EverestPoker Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Everest Poker’s Live The Dream är tillbaka Den 21:a september lanseras den andra upplagan av Everest Pokers populäraste kampanj någonsin, Live the Dream. I Live the Dream får 10 pokerspelare chansen att bli sponsrade pokerproffs för Everest Poker under ett helt år. De lyckliga 10 kommer att få resa jorden över, spela i de största turneringarna, samt ta emot ett sponsoravtal i deras namn värt $100,000. Everest Poker sponsrar inte de stora namnen inom pokervärlden, utan investerar hellre i sina egna samt nya spelare som har potential att göra sig ett namn. I förra årets Live the Dream fanns Voitto Rintala, Steven van Zadelhoff, & Kim Wooka med. Alla tre gjorde så bra resultat att de nu är fullbordade medlemmar av Team Everest. Läs mer om årets Live the Dream på Everest Pokers hemsida. Precis som i förra årets upplaga så kommer de bästa 200 spelarna att få spela en live final i Palais Auersberg, Wien, Österrike. Denna helg utses de 10 vinnarna i Live the Dream 2009. De lyckliga 10 Live the Dream vinnarna kommer att representera Everest Poker i de bästa turneringarna världen runt, inkluderat World Series of Poker Main Event och över $30 000 i resekostnader. Prispaketet har ett värde på $100 000 för varje spelare som vinner det. Att ej glömma är att dessa spelare har chansen att vinna mångmiljon belopp i och med alla turneringar som de får delta i. I år kan man kvalificera sig på tre olika sett: Via turneringar och Sit n Go Leaderboards, Cash Game Leaderboards, och Direct Entry. På detta sett så ger vi alla typer av spelare en ärlig chans att ta sig till finalen. Kvalificeringar startar den 21:a september. I finalen så kommer spelare att bli bedömda på följande sett: Totala bedömningspoäng: 100 Poker skills/Poker skicklighet: 55 poäng Poäng tilldelade av Everest Poker spelar Community: 25 poäng Poäng tilldelade av vår jury baserad på live intervjuer i Wien: 20 poäng Nu är även vår Live The Dream sida uppe, så klicka er vidare på länken, skapa en profil med foto, läs om dina konkurrenter eller pokervänner, kolla in tidigare upplagor av Live The Dream, se leaderboards och mycket annat. Klicka här: EverestPoker.com - Live The Dream 2009 Lycka till! MVH, Anders Citera
EverestPoker Postad 18 September , 2009 Författare Rapport Postad 18 September , 2009 Sidan finns inte Hej, Sidan kommer finnas inom en snar framtid! MVH, Anders Citera
EverestPoker Postad 28 September , 2009 Författare Rapport Postad 28 September , 2009 Hej alla, Idag, måndagen den 28:e september, kl 18.00 GMT (kl 20.00 svensk tid) kommer en $100 + $9 Direct Entry turnering för Everest Pokers kampanj: Live The Dream 2009, att spelas. Ta chansen att kvala direkt till live uttagningen av årets Live The Dream Team, läs mer ovan! Idag kl 20.00 svensk tid kommer alltså en Direct Entry turnering att spelas!! Lycka till, Anders Citera
EverestPoker Postad 28 September , 2009 Författare Rapport Postad 28 September , 2009 Hej alla, Idag, måndagen den 28:e september, kl 18.00 GMT (kl 20.00 svensk tid) kommer en $100 + $9 Direct Entry turnering för Everest Pokers kampanj: Live The Dream 2009, att spelas. Ta chansen att kvala direkt till live uttagningen av årets Live The Dream Team, läs mer ovan! Idag kl 20.00 svensk tid kommer alltså en Direct Entry turnering att spelas!! Lycka till, Anders I skrivande stund är det endast fyra anmälda så chansen att vinna en lyxing pokerhelg i Wien där du kan att ta hem ett sponsorpaket värt $100.000 är med andra ord ganska bra! Citera
Snusarn Postad 28 September , 2009 Rapport Postad 28 September , 2009 Får man spela kval för andra länder? Tex nu när jag bustat sverigegrejen, kan jag regga för belgien då? Citera
León Postad 28 September , 2009 Rapport Postad 28 September , 2009 Jag kanske är halvt blind men hittar ingen info på hemsidan vilka datum som gäller för helgen i Wien, och vilket tidsomfång man kan vinna sponsringen för. Så skulle uppskatta om sajtreppen kan bjuda på denna info. EDIT: Never mind, infon för Wien-helgen stod i klienten såg jag nu. Citera
