Gå till innehåll

Handanalys: MARTONAS Vs CTS,


Herveao

Recommended Posts

inte många rätt där du...

 

Oavsett älskar jag folk som kritiserar de som spelar på betydligt högre nivåer än en själv. Lite som att kritisera Usain Bolts löpteknik och påstå att man själv vet hur man springer bättre.

 

Jag menar ok om det vart mr cirque de solei men detta är trots allt bevisligen en kille som spelat sig upp till de nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oavsett älskar jag folk som kritiserar de som spelar på betydligt högre nivåer än en själv. Lite som att kritisera Usain Bolts löpteknik och påstå att man själv vet hur man springer bättre.

 

Jag menar ok om det vart mr cirque de solei men detta är trots allt bevisligen en kille som spelat sig upp till de nivåerna.

 

haha, vilket exempel du drar till med. du tycker inte det är ok för bolts tränare att kommentera hans löpteknik då? för tränaren lär ju inte vara lika snabb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror många bra 2550 - 100200 reggs skulle backa sönder typ 1/2 på ipoker. Många vill spela den här typen av poker då man går på *feel* och gamblar in sig i massor av lägen utan nån igentlig plan vilket verkar funka noosebleed även om det inte är dunder effektivt över 1000000k händer.

 

Handen är imo inte superunderlig, martonas flopp spel är väl ända som är lite sick MEN antar att han openshovar sjukt mkt turn kort som ger han öppen, fd lr 4stegar brädan o.s.v

Turn eju obv nuts och spelar sig själv, nh np!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 1 börjar ställa allt blir det +EV för 2 att syna väldigt brett, men har 1 uppfattat att 2 fattat detta finns det två vägar att välja, den ena är att tajta till sig, den andra är att pusha/syna ner allt.

 

Detta är naturligtvis så långt ifrån optimalt som det går men uppenbarligen är det vad som hänt, bättre förklaring finns inte. För låt oss enas om att båda killarna vi kommenterar är bättre spelare än oss i grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, vilket exempel du drar till med. du tycker inte det är för bolts tränare att kommentera hans löpteknik då? för tränaren lär ju inte vara lika snabb?

 

Skillnaden i poker är iofs den enkla skillnaden att du kan testa din tes. Anser du dig vara bättre än dem är det bara att se till att låna ihop ett par hundra K$, slå dig ner och se hur din rulle ser ut efter ett par veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, vilket exempel du drar till med. du tycker inte det är för bolts tränare att kommentera hans löpteknik då? för tränaren lär ju inte vara lika snabb?

 

Å andra sidan tycker du själv att du är lika insatt för att få analysera bolts löpteknik precis som hans tränare är? Är svaret Nej på den frågan så bör du inte försöka dig på analyser av martonas heller. Man kan ge kommentarer om hans spel men man ska inte försöka analysera det på så sätt att man vet precis varför han gör som han gör och hur han kan göra det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden i poker är iofs den enkla skillnaden att du kan testa din tes. Anser du dig vara bättre än dem är det bara att se till att låna ihop ett par hundra K$, slå dig ner och se hur din rulle ser ut efter ett par veckor.

 

skickar pm med kontouppgifter eller gör du transfer dirr på ftp? testar gärna mina skills mot hajstajksnissarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 1 börjar ställa allt blir det +EV för 2 att syna väldigt brett, men har 1 uppfattat att 2 fattat detta finns det två vägar att välja, den ena är att tajta till sig, den andra är att pusha/syna ner allt.

 

Detta är naturligtvis så långt ifrån optimalt som det går men uppenbarligen är det vad som hänt, bättre förklaring finns inte. För låt oss enas om att båda killarna vi kommenterar är bättre spelare än oss i grunden.

 

Även en bra spelare kan totalt slakta en hand. T.o.m Maradona gjorde säkert självmål några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 1 börjar ställa allt blir det +EV för 2 att syna väldigt brett, men har 1 uppfattat att 2 fattat detta finns det två vägar att välja, den ena är att tajta till sig, den andra är att pusha/syna ner allt.

