Gå till innehåll

Jackpot på Bomben på SvS


Recommended Posts

  • Svars 562
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur stora system kör ni f.ö?

 

På 3-matchers fotboll cirka 5000-6000 kronor

på 4-matchers fotboll cirka 10 000

På 3-matchers hockey cirka 10 000

På 2-matchers hockey cirka 4000-5000

 

När det är rullpott - såsom idag - kör vi hårdare...cirka 20 000 kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit lönsamt då antar jag? Som idag tex, ge mig ett ex på ett system ni kan tänkas köra, inte exakt men ungefär så man får en inblick i hur ni resonerar om du vill dela lite. :)

 

Nja, allt för mycket kan jag väl inte berätta eftersom du är vår konkurrent;-)

 

Jag kan väl säga som så att undvik att spela på favoritresultat med låga odds.

Visst, du kan satsa fler kronor på dom för att öka avkastningen men i långa loppet är det en dålig idé...

 

Undantag kan vara rullpott...då blir oddset högre tack vare extra påslag i potten.

Till dig och alla andra kan jag säga att det är rullpott idag, på fotboll!

 

Potten är just nu 900 000 och det stiger snabbt!

 

Min ursprungliga prognos på 2 mille i potten får nog faktiskt revideras uppåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt!!

 

Hoppas att det var svaret på din fråga!

 

Absolut. Jag har inte sett "Alla kombinationer-knappen" innan. Stort tack för att du tar dig tid.

Nu skall jag bara komma på hur man kan ladda hem filen till datorn automatiskt. Jag vill ju inte behöva sitta hemma själv 5 minuter innan spelstopp varje kväll. Hade det varit en HTML sida så hade jag kunnat skriva ett program som klickade på rätt knappar. Ngn som vet hur man gör när det är en Flash Player-sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut. Jag har inte sett "Alla kombinationer-knappen" innan. Stort tack för att du tar dig tid.

Nu skall jag bara komma på hur man kan ladda hem filen till datorn automatiskt. Jag vill ju inte behöva sitta hemma själv 5 minuter innan spelstopp varje kväll. Hade det varit en HTML sida så hade jag kunnat skriva ett program som klickade på rätt knappar. Ngn som vet hur man gör när det är en Flash Player-sida?

 

Du kan använda samma teknik - som simulerar musklick.

Jag och mitt team hade ett program för några år sedan som spelade

trio automatiskt mitt på dagen.

 

Principen är så här:

 

1)Du gör ett program som triggar igång en viss tid

2) Du låter programmet starta upp en browser med SvS som URL - alternativt kan du låta detta browser fönster stå öppet hela tiden

3) Sedan låter du programmet klicka på "alla odds" och sedan via simulerade musklick gör samma operationer som man gör manuellt.

4) När sedan filen är nedtankat och uppzippad kan man importera filen in i programmet. Jag och mitt team har gjort detta i visual studio .net i programspråket C++

5) Ditt program gör beräkningar enligt dina önskemål...

6) Ditt program producerar en "egna rader" -fil

7) med nya simulerade musklick lämnar du in raden på SvS

 

Timingen är förstås viktigt...mellan varje moment och musklick får man lägga in en fördröjningsloop...

 

Det är lite mekande men långt ifrån omöjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort liknande tidigare (har ett program som spelar DD varje dag) - allt utan steg tre.

Skall nog gå att läsa sig till hur man styr muspekaren antar jag. I mitt DD-program letar jag reda på objekt i HTML-koden och klickar på objekten.

Återigen stort tack.

 

Det är bara roligt att kunna hjälpa!

 

Musklick kan fås i visuall C++ så här:

 

 

void [något funktionsnamn]::MouseClickLeft(DWORD Xpos, DWORD Ypos)

{

 

mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTUP |MOUSEEVENTF_ABSOLUTE |MOUSEEVENTF_MOVE, Xpos, Ypos, 120, 0);

mouse_event(MOUSEEVENTF_ABSOLUTE |MOUSEEVENTF_LEFTDOWN, Xpos, Ypos, 0, 0);

mouse_event(MOUSEEVENTF_ABSOLUTE |MOUSEEVENTF_LEFTUP, Xpos, Ypos, 0, 0 );

 

}

 