EverestPoker Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 Får man spela kval för andra länder? Tex nu när jag bustat sverigegrejen, kan jag regga för belgien då? Nej det kan du inte Det kommer 'All Europe" turneringar som är öppna för alla godkända länder där du kan vara med om du inte kvalkar in via en specifik turnering för svenskar. Mvh, Angelica Citera
EverestPoker Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 Grattis till MADSAM som kvalade in till Live the Dream's audition! I och med detta så Sverige ökande chanserna att få med en spelare i årets Live the Dream Team ganska rejält eftersom MADSAM som var nära att få ett sponsorskap i första upplagan av Live the Deam då han var en av de 20 bästa spelarna. No pressure... Vi önskar honom lycka till i Wien! Angelica Citera
EverestPoker Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 Hej alla forumiter! Nu är vår sida för Live the Dream äntligen live! Här kan du lära känna dina medspelare gemom att läsa deras profiler och om du är intresserad av att skapa en egen profil på vår nya community-sida så går det självklart utmärkt! Klicka här för att besöka sidan. Mvh, Angelica Citera
Sladdafan Postad 4 Oktober , 2009 Rapport Postad 4 Oktober , 2009 http://www.everestpoker.com/live-the-dream/en/leaderboards/cash-games Hur funkar denna? Citera
EverestPoker Postad 5 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2009 Hej alla, Idag, måndagen den 5:e oktober, kl 18.00 GMT (kl 20.00 svensk tid) kommer en $100 + $9 Direct Entry turnering för Everest Pokers kampanj: Live The Dream 2009, att spelas. Turneringen hittas under schemalagda turneringar > Live The Dream och är specifik för Sverige. Ta chansen att kvala direkt till live uttagningen av årets Live The Dream Team, läs mer i denna tråds första inlägg! Idag kl 20.00 svensk tid kommer alltså en Direct Entry turnering att spelas!! Lycka till, Anders Citera
Juniior Postad 5 Oktober , 2009 Rapport Postad 5 Oktober , 2009 Får ett eventuellt säte överlåtas till en annan person? Hypotetiskt om jag spelar på en kompis konto och kvalar, får då jag spela live eventet eller är de kontoägaren? Citera
EverestPoker Postad 5 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2009 Får ett eventuellt säte överlåtas till en annan person?Hypotetiskt om jag spelar på en kompis konto och kvalar, får då jag spela live eventet eller är de kontoägaren? Hej! Vinsten tillhör kontoägaren och kan inte överföras. Mvh, Angelica Citera
Ola Brandborn Postad 5 Oktober , 2009 Rapport Postad 5 Oktober , 2009 Hej! Vinsten tillhör kontoägaren och kan inte överföras. Mvh, Angelica Rätt men ändå fel svar, do you see why? Korrekt svar är: Man får inte spela på andras konton. Citera
EverestPoker Postad 5 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2009 Rätt men ändå fel svar, do you see why? Korrekt svar är: Man får inte spela på andras konton. Du har rätt. Citera
swahnroger Postad 5 Oktober , 2009 Rapport Postad 5 Oktober , 2009 Hej! Vinsten tillhör kontoägaren och kan inte överföras. Mvh, Angelica Rätt men ändå fel svar, do you see why? Korrekt svar är: Man får inte spela på andras konton. Hear no evil, see no evil Citera
EverestPoker Postad 6 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Stort grattis till SuperTomte som kommer representera Sverige i Wien tillsammans med bompang och MADSAM i januari och tävla om ett utav 10 sponsorpaket! Om du också vill vinna en plats i Wien så går Sveriges nästa och sista direkt kval den 12 oktober kl 18:00 GMT. Mvh, Angelica Citera
