Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Du är rolig du, trivs du på lagret eller? Kanske du kan fixa jobb åt mig där?

Suck, inser du inte att din idioti är oöverträffad på detta forum? Din kompetens räcker inte till för att vara vinnande långsiktigt i poker och synnerligen inte till för att fullfölja

någon form av seriös universitetsutbildning, därav rekommenderar jag ett lagerjobb. Givetvis har du ett antal andra valmöjligheter men med de begränsade kvalifikationer du har så kommer du inte finna många mer välavlönade jobb.

Postad
Suck, inser du inte att du är en total idioti är oöverträffad på detta forum? Din kompetens räcker inte till för att vara vinnande långsiktigt i poker och synnerligen inte till för att fullfölja

någon form av seriös universitetsutbildning, därav rekommenderar jag ett lagerjobb. Givetvis har du ett antal andra valmöjligheter men med de begränsade kvalifikationer du har så kommer du inte finna många mer välavlönade jobb.

Fan va du får mig att känna mig bra!

Psyket på topp, YEEEES!

Postad

Psyket på topp, YEEEES!

Nånstans innerst inne så hoppas & tror jag att du levlar? Jag tycker iallafall att du ska starta en dagbok och ta dina frågor och funderingar den vägen istället för att starta en massa trådar. Dina trådar tenderar att spåra lite för mycket för att det ska vara givande för nån part.

:h:

Postad

Psyket på topp, YEEEES!

Tyvärr har han nog rätt och du vägrar inse det. Gör dig själv en tjänst och ge upp pokerdrömmen i alla fall. Försök skaffa dig en så bra utbildning/jobb som du kan istället för att fortsätta spela poker. Du kommer sätta dig i en jävligt jobbig situation i framtiden då du kommer vara pank, utan utbildning eller kvalifikationer öht och det kommer vara ett helvete att skaffa.

Postad
Tyvärr har han nog rätt och du vägrar inse det. Gör dig själv en tjänst och ge upp pokerdrömmen i alla fall. Försök skaffa dig en så bra utbildning/jobb som du kan istället för att fortsätta spela poker. Du kommer sätta dig i en jävligt jobbig situation i framtiden då du kommer vara pank, utan utbildning eller kvalifikationer öht och det kommer vara ett helvete att skaffa.

Tror jag läste i nån tråd att han pluggade, så det är ju en bra start iallafall.

Postad

Snälla om du eller någon annan kunde lägga fram lite punkter på varför just JAG inte passar till att spela poker och vara vinnande på det? Det är inte så lätt att bara lägga ner allting bara för att några vilt främmande människor på ett internet forum säger att jag inte är rätt man för jobbet, då ni bara läst några av mina hundratals tankar.

Så lägg fram ett par punkter så kanske jag ska fundera på det!

Postad
Snälla om du eller någon annan kunde lägga fram lite punkter på varför just JAG inte passar till att spela poker och vara vinnande på det? Det är inte så lätt att bara lägga ner allting bara för att några vilt främmande människor på ett internet forum säger att jag inte är rätt man för jobbet, då ni bara läst några av mina hundratals tankar.

Så lägg fram ett par punkter så kanske jag ska fundera på det!

Du har varit medlem på ett pokerforum sedan januari 2008. Man kan nästan anta att du började spela poker innan dess. Du har således spelat poker 2 år minst, right? Har man någononsomhelst "clue" om vad poker handlar om så bör man efter 2 år ha spelat upp sig så man kunnat slå sig till ro på nån stabil nivå NL100-NL200 kanske. Man behöver inte vara ett geni/pokertalang för att vinna fina pengar på NL100 samt NL200.

I dagsläget vinner inte du några fina summor, och du verkar ha problem att ta dig förbi den lägsta av nivåer. Detta om något borde vara en väckarklocka som säger att poker inte är något för dig?

Du kommer med helt sjuka frågeställningar, samt du postar standardhänder som du totalslaktar vilket verkligen inte håller i längden om man ska spela profitabel poker.

Du har helt enkelt inte fattat konceptet eller något omkring det, m.a.o det finns bättre saker att göra i din situation. Vi bor i ett av världens bästa länder vad gäller lättilgänglighet till studier osv. Alla kan skaffa sig en fin utbildning, och att ge upp den möjligheten för ett liv som låglimitspelare är ju bara idioti.

Ett fint & välavlönat jobb smäller högre än pokerlivet alla dagar i veckan.

Läs om läs rätt!

Ok, måste ha läst fel. Du pluggar inte? Hur gammal är du, och vad jobbar du med?

Postad
Du har varit medlem på ett pokerforum sedan januari 2008. Man kan nästan anta att du började spela poker innan dess. Du har således spelat poker 2 år minst, right? Har man någononsomhelst "clue" om vad poker handlar om så bör man efter 2 år ha spelat upp sig så man kunnat slå sig till ro på nån stabil nivå NL100-NL200 kanske. Man behöver inte vara ett geni/pokertalang för att vinna fina pengar på NL100 samt NL200.