 

Detta är naturligtvis så långt ifrån optimalt som det går men uppenbarligen är det vad som hänt, bättre förklaring finns inte. För låt oss enas om att båda killarna vi kommenterar är bättre spelare än oss i grunden.

 

nej låt oss inte enas om det , möjligen kan jag gå med på att dom troligen är bättre spelare än oss i grunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså orka.

 

ok sulla - ditt inlägg tolkar jag som att du anser att martonas och CTS är världens bästa pokerspelare då eftersom ingen tar ett lån på xk $ och försöker gula dem? HINT: varians.

 

CDS - när har jag någonsin sagt att jag kan kommentera Bolts löpteknik? var ju sulla som kom med den lysande jämförelsen. ska försöka svara på ditt inlägg utan att vara otrevlig (vilket jag finner svårt ska erkännas). anledningen att jag får lov att analysera martonas spel och inte bolts löpteknik är att jag är fan så mycket bättre på pokerteori än löpteknik... förstår du?

 

ska nog gå under jorden igen :) tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jag vet ju vad du menar och bolt-exemplet kanske inte var den bästa metaforen men även om du är så mycket bättre på pokerteori än löpteknik så känns det som du förmodligen är lika långt ifrån martonas i pokerteori som din löpteknik är ifrån din pokerteori.

 

Jag tror många glömmer bort (inte vet?) att martonas var inte bara en kille som tog ett skott på nosebleeds i ett par veckor och for upp och ner. Han har varit/är dominerande på 50/100 och 100/200 under en väldigt lång tid. Han har tjänat ruggigt mycket pengar men han kanske har valt att hålla sig undan nosebleed p.g.a swingsen även om han säkert spelmässigt absolut skulle platsa där.

 

Och ja, alla gör självmål och spelar händer riktigt dåligt. Men man behöver inte analysera händer som är så himla uppenbart felspelade trots att den som gjorde felet var ett proffs. Det känns verkligen som ett waste-of-time-jag-vill-leka-DR-Professor-i-poker-trots-att-jag-själv-är-så-fruktansvärt-mycket-sämre-och-gör-samma-misstag-dagligen-i-min-poker.

 

Gör Roger Federer en jättenkel forehandmiss så startar man inte en tråd och skriver : "Är det någon som förstår hur han kunde missa den? Tillochmed jag hade satt den. Vad är det för fel på hans teknik?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344379

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344691

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344373

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344251

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=339686

 

Här är några exempel på andra händer som visar prov på suspekt spel / anledningen till att han vann till en början. Och väljer att citera hjort från tråden "KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter?":

Det finns en förklaring över "nybörjartur" också, större delen av alla som spelar poker är väldigt dåliga. Vad som händer en dålig spelare över säg de första veckornas (vilken given veckoperiod som helst faktiskt) spel är denne med kanske 80% sannolikhet torskar stort eller vinner stort. Procenten som torskar hör man aldrig av, de övriga 20% får dock väldigt höga tankar om sitt spel och antar att de är guds gåva till pokern. Under nästa x-antal veckors period händer samma sak igen, 80% torskar och börjar gnälla till högan sky om att de drabbats av en cash-out curse, resterande 20% är fullständigt övertygade om att de är riktigt, riktigt bra. Osv, ganska snart har alla tomtarna torskat, men en viss del av dem upplever att de hade riktigt mycket otur eftersom det gick så bra i början.

 

Ovanstående resonemang gäller inte enbart för tomtar utan för alla -EV spelare till exempel även de som spelar på för kort rulle, vilket är väldigt många.

 

Detta är en bra förklaring på varför han vann. Han spelar väldigt -ev i väldigt många spots men klonkade friskt och vann därför stort. Dock varar inte tur för evigt och han gulade på en vecka igen(?).

 

Skillnaden i poker är iofs den enkla skillnaden att du kan testa din tes. Anser du dig vara bättre än dem är det bara att se till att låna ihop ett par hundra K$, slå dig ner och se hur din rulle ser ut efter ett par veckor.