Där Xpos och Ypos är inparametrar som anger pixelpositionen där man vill att

vänster musklick ska ske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan känna att det är rätt så lamt att folk har skrivit en massa program som sköter allt sånt här automatiskt. Om man hittar värdespeln manuelt så är det väl okej, men detta känns bara så fel. Ska nog mejla AB/SvS och höra vad de tycker om att datorerna snor spelarnas pengar på bomben? Det är no inte så det är tänkt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan känna att det är rätt så lamt att folk har skrivit en massa program som sköter allt sånt här automatiskt. Om man hittar värdespeln manuelt så är det väl okej, men detta känns bara så fel. Ska nog mejla AB/SvS och höra vad de tycker om att datorerna snor spelarnas pengar på bomben? Det är no inte så det är tänkt!!

 

Lille vän...

 

Man är fri att använda vilka hjälpmedel man vill! SvS länkar ju dessutom själva till företag som säljer hjälpmedelsprogram

 

Du skulle bara göra dig själv till åtlöje om du klagade hos dom...

Eftersom det är ett pottspel så skiter de fullständigt i hur spelarna konkurrerar sinsemellan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lille vän...

 

Man är fri att använda vilka hjälpmedel man vill! SvS länkar ju dessutom själva till företag som säljer hjälpmedelsprogram

 

Du skulle bara göra dig själv till åtlöje om du klagade hos dom...

Eftersom det är ett pottspel så skiter de fullständigt i hur spelarna konkurrerar sinsemellan...

Jag säger inte att ni gör något som inte är tillåtet. Jag tycker dock att SvS borde se över vad de tillåter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att ni gör något som inte är tillåtet. Jag tycker dock att SvS borde se över vad de tillåter.

 

Ja verkligen, sen kan pokersiterna förbjuda massa huds & dyl, så kan vi alla leva i någon form av lycklig symbios.

 

Blah, korkat av dig att tro svs ens lägger notis till ett sådant mail. Glädjs istället åt Torsus, som efter stor möda och mycket arbete lyckats fixa ett program som ger honom ett positivt EV gentemot en av statens produkter(med löjligt låg återbetalning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har följt det här med intresse, tackar för all info

har jag försått det rätt att ni gör så att ni laddar hem filen på "alla kombinationer" sedan lägger ni in den i ett program som gör om resultaten till "egna rader" som ni sedan lämnar in för att få de högsta oddsen och minst spelade kombinationerna?

 

är inte så jätte hemma på det här, men jag köpte en andel av sex st häromdan för 50 kr, alltså 300 kr ursprungspris. det var då på gårdagens ishockey och jag fick dessa resultat:

link - djurgården: 0-2, 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 3-1, 3-3, 3-5, 4-1, 5-2, 6-1,

skellefteå - hv71: 0-2, 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-0, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 2-5, 3-0, 3-1, 3-2, 3-3, 3-4, 4-2, 4-3, 4-4, 5-3

 

hur kan man få alla dessa resultat för 300 kr och hur gör man det själv?

 

hoppas det inte blev för rörigt och extremt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har följt det här med intresse, tackar för all info

har jag försått det rätt att ni gör så att ni laddar hem filen på "alla kombinationer" sedan lägger ni in den i ett program som gör om resultaten till "egna rader" som ni sedan lämnar in för att få de högsta oddsen och minst spelade kombinationerna?

 

är inte så jätte hemma på det här, men jag köpte en andel av sex st häromdan för 50 kr, alltså 300 kr ursprungspris. det var då på gårdagens ishockey och jag fick dessa resultat:

link - djurgården: 0-2, 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 3-1, 3-3, 3-5, 4-1, 5-2, 6-1,

skellefteå - hv71: 0-2, 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 2-0, 2-1, 2-2, 2-3, 2-4, 2-5, 3-0, 3-1, 3-2, 3-3, 3-4, 4-2, 4-3, 4-4, 5-3

 

hur kan man få alla dessa resultat för 300 kr och hur gör man det själv?

 

hoppas det inte blev för rörigt och extremt tacksam för svar!

 

Jag är inte riktig säker på att jag förstår men låt mig göra ett försök att besvara din frågeställning:

 

Svaret på första frågan är i princip ja, men vi spelar inte enbart resultat med höga odds...även "normala resultat" kan komma ifråga......

 

Andra frågan...

 

Första matchen innehåller i systemet ovan 15 resultat.

Andra matchen innehåller 20 resultat.