EverestPoker Postad 9 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Hej alla, Här följer en intervju med Samir Bolin, mer känd i pokerkretsar genom nicket MADSAM. Samir Bolin har nyligen kvalificerat sig till Live the Dream castingen live, där 10 utav 200 vinner ett 1-års sponsoravtal med Everest ------------------------ Hej Samir Bolin (nick MADSAM), Anders> Everest Poker vill gratulera dig till din plats till live castingen av årets ”Live The Dream” här på Everest Poker. Hur känns det att för andra gången ha kvalat in till årets Live The Dream live uttagning? Live uttagningen sker i Palais Auersberg, Wien, Österrike, vad har du för förväntningar? MADSAM> Det känns väldigt roligt att vara med i Live the dream igen. Extra roligt var det att kvala in genom att vinna en turnering. Förra året var lite slitsamt då jag kvalade in genom summit points sista möjliga månad. Det var ganska många som försökte detsamma så jag satt hela månaden 12-14 timmar per dag och grindade för att vara en av de 5 som fick en plats,det blev dock en väldigt bra cash månad så det var det definitivt värt . Väldigt skönt också att vara klar så tidigt vilket gör att man har gott om tid att ladda upp. Apropå förväntningar så är jag en tävlingsmänniska och försöker alltid gå för vinst vad det än gäller. Jag kommer göra mitt bästa som alltid och sen får man se vad som händer. Förutom mina egna ambitioner så ska det bli väldigt roligt att träffa en massa andra pokerintresserade människor från hela världen igen. Det var en gemytlig och rolig stämning där förra året fastän det var en tävling/audition och jag tror inte det kommer bli annorlunda i år. Anders> Berätta lite om dig själv! Hur kom det sig att du började spela poker och hur länge har du spelat? Övrigt, jag vet att du var nära att nå topp 10 i en tidigare upplaga av Live The Dream, berätta? MADSAM> Jag är 30 år och är uppväxt på Södermalm i Stockholm men bor numera på Kungsholmen. Började spela poker för ca 6 år sen efter att en kompis introducerat mig till texas holdem. Har alltid spelat mycket kortspel sen jag var liten så jag lärde mig grunderna ganska snabbt men det tog desto längre tid att bli bra. Efter att man spelat lite med kompisar så testa jag att sätta in lite pengar på ett pokerkonto. Jag började spela lite av allt; sitngos, FL på olika nivåer, turneringar innan jag hittade det jag fastnade för NL holdem. Efter det började det gå mer och mer konstant bra och jag kunde börja bygga en bankrulle. Jag pluggade på högskolan under den här tiden och det var tufft att kombinera ibland men jag klarade av att få examen i alla fall. Det hade då gått väldigt bra på pokern i över ett år och jag tog beslutet att försöka köra på heltid. Om det inte gick bra så hade jag i alla fall utbildningen att falla tillbaks på vilket var en trygghet. Nu har jag spelat på heltid i över 4 år och jag ångrar definitivt inte mitt beslut, även om pokerlivet kan vara tufft ibland med allt vad det innebär så uppväger fördelarna för min del. Förra året var jag som sagt med i live the dream och var en av de 20 av 200 som gick vidare till andra dagen efter lite olika moment. Det var då en lite längre intervju på engelska som väntade och sen efter det skulle de 10 väljas ut. Intervjun kändes som att den gick bra och jag skulle ljuga om jag inte sa att förhoppningarna blev ganska påtagliga om att vara en av de 10 nu när man hade nått så långt. Tyvärr så förlorade jag den här "coinflipen"¨och direkt efteråt var man självklart besviken. Man funderade lite vad det var man föll på och om man kunde gjort något annorlunda etc etc. Men så är det ibland och det är bara att resa sig och köra vidare och det är ju då självklart väldigt kul att man har chansen i år igen. Anders> Vad skulle det betyda för dig att bli en utav de lyckliga 10 som blir sponsrade pokerproffs för Everest Poker under 1 år? MADSAM> Det skulle självklart betyda oerhört mycket för mig och min pokerkarriär. Det är många pokerspelares dröm att spela på den största scenen och när man varit så nära som jag var förra året så blir man oerhört revansch sugen och "taggad". Anders> Vad är dina intryck hittills om Everest Pokers kampanj, Live The Dream? MADSAM> Det är en fantastiskt bra och originell satsning från Everest Poker. Det känns verkligen som att de ger tillbaks till sina egna spelare. De flesta pokerbolag idag sponsrar spelare som redan är kända och oftast redan har vunnit väldigt mycket sen tidigare. Här är det spelare som har mycket potential men som kanske inte redan är etablerade inom pokervärlden och jag tror att det är väldigt uppskattat av spelarna på Everest, det är det definitivt av mig. Anders> Med det så tackar jag Samir och önskar honom lycka till i Live the Dream castingen. Lycka till! Citera