 

Du märkte kanske inte att det var vad "väldigt" många gjorde? Hur mycket games var det innan MARTONAS kom, hur mycket games är det när han lämnat? Dessutom var det en mängd spelare som spelade som inte gjort det tidigare.

 

Jag vet inte om du tänkte på det, eller ens railade honom någon gång. Men varje gång han gulade på ett bord (satt väldigt ofta inne med hela rullen spridd över borden) så bröts det bordet oftast inom 5händer. Undra varför? Min långsökta gissning är att de andra spelarna såg MARTONAS som the target och framförallt jagade hans pengar och när han lämnade försvann värdet och gamet dog. Men som sagt, bara min långsökta gissning.

 

Och att försvara spel som MARTONAS JTo syn pre OOP, där han lämnar sig med 2xPot, med argument som "history" och "gameflow" är att erkänna att man precis som MARTONAS inte förstår sig på matematik eller ranger. Visst har Cole K3s den här gången, men tror ni att han skulle spela AA-QQ annorlunda? Det finns ett flertal liknande potter där MARTONAS gör liknande spel och springer in i AA. Dessa är dock svårare att hitta eftersom man inte kan få fram dem när man söker på MARTONAS utan bara potter som MARTONAS vunnit. Om någon orkar leta upp dem så gör gärna det...

 

Jag har dock fått uppgifter som jag tycker är relativt säkra om att MARTONAS är en 21åring som levt på poker ett längre tag. Så kanske kan han spela. Om så är fallet kan jag inte se någon annan förklaring än att han var sjukt tiltad under denna period eller bara hög som ett hus?

 

Det är åtminstone matematiskt omöjligt att försvara hans spel hur stor skillnad de än må vara mellan nl200 och nl100k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cds och sulla och ni andra, edison har tydligen spelat fullflush, då har även han spelat rätt högt och lär således ha rätt bra koll på pokerteori!

 

Jag har inte försökt klanka ner på edison om han nu skulle uppfatta det så. Hela min poäng när jag gav mig in i tråden var i princip att "alla spelar händer dåligt, även proffs, men bara för att dom gör det då & då så finns det ingen anledning att starta en tråd om det. Alla är människor. Människor tiltar oavsett om man är martonas eller en nl10 spelare."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att avgöra eftersom han inte postar på forum eller gjort någon video eller liknande men är ju väldigt tydligt att han inte har en aning vad ordet pokerteori ens betyder när man ser honom spela.

 

Jag själv tycker det är rent av idiotiskt att lägga ut videos på sig själv om man är vinnande. Jag förstår mig inte på folk som gör det såvida de inte får pengar av någon sajt osv. Jag vill inte hjälpa massor utav fiskar att ta del av det spel man kämpat i flera år för att komma till så att fler fiskar kan utvecklas snabbare och konkurransen hårdnar.

 

Riktigt bra spelteori delas ut på silverfat nuförtiden vart man än kollar och det är riktigt dåligt för de vinnande spelarna.

 

Hittar jag en portfölj ute i öknen med en del pengar i så åker jag inte in till stan och delar ut pengarna till alla randomfiskar jag ser. Jag försöker hålla det hemligt och behålla det för mig själv (ens kunskaper).

 

Vill man ha feed-back så finns det tusen andra sätt att utvecklas, man behöver inte lägga ut en video och få bra respons på det så resten av informationen läcker ut till alldeles för många fiskar.

 

Folk sitter och undrar varför det är svårare att vinna nuförtiden. Ja, man kan ju fråga sig varför ...lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att avgöra eftersom han inte postar på forum eller gjort någon video eller liknande men är ju väldigt tydligt att han inte har en aning vad ordet pokerteori ens betyder när man ser honom spela.

 

 

Kan du sluta va en idiot nån gång?

 

Du fattar 0 av disuktionen och 0 av spelen så snälla sluta skriv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...