I dagsläget vinner inte du några fina summor, och du verkar ha problem att ta dig förbi den lägsta av nivåer. Detta om något borde vara en väckarklocka som säger att poker inte är något för dig?

Du kommer med helt sjuka frågeställningar, samt du postar standardhänder som du totalslaktar vilket verkligen inte håller i längden om man ska spela profitabel poker.

Du har helt enkelt inte fattat konceptet eller något omkring det, m.a.o det finns bättre saker att göra i din situation. Vi bor i ett av världens bästa länder vad gäller lättilgänglighet till studier osv. Alla kan skaffa sig en fin utbildning, och att ge upp den möjligheten för ett liv som låglimitspelare är ju bara idioti.

Ok, måste ha läst fel. Du pluggar inte? Hur gammal är du, och vad jobbar du med?

Jag ägnade ca 1 år av pokern på att sitta på Svenska Spels 5/10 utan att ha en aning om vad pokerteori vad för något (om du undrar hur jag hade råd så hade jag ett arbete), för knappt ett år sedan slog jag upp min först pokerbok då låg jag en jävla massa pengar minus, så allt jag tjänat på pokern sedan dess har jag tagit ut och levt på osv, för jag är 19 år arbetslös hoppat av skolan osv..

Hoppas du fick en klarare bild av mig!

Sen om mina frågeställningar verkar korkade så kan det bero på att jag är en person som talar först och tänker sen, har alltid varit och kommer alltid att vara (det för inte mycket gott med sig, tro mig).

Och det var för ca 3 månader sedan jag tog pokern riktigt på allvar!

Postad

Berätta mer om din studie.. vad grundar du det på? Du verkar haft ett onekligen härligt liv som highstakesgrinder och ett högavlönat jobb.

Om du inte vet vad du pratar om, någon annan som prövat bägge?

Postad
Berätta mer om din studie.. vad grundar du det på? Du verkar haft ett onekligen härligt liv som highstakesgrinder och ett högavlönat jobb.

Om du inte vet vad du pratar om, någon annan som prövat bägge?

Okej, borde formulerat mig bättre. Jag menade vad som borde vara det bästa i Fernas fall.

Om man har talang och begåvning vad gäller poker så kan det vara ett underbart liv som ung, och är man i den situationen så är det möjligt att ett degenerat och stekigt pokerliv är att föredra framför en fin karriär, dock tror jag att en fin karriär är att föredra även i detta fallet efter att man lekt av sig lite. Det finns givetvis specialfall där ungdomar spelar till sig ett ekonomiskt oberoende, men det är ju bara llöjligt att resonera om här.

Skulle dock inte st ut med mig själv om 10 år(redan spelat i 5 år) om jag inte tagit tag i mitt liv ordentligt. Jag personligen vill inte spela poker framför en dator hela livet. Jag har ambitioner.

Postad
Okej, borde formulerat mig bättre. Jag menade vad som borde vara det bästa i Fernas fall.

Om man har talang och begåvning vad gäller poker så kan det vara ett underbart liv som ung, och är man i den situationen så är det möjligt att ett degenerat och stekigt pokerliv är att föredra framför en fin karriär, dock tror jag att en fin karriär är att föredra även i detta fallet efter att man lekt av sig lite. Det finns givetvis specialfall där ungdomar spelar till sig ett ekonomiskt oberoende, men det är ju bara llöjligt att resonera om här.

Skulle dock inte st ut med mig själv om 10 år(redan spelat i 5 år) om jag inte tagit tag i mitt liv ordentligt. Jag personligen vill inte spela poker framför en dator hela livet. Jag har ambitioner.

jaja;-) Din åsikt får dock stå för dig själv, vad ta tag i sitt liv/ambitioner är från person till person. I Fernas fall är det upp till honom tycker jag men självklart märker jag ju att han inte skulle klara av det.

Kan tillägga att de flesta nl200+ grinders skulle varit ekonomiskt oberoende efter 10 år om de levt som en vanlig svensson(räknar då med 40 timmar arbetsvecka).

Postad
jaja;-) Din åsikt får dock stå för dig själv, vad ta tag i sitt liv/ambitioner är från person till person. I Fernas fall är det upp till honom tycker jag men självklart märker jag ju att han inte skulle klara av det.

Kan tillägga att de flesta nl200+ grinders skulle varit ekonomiskt oberoende efter 10 år om de levt som en vanlig svensson.

Du glamoriserar ju inte poker lite, blir intressant när gulddagarna är över.

Postad
Du glamoriserar ju inte poker lite, blir intressant när gulddagarna är över.

Ja, är väl bara och göra precis som alla andra då? varför skulle inte det gå?

Glamouriserar gör jag verkligen inte, jag är intresserad varför ett jobb skulle vara så mycket bättre.

Härligt meningslöst inlägg.

Postad

Ferna Det var ju knappast du som gjorde att denna tråden spårade ur den här gången.

Du har fått en hel del bra svar angående handen som du inte svarat på. Gör det istället, och skit i det andra.

Och kanske skicka ett PM till nån moderator som kan städa ur tråden från OT.