 

Så med dessa resultat blir det med en krona raden 15*20 = 300 kronor!

 

Om man ska göra det själv? Tja...man kan ju skapa en egna-rader fil:

Det står beskrivet på SvS men jag kan hjälpa dig på traven:

 

Gör en textfil vid namn Egnarader.txt

Fyll i den textfilen så här:

 

Bomben,Bombennummer=1,Insats=1

E,0-2,0-2

E,0-2,1-1

E,0-2,1-2

E,0-2,1-3

etc....

du ser alltså till att para ihop varje möjligt resultat i match 1 enligt erat system med varje resultat i match 2

 

Det är ju lite tålamodsprövande men det går...

 

Sedan laddar du upp filen på Svenska spels hemsida och då registreras ditt spel...

 

Spelar man större system blir det jobbigt och det är då som man tar en dator till hjälp...antingen via ett program som man gjort själv eller köpt in av någon tillverkare...

 

Hoppas att det var svaret på din fråga....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jätte tacksam för svaren!

 

eftersom jag nu köpte en andel, hur satte dem ihop ett sådant spel för 300 kr med alla resultaten?

 

använde dom ngt program?

 

för det är ju inte samma sak om jag går in på svs nu, och klickar i ett system där för 300 kr eller hur?

 

det är det jag skulle vilja göra, alltså att kunna göra ett eget sådant tips med massa olika resultat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jätte tacksam för svaren!

 

eftersom jag nu köpte en andel, hur satte dem ihop ett sådant spel för 300 kr med alla resultaten?

 

använde dom ngt program?

 

för det är ju inte samma sak om jag går in på svs nu, och klickar i ett system där för 300 kr eller hur?

 

det är det jag skulle vilja göra, alltså att kunna göra ett eget sådant tips med massa olika resultat..

 

Troligtvis använde de något av följande program:

 

A-Vision (Bomben) Qlickit.se

BigBang Green Star Software

BombenPro RADsoft

Copéma Bomben Copéma

HögOddsaren 2009 NetCetera KB

ISY-Bomben 1.0 JUB Data och Bokföring

IT-Tipset Privatperson

MatematikTipset Orust Data

 

Nej, det är inte samma sak som att klicka i ett system på SvS. Då får man alla resultat i klump. Med hjälp av ett program kan man gallra ut bara en del...

se vidare tidigare inlägg i denna tråd så ser du har jag har beskrivit närmare...

 

Om du vill göra det själv så kan jag rekommendera något av ovanstående program...jag har inte använt det själv men har hört av andra att det ska vara bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hukar er gubbar och gummor, nu laddar vi om!

 

...med 2 rullpotter denna vecka!

 

Första är på torsdag, med 566 538 kronor i påslag på hockeyn:

 

Djurgården - Linköping

HV 71 - Skellefteå

Södertälje - AIK

 

den andra på lördag, fotboll 4 matcher med 506 164 i påslag:

 

Real Madrid - Barcelona

Aston Villa - Chelsea

Häcken - Åtvidaberg

Landskrona - Degerfors

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags för rullpott igen, denna gång lite mer än sist:

191 844 kronor i påslag på 4-matchers fotboll:

 

Barcelona-inter

Halmstad-Gefle

Häcken-Gais

Kalmar FF -Örebro

 

Matcherna går på onsdag.

Det är alltid knepigt med 4 matcher men i gängäld tror jag att slutpotten

blir attraktiv, tack vare det extra påslaget....

 

Det är svårt att säga vad slutpotten landar på men helt klart lär det i varje fall bli över miljonen...det kan bli en ny miljonär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore kul om ni la upp utvecklingen i er rulle, resultat, % uppgång/nedgång el något likande. Som det ser ut nu så är det svar på trådbesökarna frågor samt reklam om vad som komma skall. Det skulle helt enkelt pigga upp lite med grafer :)

 

Kul att du kör på iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore kul om ni la upp utvecklingen i er rulle, resultat, % uppgång/nedgång el något likande. Som det ser ut nu så är det svar på trådbesökarna frågor samt reklam om vad som komma skall. Det skulle helt enkelt pigga upp lite med grafer :)

 

Kul att du kör på iaf!

 

Jag ska överväga det...

 

Annars startade jag väl egentligen tråden just för att ge info till andra spelare om kommande spel - och framför allt om rullpotter - för de som inte orkar lusläsa alla program...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...