EverestPoker Postad 12 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2009 Hej alla, Idag, måndagen den 12:e oktober, kl 18.00 GMT (kl 20.00 svensk tid) kommer en $100 + $9 Direct Entry turnering för Everest Pokers kampanj: Live The Dream 2009, att spelas. Turneringen hittas under schemalagda turneringar > Live The Dream och är unik för Sverige. Ta chansen att kvala direkt till live uttagningen av årets Live The Dream Team, läs mer i denna tråds första inlägg! Idag kl 20.00 svensk tid kommer alltså en Direct Entry turnering att spelas!! OBS! i skrivande stund är endast 2 spelare anmälda, chanserna att vinna är därför bättre än goda Lycka till, Everest Citera
EverestPoker Postad 12 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2009 Hej alla, Idag, måndagen den 12:e oktober, kl 18.00 GMT (kl 20.00 svensk tid) kommer en $100 + $9 Direct Entry turnering för Everest Pokers kampanj: Live The Dream 2009, att spelas. Turneringen hittas under schemalagda turneringar > Live The Dream och är unik för Sverige. Ta chansen att kvala direkt till live uttagningen av årets Live The Dream Team, läs mer i denna tråds första inlägg! Idag kl 20.00 svensk tid kommer alltså en Direct Entry turnering att spelas!! OBS! i skrivande stund är endast 2 spelare anmälda, chanserna att vinna är därför bättre än goda Lycka till, Everest Hej igen, Här kommer en uppdatering! Nu är 5 spelare anmälda, med mindre än 30 minuter kvar till start, chanserna att vinna är därför fortfarande bättre än goda Lycka till!! Citera
wildbrain Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Postad 14 Oktober , 2009 Om man har vunnit en Direct Entry , får man nåt slags pris om man skulle vinna en till eller är det bara att vänta på finalen i Wien? Citera
EverestPoker Postad 16 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2009 Hej alla, Som ni kanske har märkt så är Sverige kvalen till Live the Dream nu avslutade. Nu när Sveriges kval är slut vill jag gärna informera er om att "All Europe Qualifiers" börjar den 19 oktober kl. 18:00 GMT. Se till och delta där och ha chansen till sponsor kontrakt hos Everest Poker som sträcker sig över ett helt år. Lycka till i kvalet till Live the Dream! Citera
EverestPoker Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Postad 13 November , 2009 Hej alla, Vill bara påminna er om att alla Everest Poker-spelare kan vara med och påverka vilka 10 kandidater som vinner ett 1-årigt sponsorkontrakt värt 100 000 $. Lär känna alla Live the Dream-spelare och betygsätt deras profiler. Din åsikt kommer att hjälpa oss bestämma vilka som ingår i vårt Live the Dream-team 2010! Länk: Live the Dream 2009 Mvh, Anders Citera
EverestPoker Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Postad 16 November , 2009 Hej alla, Jag vill passa på att påminna er om att idag måndagen den 16:e november finns det återigen en chans att kvala er in till våra Live the Dream dagar. Kl 19.00 GMT idag spelas en $100+$9 Live the Dream Online Qualifier. Utöver prispottens kontanter kommer de 5 främsta spelarna även att kvala in till live uttagningen i Live the Dream där 10 spelare kommer vinna 100 000 $ sponsorkontrakt med Everest Poker för ett helt år och delta i de största och bästa turneringarna runt om i världen. Ytterligare detaljer om Everest Poker's Live the Dream kampanj finner ni här: LTD 2009. Klicka er därefter in på vår Live the Dream sida . Turneringen hittar ni i klienten under Schemalagda turneringar > Live the Dream Lycka till, Anders Citera
Recommended Posts