Ingen här vet hur du tagit dig an pokern, vem du är, eller hur du är som person, eller vad du har för planer för framtiden, och vilka chanser du har att komma dit. Och egentligen behöver du ju inte bry dig om vad folk på ett forum tror om dig, för det ändrar ingenting ändå.

Men du sa att du ofta skriver först och tänker sen, och då kanske man ibland får räkna med lite dryga poster tills man mognat till sig och tänker före man skriver.

Menar inte att du är omogen, men är man 19 har man fortfarande saker att lära kan jag lova.

Hur som helst är det bara att göra det bästa av situationen och lära sig nåt av det som händer, vare sig det är nån annans eller ens eget fel :-)

Postad
Glamouriserar gör jag verkligen inte, jag är intresserad varför ett jobb skulle vara så mycket bättre.

Med ett vanligt jobb så utför du oftast något som är meningsfullt, och då inte bara för dig själv. Givet kan en NL200 spelare i dagsläget spela sig till oberoende, men spelen lär utveckla sig bra mycket på 10 år. Sen skulle jag hellre förklara för folk att jag är något fint, och då även kunna känna stolthet med vad jag gör om jag varit välutbildad samt haft en fin tjänst. Att vara pokerspelare är inget man skryter om.

Sen finns det nog inte en enda av de ungdomar som idag spelar in bra med pengar som lever som medelsvensons? Så funkar inte folk. Ju mer det finns att ta av, desto mer ska vi spendera.

Postad
Ferna Det var ju knappast du som gjorde att denna tråden spårade ur den här gången.

Du har fått en hel del bra svar angående handen som du inte svarat på. Gör det istället, och skit i det andra.

Och kanske skicka ett PM till nån moderator som kan städa ur tråden från OT.

Ingen här vet hur du tagit dig an pokern, vem du är, eller hur du är som person, eller vad du har för planer för framtiden, och vilka chanser du har att komma dit. Och egentligen behöver du ju inte bry dig om vad folk på ett forum tror om dig, för det ändrar ingenting ändå.

Men du sa att du ofta skriver först och tänker sen, och då kanske man ibland får räkna med lite dryga poster tills man mognat till sig och tänker före man skriver.

Menar inte att du är omogen, men är man 19 har man fortfarande saker att lära kan jag lova.

Hur som helst är det bara att göra det bästa av situationen och lära sig nåt av det som händer, vare sig det är nån annans eller ens eget fel :-)

Tack för ett riktigt svar, det var väldigt skönt att få höra!

Japp jag fick några svar angående handen, jag försöker ta dom till mig så gott det går, jag ser dock ingen anledning i att svara på dom om jag förstår vad dom menar :-)

Lång väg kvar att lära kan jag lova, hehe.

Tack för ditt svar än en gång =)

Postad
Med ett vanligt jobb så utför du oftast något som är meningsfullt, och då inte bara för dig själv. Givet kan en NL200 spelare i dagsläget spela sig till oberoende, men spelen lär utveckla sig bra mycket på 10 år. Sen skulle jag hellre förklara för folk att jag är något fint, och då även kunna känna stolthet med vad jag gör om jag varit välutbildad samt haft en fin tjänst. Att vara pokerspelare är inget man skryter om.

Sen finns det nog inte en enda av de ungdomar som idag spelar in bra med pengar som lever som medelsvensons? Så funkar inte folk. Ju mer det finns att ta av, desto mer ska vi spendera.

Det första stycket är precis där jag ville komma. Folk vill vara välutbildad/utbildad för att samhället säger så, nu gissar jag bara men kan tänka mig att det är värst i Sverige. Du vill helt enkelt ha ett välutbildat jobb för att du får status(rätt uppenbart iofs eftersom alla är bekräftelsesökande).

Om synen på poker i samhället i stort hade varit bättre, hade det varit mer okej då? Mer meningsfullt?

Nu generaliserar du tycker jag, finns folk med disciplin helt klart. Man får väl skylla sig själv om man spenderar bort allt men finns inget som säger att man inte skulle kunna vara ekonomiskt oberoende iaf.

Postad

Tycker som ett par andra att du ska ha en dagbok istället.

Att starta massa trådar här gör att forumet blir rörig och man missar andra trådar som kan vara intressanta.

Du kommer dessutom garanterat få vettigare svar och slipper att få folk bli irriterade på dig.

Postad

Du förlorar en pott på micro och postar en tråd om det i ett handanalys-forum, där du skriver att du vill skära halsen av dig. Hur kan du tycka detta ser ut som en vettig grej att hålla på med?

btw, en hyffsad heltids nl200-spelare som får in 500 händer/timme bör hamna på typ 400:-/timmen eller så, så om vi utgår från 8 timmar/dag en vanlig arbetsvecka (egentligen är detta mer än standard effektivt) har vi 800.000:-/år eller så.

Hyffsat normal konsumering så ryker typ 300.000:-/år, vilket lämnar 400.000:-/år.

På 10 år är det 4 miljoner, alltså ett par rejäla lol-längder från ekonomiskt oberoende, och då har vi ändå varit jävligt duktiga.