsett hur de andra reagerar? Jag kan inte se ett vinnande spel i att t ex syna en reraise med 50 bb när det är en låg- eller mellanparsflop. Det är enligt min mening väldigt lätt att förlora storkovan just för att man övervärderar sin hand utan träff eller låt säga AAA där turn visar trolig stege och fi går all in. Bör man alltid lägga en kraftig bet om man är först att tala på floppen eller är det helt okej att checka även om det kan ge fi stege eller annat? För mig är det det mest svårspelade scenariot i Omaha.

• 1 month later...
Postad

Jag pottar altid flopen med AAKJ på samtliga brädor mot 2 spelar det gör att det blir väldigt svårt att spela mot mig (jag kan ju även ha 5678ds). Men sedan kan jag balansera min range med att checka händer som QQJTss.

har funkat riktigt bra för mig på slutet. GL